À Punt analitza la relació entre alimentació i salut amb l’estrena de la sèrie documental ‘Què mengem!’

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

À Punt estrena este dijous, 1 d’agost, a les 22.45 hores, la sèrie documental ‘Què mengem!’. La sèrie, presentada pel periodista Nico Abad, consta de quatre capítols de 50 minuts que posen el focus en l’augment de l’esperança de vida en el segle XX.

Metges, nutricionistes, científics ens expliquen la relació entre el que mengem i com ho mengem i com ens afecta de manera directa, explica la radiotelevisió pública valenciana en un comunicat.

En el primer capítol –‘Menjar és salut’– parla de com la manera en què mengem afecta directament la nostra salut i les nostres malalties. L’obesitat és la pandèmia de les societats occidentals i avançades, tant en adults com en xiquets. A esta s’unixen altres afeccions com el colesterol, la hipertensió, les intoleràncies o les al·lèrgies.

En el segon lliurament, ‘El preu del menjar’, s’abordarà com la inflació, que va en augment, ha encarit els aliments i dificulta l’equilibri nutricional de la cistella de la compra. Articles bàsics com l’oli d’oliva, la llet, la fruita i la verdura han pujat molt preu, factor determinant per a decidir què ens portem a casa.

Podem aspirar a mantenir una dieta equilibrada si els preus continuen escalant? És la qüestió que planteja el tercer capítol, ‘Desaprofitament’, que se centrarà en la necessitat de posar remei al desaprovechamiento alimentari des de l’administració, és a dir, prendre mesures que fomenten actuacions per a evitar que es tire menjar en tota la cadena alimentària. Així, han sorgit infinitat d’iniciatives privades i ONG que intenten aprofitar els aliments abans que es convertisquen en fem: ofertes d’última hora, menjadors socials, etc.

El quart capítol, ‘Dietes’, s’endinsa en este món per a diferenciar entre ciència i publicitat, entre resultats fiables i promeses incomplertes, entre veritats i enganys. Participaran experts i protagonistes que van fer realitat els seus somnis i uns altres als quals van deixar a l’estacada amb els mateixos quilos i un poc menys de diners en el compte corrent.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.