13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Massa calor

Recordeu que la primavera ha sigut fresca i humida? què el mes de maig va començar plujós i ben fresc? D’això pocs se’n recorden perquè en un parell de setmanes ha arribat l’estabilitat i les temperatures s’han disparat marcant valors de ple estiu…i tot indica que la recta final de la setmana encara farà més calor.

Els models donen valors de 40 graus al centre i per l’interior de cara a diumenge. Estariem parlant de valors més adients de juliol o d’agost, però no d’un dia normal…més bé d’una ona de calor d’eixe temps.

De moment l’únic consol que tenim és que anem ben servits d’aigua amb tot el que ha plogut els últims mesos, però això no ens lliurarà de la calor que anem a patir d’ara en avant…i encara no ha començat l’estiu.

Hui farà tanta calor com ahir i pot ser una poca més que demà perquè demà tot apunta a un lleuger descens de les temperatures. Farà calor però serà.

Esta nit han pujat lleugerament les temperatures mínimes en alguns observatoris i les màximes marcaran més o menys els valors d’ahir.

Demà dijous en reforçar-se el vent de llevant a la mitat sud de la Comunitat l’ambient serà més bascós però les temperatures quedaran un poc més curtes. El llevant deixarà la mar més alterada a la costa del sud de València i a la zona marítima d’Alacant .

Si la setmana ha sigut calorosa des del seu començament, haurem d’anar preparant-nos perquè tot indica que el final de la setmana serà ben fortet, amb temperatures que començaran a pujar divendres de vesprada per l’interior i un cap de setmana on dissabte els termòmetres pujaran per damunt dels 35 graus i diumenge podran tocar els 40.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.