À Punt analitza la relació entre alimentació i salut amb l’estrena de la sèrie documental ‘Què mengem!’

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

À Punt estrena este dijous, 1 d’agost, a les 22.45 hores, la sèrie documental ‘Què mengem!’. La sèrie, presentada pel periodista Nico Abad, consta de quatre capítols de 50 minuts que posen el focus en l’augment de l’esperança de vida en el segle XX.

Metges, nutricionistes, científics ens expliquen la relació entre el que mengem i com ho mengem i com ens afecta de manera directa, explica la radiotelevisió pública valenciana en un comunicat.

En el primer capítol –‘Menjar és salut’– parla de com la manera en què mengem afecta directament la nostra salut i les nostres malalties. L’obesitat és la pandèmia de les societats occidentals i avançades, tant en adults com en xiquets. A esta s’unixen altres afeccions com el colesterol, la hipertensió, les intoleràncies o les al·lèrgies.

En el segon lliurament, ‘El preu del menjar’, s’abordarà com la inflació, que va en augment, ha encarit els aliments i dificulta l’equilibri nutricional de la cistella de la compra. Articles bàsics com l’oli d’oliva, la llet, la fruita i la verdura han pujat molt preu, factor determinant per a decidir què ens portem a casa.

Podem aspirar a mantenir una dieta equilibrada si els preus continuen escalant? És la qüestió que planteja el tercer capítol, ‘Desaprofitament’, que se centrarà en la necessitat de posar remei al desaprovechamiento alimentari des de l’administració, és a dir, prendre mesures que fomenten actuacions per a evitar que es tire menjar en tota la cadena alimentària. Així, han sorgit infinitat d’iniciatives privades i ONG que intenten aprofitar els aliments abans que es convertisquen en fem: ofertes d’última hora, menjadors socials, etc.

El quart capítol, ‘Dietes’, s’endinsa en este món per a diferenciar entre ciència i publicitat, entre resultats fiables i promeses incomplertes, entre veritats i enganys. Participaran experts i protagonistes que van fer realitat els seus somnis i uns altres als quals van deixar a l’estacada amb els mateixos quilos i un poc menys de diners en el compte corrent.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.