22.9 C
València
Dissabte, 7 juny, 2025

Massa calor

Recordeu que la primavera ha sigut fresca i humida? què el mes de maig va començar plujós i ben fresc? D’això pocs se’n recorden perquè en un parell de setmanes ha arribat l’estabilitat i les temperatures s’han disparat marcant valors de ple estiu…i tot indica que la recta final de la setmana encara farà més calor.

Els models donen valors de 40 graus al centre i per l’interior de cara a diumenge. Estariem parlant de valors més adients de juliol o d’agost, però no d’un dia normal…més bé d’una ona de calor d’eixe temps.

- Advertisement -Telegram València Diari

De moment l’únic consol que tenim és que anem ben servits d’aigua amb tot el que ha plogut els últims mesos, però això no ens lliurarà de la calor que anem a patir d’ara en avant…i encara no ha començat l’estiu.

Hui farà tanta calor com ahir i pot ser una poca més que demà perquè demà tot apunta a un lleuger descens de les temperatures. Farà calor però serà.

Esta nit han pujat lleugerament les temperatures mínimes en alguns observatoris i les màximes marcaran més o menys els valors d’ahir.

Demà dijous en reforçar-se el vent de llevant a la mitat sud de la Comunitat l’ambient serà més bascós però les temperatures quedaran un poc més curtes. El llevant deixarà la mar més alterada a la costa del sud de València i a la zona marítima d’Alacant .

Si la setmana ha sigut calorosa des del seu començament, haurem d’anar preparant-nos perquè tot indica que el final de la setmana serà ben fortet, amb temperatures que començaran a pujar divendres de vesprada per l’interior i un cap de setmana on dissabte els termòmetres pujaran per damunt dels 35 graus i diumenge podran tocar els 40.

Últimes notícies

Mònica Richart guardonada amb el Premi València, d’Alfons el Magnànim

En esta novel·la es tracten temes actuals com el desarrelament, la busca d’identitat i la presa de decisions davant d’una societat que exigix una gran capacitat d’adaptació

Rescaten a una manta de 2,2 metres encallada a Cullera i monitoren la seua evolució en la costa

Un equip veterinari de la Fundació Oceanogràfic de València va assistir a una manta de 2,2 metres que va quedar encallada a la platja de Cullera. Després d'estabilitzar-la i retornar-la a la mar, l'animal va ser observat nadant prop de la costa per a avaluar la seua recuperació.

Home condemnat a presó després d’intent d’autoimmolació enfront de jutjats de Vila-real

Un home ha sigut condemnat a 16 mesos de presó després d'intentar calar-se foc al costat dels jutjats de Vila-real en protesta per un procés judicial. Durant l'incident, va agredir a dos policies que van acudir al lloc.

Mazón lamenta anar-se sense resultats per a la Comunitat Valenciana en el seu moment més crític

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, lamenta no obtindre resultats després de la conferència de presidents autonòmics, en ple context crític per les inundacions causades per la dana en la Comunitat Valenciana.

La direcció d’RTVE Comunitat Valenciana revoca la seua dimissió després de diàleg amb José Pablo López

La direcció d'RTVE en la Comunitat Valenciana ha retirat la seua dimissió després de reunir-se amb el president de la Corporació, José Pablo López, per a assegurar recursos en el centre territorial.

Rescaten a una manta de 2,2 metres després d’encallar dos vegades a la platja de Cullera (València)

Un equip de rescat a València assistix a una manta Mobula mobular de 2,2 metres que va quedar encallada dos vegades a la platja de Cullera. S'investiga l'augment de varamientos d'esta espècie al Mediterrani.

Carlos Mazón lamenta anar-se sense resultats per a la Comunitat Valenciana en el seu moment més crític

El president Carlos Mazón expressa la seua decepció després de la Conferència de Presidents al no aconseguir suports per a la Comunitat Valenciana, afectada per greus inundacions.

Quasi 70 municipis valencians afectats per la dana se sumen a projectes del Ministeri de Joventut i Infància

Quasi 70 municipis de la Comunitat Valenciana afectats per la dana participen en projectes finançats amb 60 milions d'euros destinats a la població infantojuvenil, segons va informar la ministra de Joventut i Infància.