26.3 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

La comentada pregunta del rei Felip VI a Inés Arrimadas

Arrimadas

Inés Arrimadas | València Diari

 

Inés Arrimadas s’ha sentit reina per un dia. La líder de Ciutadans des de la dimissió d’Albert Rivera ha assistit al Palau de la Zarzuela per a reunir-se amb el rei Felip VI, tal com la resta dels seus companys polítics. Però el rei va parlar amb ella com si fora un vell conegut i no va dubtar en preguntar-li pel seu conegut embaràs.

 

Segons afirma el digital ‘Informalia’, la cap del partit taronja no hauria fet una reverència abans de donar-se la mà amb el rei, un gest que ha sigut molt comentat entre els diferents mitjans de comunicació que es trobaven en el lloc. 

 

Un any políticament dur

L’any 2020 serà un any difícil per a Arrimadas. Comença liderant un partit que compta amb la baixada més gran del Congrés, amb només 10 escons de representació després de perdre quasi 50 en les passades eleccions. A demés, durant les últimes setmanes ha cridat en diferents ocasions a Pedro Sánchez per a que «mire al centre», però el president del Govern en funcions no ha pogut contestar-li, tot i que s’espera que ho faça «en els pròxims dies». Tot i que la seua vida política no està passant pel seu millor moment, el cert és que l’èxit més gran l’està adquirint en la seua vida personal.

 

Políticament, Arrimadas haurà de lluitar per conseguir la força que el partit taronja ha perdut en les últimes eleccions. Ella, per, sort, té les coses clares: «No lideraré un partit en el que no crega». Afirma que l’únic que necessita Ciutadans és «demostrar» que és una formació de centre i, sobretot, que és «útil». «No crec que s’haja de fer un nou partit, ni canviar la ideologia, però fa falta canvis estructurals».

Albert Rivera i Inés Arrimadas al Congrés dels Diputats durant el debat d'investidura (23-07-19)

Arrimadas haurà de començar l’any intentant que Ciutadans torne amb més força al Congrés | GTRES

 

Afirma que «s’ha partit la cara» en Catalunya

Amb la possible investidura de Sánchez en les pròximes setmanes, Arrimadas seguix apostant per un pacte PP, PSOE i C’s «moderat i constitucionalista». Precisament esta serà la seua proposta quan es reunisca amb el líder del PSOE al Congrés el pròxim dilluns, el mateix dia que el socialista es reunix amb el president del PP, Pablo Casado.

 

Ha destacat, també, que ella mateixa «s’ha partit la cara» en Catalunya «per a defensar la igualtat dels espanyols» visquen a on visquen. D’esta forma, justifica la seua negació a un pacte de Govern entre el PSOE i Podemos, argumentant que estos últims «consideren que hi ha territoris de primera i de segona» i que alguns «poden tindre privilegis». Considera que una coalició d’esquerres seria la ruïna: «Jo no vull això per a Espanya, jo vull estabilitat».

 

El seu fill, un oasi entre la tensió 

Arrimadas mai ha ocultat el seu amor cap als xiquets i sempre s’ha mostrat amb moltes ganes de formar una família. Ara, el seu somni està a punt de fer-se realitat. Ella i el seu marit, Xavier Cima, seran pares del seu primer fill en els pròxims mesos després d’una relació de diferents anys que va celebrar-se amb una boda en Jerez de la Frontera.

Inés Arrimadas i el seu marit, Xavier Cima, passejant per Barcelona (9-11-19)

La parella va sorprendre amb la seua relació perquè les seues idees polítiques són molt contràries | GTres

 

El rei no va dubtar a preguntar-li pel seu embaràs en el moment en què la va vore, sabent que la notícia és coneguda nacionalment. La resposta de la política ressalta que no ha sigut tan fàcil com el que aparenta. D’esta forma, parlant tranquil·lament amb el rei, ha confessat que ara es troba millor però que les primeres setmanes se li van presentar amb alguns dolors i molèsties. 

 

La relació amb el seu marit sempre ha sigut una gran ironia, ideològicament parlant. Si bé Arrimadas és una defensora de la unitat d’Espanya, Cima és un nacionalista convençut: exdiputat de CiU. Precisament va ser durant la seua vida política al partit d’Artur Mas a on va conèixer la seua futura parella. Ara, el matrimoni està vivint en Madrid, després d’allunyar-se del que el seu partit denominava com «ambient irreparable» de Catalunya. Tot i això, Arrimadas seguix viatjant a Barcelona cada setmana per a «estar amb els seus». El mateix passa amb Jerez de la Frontera, a on també té família.

 

En definitiva, tant la seua vida personal com professional fa que es convertisca en una «rodamón», com ella mateixa es definix en Instagram. Caldrà vore quin paper ocupa en la formació taronja quan done a llum al seu fill, ja que podria abandonar la política per a centrar-se en la seua família i el seu futur bebé, tal com va fer fa unes setmanes el mateix Rivera, també futur pare amb Malú, la seua parella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València lluirà la senyera i guardarà un minut de silenci per l’aniversari de la DANA

El València retrà homenatge abans del partit davant el Vila-real pel primer aniversari de la DANA, amb minut de silenci i el tercer equipament de la senyera. L'UME serà rebuda en l'estadi i 22 xiquets d'escoles conveniades acompanyaran l'eixida dels equips.

Pedro Martínez qüestiona el retorn a Israel al desembre i demana explicacions a l’Eurolliga

El tècnic del València Basket va demanar a l'Eurolliga que justifique per què els equips de Tel Aviv podran jugar a casa des de l'1 de desembre i va admetre inquietud en la plantilla.

El València Basket busca trencar la seua ratxa en la pista del Milà de Sestina

L'equip taronja visita al Armani Milà amb la urgència de tallar tres derrotes seguides en l'Eurolliga i el retrobament amb Nate Sestina com a teló de fons. Els dos arriben amb balanç 2-3.

Alacant reduïx en 30 segons el temps mínim del tret de les mascletàs de Fogueres 2026

Alacant ha baixat de 5.30 a 5 minuts el mínim de les mascletàs de 2026 i manté el pressupost en 8.500 euros. Les bases fixen calendari, límits tècnics i premis.

El Govern destina 8,6 milions per a reparar els danys de la DANA en el barranc de Poio

El Govern ha destinat 8,6 milions per a reparar els danys de la DANA en el barranc de Poio i sumarà altres 5 per a augmentar la capacitat del llit. Les obres avancen en la part alta i preparen actuacions en la baixa per a protegir vivendes i millorar el drenatge.

Bernabé rebutja les estadístiques de migrants i acusa PP i Vox d’un discurs racista

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha criticat la inclusió de 'estadístiques diferenciadores' en el pla estadístic 2025-2028 i ha anunciat accions. Ha defés que les persones migrants conviuen 'd'una manera totalment normal' i 'enriquixen el nostre país'.

PSOE exigix a Mazón transparència total en les dades del cribratge de càncer de mama

Ana Barceló ha exigit a Carlos Mazón la màxima transparència sobre el programa de cribratge de càncer de mama i ha portat al ple una proposta per a publicar indicadors i reforçar l'atenció després de denunciar que més de 90.000 dones han quedat fora.

Analitzaran si un cadàver trobat a Manises és d’un desaparegut de la DANA

Operaris han trobat restes humanes a Manises durant treballs de terra. Les autoritats els analitzaran per a determinar si pertanyen a un desaparegut de la DANA.