Sant Jordi, primer municipi de la Comunitat a defensar la Caça com a Bé d’Interés Cultural

 

L’Ajuntament de Sant Jordi ha aprovat per unanimitat una moció en defensa de la caça presentada per l’Equip de Govern que promou que la pràctica cinegètica passe a ser considerada com a Bé d’Interés Cultural.

Amb això, el municipi castellonenc s’ha convertit en el primer de tota la Comunitat Valenciana a impulsar esta iniciativa que defensa la caça responsable i sostenible com a activitat d’interés social davant el Govern d’Espanya i la Generalitat de la Comunitat Valenciana.

L’alcalde de Sant Jordi, Iván Sánchez Cifre, ha explicat que “la caça és part de la nostra cultura, és motor econòmic i és garantia de sostenibilitat. Reconeixem la pràctica cinegètica per l’alta repercussió que té, també perquè és imprescindible per a equilibrar la fauna i els ecosistemes”.

El text defensa i promou la dignitat, honorabilitat i decòrum dels caçadors, perseguint qualsevol mena d’estigmatització que es puga provocar a partir de tòpics i estereotips que inciten a l’odi. “Els caçadors som persones compromeses amb la nostra terra, coneixedors de l’entorn natural dels nostres pobles i cuidadors de la nostra flora i fauna”, ha assenyalat l’alcalde.

A partir d’esta iniciativa, l’Ajuntament de Sant Jordi es compromet a impulsar i donar suport a l’activitat cinegètica com a sector de desenvolupament economia i de creació d’ocupació a la província, així com a donar publicitat i cobertura en els mitjans provincials a totes les activitats relacionades amb la caça que s’organitzen.

D’igual manera, insta la Diputació de Castelló a sumar-se als actes reivindicatius en defensa del sector cinegètic que tindran lloc en els pròxims mesos.

 

Compromís de les Administracions supramunicipals

 

La moció aprovada per l’Ajuntament de Sant Jordi insta la Diputació de Castelló perquè intercedisca davant el Govern d’Espanya perquè retire de l’esborrany d’Avantprojecte de llei de protecció i drets dels animals tota la regulació que impedisca la caça en els termes que actualment es desenvolupa i que de seguir en els termes actuals implica la desaparició d’esta.

A més, tal com ha destacat l’alcalde, “demanem tant a la Generalitat com al Govern que es tinga en compte als caçadors a l’hora de modificar qualsevol normativa”.

 

Defensa de modalitats tradicionals de caça

 

El text té especialment cuidat les pràctiques de caça més tradicionals de la Comunitat. Així, insta el Consell que inicie l’expedient perquè es declare d’Interés Cultural Immaterial la munteria (ganxo i batuda) i la dula: l’art de la solidaritat i el compromís amb la terra i el món rural. També al fet que inicie l’expedient perquè es declare d’Interés Cultural Immaterial el reclam bucal del cant del tord comú.

Insta el Consell que modifique la Llei 13/2004, de 27 de desembre, de caça de la Comunitat Valenciana per a crear, regular i dotar econòmicament un Fons de recuperació, manteniment i creació de millores en benefici de les poblacions silvestres del qual siguen beneficiaris els clubs de caça.

Un altre aspecte a destacar d’esta iniciativa és que el consistori insta a la Generalitat que acate i complisca la sentència del 26 de juny de 2020 del TSJCV que dona la raó a APAVAL per a testar el cistell de malla com a mètode substitutiu del tradicional parany.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.