20 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Ximo Puig insta a desenvolupar mesures contra la violència masclista i lamenta la mort de la nova víctima mortal de violència de gènere

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha expressat «un profund pesar i indignació» davant la mort d'una jove de vint anys a Benicàssim (Castelló), en xocar contra una gasolinera el vehicle que conduïa el seu exnóvio i que s'està investigant com un cas de violència de gènere, i ha criticat que la violència masclista està «incrustada» en la societat. Puig s'ha manifestat en aquests termes a Castelló en ser preguntat pels mitjans per aquest cas. El cap del Consell ha dit que successos com este «commouen». «I ens obliguen –ha afegit– a prendre més decisions». «Cal intentar desenvolupar mesures al màxim, en tots els àmbits, des de les mesures de caràcter educatiu fins de caràcter punitiu". «No és una qüestió domèstica, és una qüestió de la societat» ha remarcat Puig, qui ha sostingut que «el problema més important, és sens dubte, que hi ha una violència de gènere incrustada en la nostra societat». En aquesta línia, el president, ha expressat que cal ser «conscients que aquesta és una qüestió fonamental perquè aquesta siga una societat decent, digna i avançada».

Últimes notícies

Feijóo i Abascal activen el relleu de Mazón i aposten per l’estabilitat

Feijóo i Abascal han obert el procés per a substituir a Carlos Mazón amb una conversa en la qual han prioritzat l'estabilitat i allunyat un avançament electoral. El Govern i el PSPV-PSOE han demanat eleccions mentres les Corts han activat el calendari d'investidura i sonen possibles noms.

El taxi exigix un pla per a limitar els servicis de VTC després d’una marxa que ha causat retencions

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç per a frenar els servicis urbans de VTC i sancionar a les plataformes, en una protesta que ha generat retencions durant hores a València. Els convocants han xifrat un seguiment massiu de la vaga i han demanat més control i inspeccions.

Tercera remodelació del Govern valencià en dos anys deixa 9 Conselleries després de fusionar àrees clau

El Consell s'ha limitat a unir la Vicepresidència Segona de Recuperació Econòmica i Social amb Medi Ambient. Martínez Mus passa a ser el número 3 de l'Executiu.

Bustinduy exigix a Feijóo que demane perdó per ovacionar a Mazón després de la DANA

El ministre de Drets Socials ha retret al líder del PP el seu suport a Carlos Mazón després de la catàstrofe i ha emmarcat l'exigència en la seua compareixença al Senat.

Camarero demana humanitat i que cessament la cacera política contra Mazón

Camarero demana 'humanitat' cap a Carlos Mazón després de la seua dimissió i denúncia una 'cacera política' contra ell. Reivindica la continuïtat del projecte i acords en Les Corts.

El Consell guarda un minut de silenci per l’assassinat masclista d’una dona a Alacant

El Consell ha guardat un minut de silenci després de confirmar-se l'assassinat masclista d'una dona de 37 anys a Alacant. Igualtat ha incorporat el cas al registre oficial i la xifra de 2025 puja a 35, 1.330 des de 2003.

El Govern demana eleccions en la Comunitat Valenciana després de la renúncia de Mazón per a no deixar-la en mans de Vox

La portaveu Pilar Alegría ha reclamat comicis després de la renúncia de Carlos Mazón i ha retret a Feijóo que opte per Vox. L'Executiu vincula les converses PP-Vox a una investidura sense urnes.

Tellado confia en un acord amb Vox per a rellevar a Mazón com més prompte millor

Tellado ha assegurat que PP i Vox aconseguiran prompte un acord per a nomenar el substitut de Carlos Mazón i ha destacat el 'bon to' entre Feijóo i Abascal.