22.3 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Sanitat crea 2.000 noves places d’infermeria i consolida 8.100

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública reforçarà i consolidar les plantilles d’infermeria amb un total de 10.042 places (1.889 de nova creació i 8.153 vinculades a processos d’estabilització) dins dels tres processos iniciats tant per a incrementar la plantilla actual del sistema valencià de salut, com per a reduir la temporalitat en l’ocupació.

Així ho ha destacat la titular de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, qui ha recordat els tres processos d’increment i millora de la qualitat de l’ocupació pública que hi ha en desenvolupament en la sanitat pública valenciana.

Estem immersos en un procés de creació de 6.000 places, de moment, en una primera fase amb l’augment de 5.100 places estructurals; a més d’exàmens corresponents a les ofertes d’ocupació pública de 2017, 2018 i 2919 i estabilització de 2019, que sumen 11.850 places i hem aprovat un procés d’altres 10.000 places, de les quals més de 9.000 s’adjudicaran per concurs en el marc de l’anomenada Llei Iceta“, ha assenyalat la consellera.

És el major esforç en creació i estabilització de personal realitzat en la sanitat valenciana des de la seua creació“, ha indicat Ana Barceló.

Així mateix, la màxima responsable de la sanitat valenciana ha destacat que els infermers i infermeres “no sols són fonamentals a nivell assistencial, proporcionant la cura integral i suport als pacients i les seues famílies, sinó també en la prevenció de la malaltia, la promoció de la salut, la intervenció comunitària, la docència i la investigació“.

Barceló ha realitzat aquestes declaracions amb motiu de la celebració el 12 de maig del Dia Internacional de la Infermeria, que commemora el naixement de la infermera anglesa Florence Nightingale, considerada la creadora de la infermeria moderna, i enguany té el lema: “Infermeres: Una veu per a liderar – Invertir en infermeria i respectar els drets per a garantir la salut global“.

Una de cada tres places de les 5.100 que, en una primera fase, incrementaran la plantilla del sistema valencià de salut són d’infermeria. En concret, de les 1.889 places d’infermeria de nova creació, 1.215 són per a reforçar les plantilles dels hospitals i 599 per a Atenció Primària i Comunitària. Així mateix, 44 d’aquestes places són infermeres de Salut Mental i 30 infermeres de Salut Pública.

Consolidació de més de 8.000 places

Per part seua, en els processos selectius de les OPE de 2017, 2018 i 2019 i estabilització de 2019, de les 11.850 places convocades, 4.827 són d’infermeria.

D’elles, 4.530 places són per a infermer/a d’institucions sanitàries; 26 per a infermer/a especialista en Salut Mental; 3 per a infermer/a especialista en Medicina Familiar i Comunitària; 177 per a infermer/a especialista en Obstètric-Ginecologia; i 91 per a infermer/a SAMU.

Finalment, de les 9.745 places d’ocupació pública que s’oferiran després de l’aprovació del projecte de Decret del Consell que regularà la temporalitat, per a establir un màxim de temporalitat estructural d’un 8%, 3.326 places són d’infermeria.

Aquest decret del Consell adaptarà les ofertes d’ocupació pública aprovades i pendents de convocatòria a la nova Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, així com l’oferta d’ocupació pública (OPE) corresponent a l’any 2022.

D’aquestes 3.326 places d’infermeria, 3.103 són per a institucions sanitàries; 131 per a infermer/a especialista en Obstètric-Ginecologia; 47 per a infermer/a SAMU; 23 per a infermer/a especialista en Salut Mental; 12 per a infermer/a especialista en Medicina Familiar i Comunitària i 10 per a infermer/a d’Empresa/Treball.

Últimes notícies

Bustinduy lamenta que la vivenda siga el principal factor d’exclusió social i dona suport a una intervenció a la UE

Bustinduy ha lamentat que la vivenda s'estiga convertint en el principal factor d'exclusió social i ha recolzat que el Govern reclame una intervenció dràstica a Brussel·les. El ministre ha avançat un esborrany amb pròrroga de contractes, congelació de lloguers i major fiscalitat a grans tenidors.

Mazón ha reiterat el seu respecte a la justícia després d’ordenar l’Audiència de València que declare Vilaplana

El president ha insistit que PP i Consell mantenen una postura de respecte als processos judicials, sense valoracions polítiques, després de la citació de Vilaplana.

Mazón ha exigit al Govern que deixe de mentir i que complisca amb les ajudes per la DANA

Mazón ha retret a l'Executiu retards, xifres ballades i traves fiscals en les ajudes per la DANA. Ha demanat una comissió mixta i que cessen els interessos i impostos als afectats.

Un any de la dana: la cultura es recupera de manera desigual

Un any després de la dana del 29 d'octubre de 2024, la recuperació cultural avança a ritmes distints. Hi ha reobertures parcials, però persistixen tancaments, danys i tramites.

García retrau al PP que el seu plançó ha bloquejat 2 milions per al càncer

Mónica García ha acusat el PP d'ocultar dades dels cribratges i de protagonitzar un plançó que ha impedit aprovar el repartiment de 2 milions per al càncer. Els populars han denunciat un ús unilateral i ideològic de l'Interterritorial.

L’Albufera, estable en aparença, seguix llastrada pel mal sanejament i l’eutrofització, segons experts

Un any després de la dana, l'Albufera mostra una certa estabilitat però arrossega una crisi de sanejament de mig segle i un greu procés d'eutrofització. Experts reclamen mesures estructurals urgents.

Consellers del PP abandonen el Consell Interterritorial per les ‘imposicions’ del Ministeri

Els responsables de Sanitat d'autonomies del PP han deixat el ple en considerar que el Ministeri imposa i manipula entorn de les dades dels cribratges de càncer. Reclamen diàleg, regles clares i indicadors comuns abans de remetre informació.

Un bomber del PMA de la Reva relata la sensació de col·lapse i la dificultat per a prioritzar en la DANA

Un cap de bombers que va operar en el PMA de la Reva durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 descriu una sensació de col·lapse i la dificultat per a prioritzar avisos enmig de rescats, vies tallades i un al·luvió d'informació.