À Punt analitza la relació entre alimentació i salut amb l’estrena de la sèrie documental ‘Què mengem!’

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

À Punt estrena este dijous, 1 d’agost, a les 22.45 hores, la sèrie documental ‘Què mengem!’. La sèrie, presentada pel periodista Nico Abad, consta de quatre capítols de 50 minuts que posen el focus en l’augment de l’esperança de vida en el segle XX.

Metges, nutricionistes, científics ens expliquen la relació entre el que mengem i com ho mengem i com ens afecta de manera directa, explica la radiotelevisió pública valenciana en un comunicat.

En el primer capítol –‘Menjar és salut’– parla de com la manera en què mengem afecta directament la nostra salut i les nostres malalties. L’obesitat és la pandèmia de les societats occidentals i avançades, tant en adults com en xiquets. A esta s’unixen altres afeccions com el colesterol, la hipertensió, les intoleràncies o les al·lèrgies.

En el segon lliurament, ‘El preu del menjar’, s’abordarà com la inflació, que va en augment, ha encarit els aliments i dificulta l’equilibri nutricional de la cistella de la compra. Articles bàsics com l’oli d’oliva, la llet, la fruita i la verdura han pujat molt preu, factor determinant per a decidir què ens portem a casa.

Podem aspirar a mantenir una dieta equilibrada si els preus continuen escalant? És la qüestió que planteja el tercer capítol, ‘Desaprofitament’, que se centrarà en la necessitat de posar remei al desaprovechamiento alimentari des de l’administració, és a dir, prendre mesures que fomenten actuacions per a evitar que es tire menjar en tota la cadena alimentària. Així, han sorgit infinitat d’iniciatives privades i ONG que intenten aprofitar els aliments abans que es convertisquen en fem: ofertes d’última hora, menjadors socials, etc.

El quart capítol, ‘Dietes’, s’endinsa en este món per a diferenciar entre ciència i publicitat, entre resultats fiables i promeses incomplertes, entre veritats i enganys. Participaran experts i protagonistes que van fer realitat els seus somnis i uns altres als quals van deixar a l’estacada amb els mateixos quilos i un poc menys de diners en el compte corrent.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.