Una enginyera valenciana, Medalla a l’Èxit Públic de la NASA en els Estats Units

Eva Peral

Eva Peral | UPV

 

L’enginyera de telecomunicació valenciana, Eva Peral, ha rebut la Medalla a l’Èxit Públic de la NASA, que s’atorga a aquelles persones que han fet possible l’èxit d’una missió de l’Agència Espacial Nord-americana per les seues aportacions a la missió ‘RainCube’.

 

Peral, que va estudiar en la Universitat Politècnica de València (UPV), ha contribuït a ‘RainCube’, una missió espacial amb un radar en una classe de microsatèl·lit batejat amb el nom de ‘CubeSat’. Per a l’enginyera, que viu als Estats Units, «és un gran honor» rebre esta distinció, ha recollit la institució acadèmica en un comunicat.

 

Els ‘CubeSats’ són satèl·lits de la grandària d’una caixa de sabates, amb «grans limitacions de potència i de massa». Anteriorment, els CubeSats només s’havien utilitzat per a instruments passius, «però un radar és un instrument actiu, que transmet un senyal i després rep un ressò de la terra, per això sol ser gran, pesat i necessita una gran quantitat de potència», ha assenyalat Peral.

 

«Per a ‘RainCube’ hem inventat una nova arquitectura que permet reduir la massa, la potència i el volum en un factor entre 10 i 100». Això es traduïx en «un estalvi significatiu del cost d’enviar el satèl·lit a l’espai», ha detallat.

 

  

RainCube’ és «un radar atmosfèric que mesura la precipitació de forma global». Anteriorment, s’han enviat a l’espai satèl·lits similars a ‘RainCube’ però, suposen un pressupost tan elevat, que fins i tot per a la NASA només és possible ficar en òrbita un cada diferents anys.

 

 

«Amb ‘RainCube’ el cost ha disminuït tant que podrem enviar una constel·lació d’estos xicotets satèl·lits i d’esta forma incrementar el mostreig temporal i espacial de la precipitació a nivell global. Això permetrà, en un futur, millorar els models climàtics i d’esta forma obtindre prediccions més precises del clima», ha detallat Eva Peral.

 

L’enginyera valenciana treballa actualment en el Jet Propusion Lab de la NASA, en Pasadena (Califòrnia, els Estats Units). A més de la seua responsabilitat en RainCube, Peral és l’enginyera de sistemes del radar de la missió ‘SWOT’, «que té com a objectiu millorar el nostre coneixement de la topografia dels oceans i dels canvis hidrològics a nivell global».

 

Records de la UPV

Eva Peral va viatjar als Estats Units amb «una beca de la Caixa per a fer el seu doctorat i, al poc de temps, va acceptar una oferta de treball». Del seu pas per la Universitat Politècnica de València recorda a «professors excepcionals, com José Capmany, Javier Martí i Juan Ramón Torregrosa. Això i les paelles a l’aire lliure». «La formació teòrica va ser molt bona i la pràctica la he aprés durant el doctorat i en el treball», ha agregat.

 

Ha indicat que «la carrera no acaba en la universitat, sinó que és un procés d’aprenentatge continu, al llarg de tota la vida professional» i envia un consell per als qui encara no saben quin grau estudiaran «no és tan important la carrera que un tria, sinó la motivació i desig de superació personal».

 

Superació que ella ha demostrat en la seua vida professional, en la què «mai» ha sentit discriminació pel fet de ser dona. A l’hora de respondre quin és el treball del què està més satisfeta, aposta pel treball en equip i no el dubta: «els meus tres fills».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.