À Punt analitza la relació entre alimentació i salut amb l’estrena de la sèrie documental ‘Què mengem!’

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

À Punt estrena este dijous, 1 d’agost, a les 22.45 hores, la sèrie documental ‘Què mengem!’. La sèrie, presentada pel periodista Nico Abad, consta de quatre capítols de 50 minuts que posen el focus en l’augment de l’esperança de vida en el segle XX.

Metges, nutricionistes, científics ens expliquen la relació entre el que mengem i com ho mengem i com ens afecta de manera directa, explica la radiotelevisió pública valenciana en un comunicat.

En el primer capítol –‘Menjar és salut’– parla de com la manera en què mengem afecta directament la nostra salut i les nostres malalties. L’obesitat és la pandèmia de les societats occidentals i avançades, tant en adults com en xiquets. A esta s’unixen altres afeccions com el colesterol, la hipertensió, les intoleràncies o les al·lèrgies.

En el segon lliurament, ‘El preu del menjar’, s’abordarà com la inflació, que va en augment, ha encarit els aliments i dificulta l’equilibri nutricional de la cistella de la compra. Articles bàsics com l’oli d’oliva, la llet, la fruita i la verdura han pujat molt preu, factor determinant per a decidir què ens portem a casa.

Podem aspirar a mantenir una dieta equilibrada si els preus continuen escalant? És la qüestió que planteja el tercer capítol, ‘Desaprofitament’, que se centrarà en la necessitat de posar remei al desaprovechamiento alimentari des de l’administració, és a dir, prendre mesures que fomenten actuacions per a evitar que es tire menjar en tota la cadena alimentària. Així, han sorgit infinitat d’iniciatives privades i ONG que intenten aprofitar els aliments abans que es convertisquen en fem: ofertes d’última hora, menjadors socials, etc.

El quart capítol, ‘Dietes’, s’endinsa en este món per a diferenciar entre ciència i publicitat, entre resultats fiables i promeses incomplertes, entre veritats i enganys. Participaran experts i protagonistes que van fer realitat els seus somnis i uns altres als quals van deixar a l’estacada amb els mateixos quilos i un poc menys de diners en el compte corrent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.

El temps canvia des de demà en la Comunitat: més vent, baixen les màximes i possibles pluges

Este dimarts seguirà l'ambient estable, amb cels buidats i temperatures a l'alça. Des de demà s'espera més nuvolositat, descens de màximes, vent de nord-est en el litoral i alguna pluja al nord de Castelló.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

Dos detinguts a Madrid per intentar segrestar un empresari en una furgoneta rumb a Petrer

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens després d'intentar segrestar un empresari per a llevar-li les claus de les seues criptomonedes. La furgoneta tenia com a destí Petrer i va ser interceptada en la zona d'Atocha.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb una sàtira sobre ambició i diners

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb Redimonis. La comissió repetix el triomf reeixit en 2025 i consolida el seu lideratge amb el major pressupost de la categoria.