23.6 C
València
Diumenge, 6 juliol, 2025

Paterna dedica la sala d’exposicions del Gran Teatre a l’artista local ‘Jeroni’

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Paterna, en l’Horta de València, ret homenatge, coincidint amb el primer aniversari de la seua mort, a l’artista local Josep Herrero i García, més conegut com ‘Jeroni’, dedicant-li la sala d’exposicions del Gran Teatre que, des de hui, portarà el seu nom.

 

Esta iniciativa va ser aprovada per unanimitat en el ple de l’Ajuntament per a recordar a este paterner il·lustre tan volgut i que va deixar un gran llegat artístic i cultural, destacant internacionalment com a aquarel·lista.

 

‘Jeroni’, tal com li agradava que li digueren en honor al seu iaio, va nàixer en Paterna en 1939. Orgullós cover, va estudiar en l’escola pública Cervantes i va treballar com a pintor de ceràmiques en Manises. Després d’assistir a l’Escola d’Arts i Oficis de València, prompte va començar a destacar com a aquarel·lista per la seua qualitat tècnica i el tractament de la llum i el color que sempre ha caracteritzat la seua obra.

 

L’artista, membre de l’Ateneu Cultural, va col·laborar en múltiples ocasions amb l’Ajuntament de Paterna, fent exposicions en les que el públic podia disfrutar de les seues aquarel·les, lloades per la crítica nacional i internacional, i que formen part de diverses col·leccions privades de pintura.

 

De fet, la sala d’exposicions ‘Jeroni’ obrirà al públic dilluns que ve amb una mostra d’obres cedides per l’Ateneu Cultural, del que era membre l’artista paterner.

 

Josep Herrero i García va viure sempre en Paterna, encara que, enamorat del paisatge, va viatjar per tota Espanya buscant inspiració per a les seues obres, seleccionades i premiades en múltiples certàmens provincials i nacionals. 

 

‘Jeroni’ va ser profeta en la seua terra, reconegut en l’àmbit cultural de Paterna i molt volgut pels veïns. Va treballar intensament fins al final dels seus dies, a pesar de la malaltia contra la que va lluitar durant anys i a la que ell deia el cigronet.

 

En 2019, dos anys després que ho fera el seu germà Ramón, reconegut director de música, ‘Jeroni’ moria en Paterna a l’edat de 80 anys. Va ser despedit per centenars de paterners que li van retre homenatge, agraint-li el llegat cultural i artístic que va deixar després d’una vida de dedicada a la pintura.

Últimes notícies

Elena Irureta, Julián López i Cinema de Barri reben homenatge en el Festival de l’Alfàs del Pi

Elena Irureta, Julián López i el programa Cinema de Barri reben el far de plata i la seua estrela en el Passeig del Cinema en el 37 Festival de l'Alfàs del Pi, Alacant.

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.