À Punt analitza la relació entre alimentació i salut amb l’estrena de la sèrie documental ‘Què mengem!’

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

À Punt estrena este dijous, 1 d’agost, a les 22.45 hores, la sèrie documental ‘Què mengem!’. La sèrie, presentada pel periodista Nico Abad, consta de quatre capítols de 50 minuts que posen el focus en l’augment de l’esperança de vida en el segle XX.

Metges, nutricionistes, científics ens expliquen la relació entre el que mengem i com ho mengem i com ens afecta de manera directa, explica la radiotelevisió pública valenciana en un comunicat.

En el primer capítol –‘Menjar és salut’– parla de com la manera en què mengem afecta directament la nostra salut i les nostres malalties. L’obesitat és la pandèmia de les societats occidentals i avançades, tant en adults com en xiquets. A esta s’unixen altres afeccions com el colesterol, la hipertensió, les intoleràncies o les al·lèrgies.

En el segon lliurament, ‘El preu del menjar’, s’abordarà com la inflació, que va en augment, ha encarit els aliments i dificulta l’equilibri nutricional de la cistella de la compra. Articles bàsics com l’oli d’oliva, la llet, la fruita i la verdura han pujat molt preu, factor determinant per a decidir què ens portem a casa.

Podem aspirar a mantenir una dieta equilibrada si els preus continuen escalant? És la qüestió que planteja el tercer capítol, ‘Desaprofitament’, que se centrarà en la necessitat de posar remei al desaprovechamiento alimentari des de l’administració, és a dir, prendre mesures que fomenten actuacions per a evitar que es tire menjar en tota la cadena alimentària. Així, han sorgit infinitat d’iniciatives privades i ONG que intenten aprofitar els aliments abans que es convertisquen en fem: ofertes d’última hora, menjadors socials, etc.

El quart capítol, ‘Dietes’, s’endinsa en este món per a diferenciar entre ciència i publicitat, entre resultats fiables i promeses incomplertes, entre veritats i enganys. Participaran experts i protagonistes que van fer realitat els seus somnis i uns altres als quals van deixar a l’estacada amb els mateixos quilos i un poc menys de diners en el compte corrent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola