El Govern estén el 2024 la gratuïtat de les Rodalies i la rebaixa del 50% en el transport autonòmic

El Govern ha tornat a prorrogar per a tot l’any 2024 la gratuïtat dels trens de Rodalies i Mitjana Distància per a usuaris habituals, així com els descomptes del 50% en el transport de competència autonòmica.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha explicat a la roda de premsa posterior a la celebració del Consell de Ministres que estes mesures es continuaran aplicant com s’ha fet fins ara.

Això suposa que les comunitats autònomes estaran obligades a aportar un 20% del descompte del 50% perquè l’Estat puga transferir els fons per subvencionar la rebaixa del 30%, tot això destinat a abonaments i títols multiviatge.

Juntament amb la gratuïtat dels trens de Mitjana Distància i de Rodalies, també continuarà havent-hi bitllets gratuïts per als viatgers d’autobusos la competència dels quals recau a l’Estat, igualment per a viatgers habituals.

El President del Govern ha anunciat també la fi “gradual” durant els pròxims sis mesos de les rebaixes d’impostos a l’energia, mentre que mantindrà els impostos a la banca i les energètiques i els descomptes del bo social elèctric, el descompte a la factura elèctrica que reben les llars amb menys recursos.

Es mantindrà els impostos a la banca i les elèctriques i es podran deduir les inversions vinculades amb la descarbonització

El president del Govern ha anunciat que mantindrà durant el 2024 els impostos a la banca i a les empreses energètiques.

A més, ha afegit que hi haurà “modificacions” a la llei de pressupostos perquè les empreses energètiques puguen deduir-se les inversions estratègiques “vinculades a la descarbonització”. A més, ha anunciat que esta figura tributària, establerta per a una vigència de dos anys, esdevindrà permanent.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.