16.4 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

El primer trimestre del 2024 es plantaran 12.000 arbres als parcs naturals de la Comunitat

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha destacat, amb motiu del Dia de l’Arbre de la Comunitat Valenciana, que a la campanya d’este any es plantaran més de 12.000 arbres de 50 espècies autòctones al llarg de les 77 activitats de repoblació i educació ambiental que es duran a terme durant esta campanya, circumscrita de gener a març als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

La consellera ha participat este dimecres a la muntanya Rodeno-Piñel -al terme municipal de Gàtova- a la plantació de 245 exemplars d’alzines sureres i 75 arboços que han dut a terme alumnes del Col·legi Públic Alt Carraixet de la localitat i joves del Centre d’Inserció Social Mas de la Pinaeta d’este municipi enclavat al Parc Natural de la Serra Calderona.

“El Dia de l’Arbre –ha explicat Salomé Pradas– se celebra per recordar la importància de protegir els boscos i el paper que juguen els arbres en l’absorció del CO₂, la fixació del sòl i la protecció de la biodiversitat. Per això, acompanyem el període de reforestació amb accions d’educació ambiental per a xiquets i joves amb l’objectiu de fer conéixer el valor de la conservació de la coberta vegetal per tindre un ecosistema saludable”.

La consellera ha recordat que “tan importants són les accions de repoblació tant d’arbres com d’espècies frondoses, matoll baix i plantes rebrotadores com les accions de caràcter educatiu per conscienciar de la immensa importància que té conservar la biodiversitat vegetal de les nostres muntanyes”.

A més, Pradas ha assegurat que, a més de les plantacions del gener -que són les més nombroses- “es duen a terme accions de repoblació amb l’any més avançat per garantir la supervivència dels plançons davant les baixes temperatures”.

Últimes notícies

Gerard Moreno celebra una victòria molt important del Vila-real en el RCDE Stadium

El davanter ha subratllat que el triomf per 0-2 davant l'Espanyol és molt important pel rival i pel camp. El seu gol abans del descans ha encarrilat el partit.

Dos urpades del Vila-real desmunten a l’Espanyol (0-2)

El Vila-real va véncer en el RCDE Stadium amb gols de Gerard Moreno i Moleiro en 14 minuts clau. L'Espanyol va dominar per trams, però va mancar de pegada.

0-2: el Vila-real silencia a l’Espanyol en el RCDE Stadium

El Vila-real va véncer 0-2 a l'Espanyol amb punts de Gerard Moreno (minut 43) i Moleiro (minut 57). Els locals van acumular arribades, però els va faltar pegada davant un rival eficaç.

0-1: Gerard Moreno avança al Vila-real davant l’Espanyol abans del descans

El Vila-real es va avançar amb una miqueta de Gerard Moreno en el minut 43. L'Espanyol va acumular arribades però va fallar en la definició i va veure com el guió canviava al final del primer acte.

Griezmann rescata a l’Atlètic amb un doblet davant el Llevant (3-1)

L'Atlètic va véncer 3-1 al Llevant amb dos gols de Griezmann eixint des de la banqueta. Els canvis de Simeone van inclinar un partit que s'havia igualat a pilota parada.

Manu Sánchez: treballant així arribaran resultats segur

El lateral del Llevant va lamentar la falta d'encert en el 3-1 davant l'Atlètic i va defendre que, mantenint el nivell de treball, els resultats arribaran.

Griezmann decidix amb un doblet la victòria 3-1 de l’Atlètic davant el Llevant

El francés va eixir des de la banqueta i, amb dos punts en la segona part, va donar a l'Atlètic un triomf sòlid davant un Llevant castigat pels seus errors.

El vent deixa ratxes de fins a 122 km/h en el nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha superat els 100 km/h en nombrosos municipis de Castelló. El pic ha aconseguit 122 km/h a Vilar de Canes i la Pobla de Benifassà, amb avís taronja a l'interior nord.