Aagesen diu que no hi ha infraestructura que aguante un esdeveniment extrem enfront de les crítiques de PP per les obres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha defensat que «no hi ha infraestructura que per si sola aguante un esdeveniment meteorològic extrem», enfront de les crítiques del PP pels projectes de canalització dels barrancs del Poyo i la Saleta afectats per la dana.

Així s’ha expressat la ministra en la sessió de control al Govern en el ple del Senat, on el senador del PP Luis Santamaría li ha preguntat pels motius de l’Executiu per a paralitzar aquests projectes després de considerar el 2021 la seua viabilitat.

Aagesen ha explicat que l’administració estatal porta «dècades» tractant d’executar tots dos projectes i que el Govern els ha reprès des del 2018.

De manera més general, ha recalcat que el Govern està centrant els seus esforços en la reconstrucció de València. A més, ha tirat en cara a Santamaría que un govern «responsable» ha d'»alertar i protegir» a la població «dins del termini i en la forma escaient» quan rep una informació científica «de funcionaris públics que es dediquen a la funció pública».

En esta línia, la titular de Transició Ecològica ha incidit que totes les administracions han de ser «responsables» i tenir en compte els mapes de zones inundables, que estan disponibles.

«D’AQUELLS ESCAQUEJOS VE LA TRAGÈDIA DELS VALENCIANS»

Pel seu costat, el senador del PP ha preguntat a la ministra per què el Govern de Sánchez no va executar les obres, que «hagueren evitat la catàstrofe de la dana». En este sentit, ha inquirit quan va explicar-los als valencians «quantes vides es podrien haver salvat» amb estes obres i quan les acabaran, perquè estos puguen «dormir tranquils».

Segons ha denunciat, la Unió Europea va aprovar una directiva el 2007 que obligava a fer mapes i a aprovar plans de gestió de riscos d’inundacions, una cosa que «va fer (l’expresident del Govern) Mariano Rajoy». «El que van fer vostès, una vegada les obres van estar prioritzades, va anar no dedicar ni un sol euro, i d’aquelles circumstàncies, d’aquells escaquejos, d’aquells conceptes, ara ve la tragèdia que hem patit tots els valencians», ha lamentat.

Al seu torn, li ha demanat explicacions per la Llei de l’Horta, «que impedix executar infraestructures bàsiques com les quals hagueren evitat la catàstrofe de la dana». Així mateix, ha insistit a saber «per què van preferir salvar les canyes i les rates de riu que creixen en les lleres a persones, béns, habitatges, estris i propietats».

«Vostès ens han condemnat al fet que hi haja valencians de primera, que són els que viuen en la ciutat de València, que podem dormir tranquils perquè sabem que les obres de la nova llera del Turia ens protegixen i les 850.000 persones que es veuen obligades a patir i a patir perquè saben que no tenen les infraestructures necessàries per a protegir els seus habitatges», li ha recriminat.

Últimes notícies

Localitzen mort un home que flotava a la platja del Puig

Un home ha sigut trobat sense vida mentre flotava a l’aigua de la platja del Puig. Els serveis sanitaris només han pogut confirmar el seu falleixement.

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i ja ha arrasat 9.300 hectàrees

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen en les tasques d’extinció.

Mor un home trobat flotant a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida este dimarts a la nit mentre flotava a l’aigua a la platja d’El Puig. Els banyistes han intentat reanimar-lo abans que el SAMU confirmara la mort i l’autòpsia aclarirà ara les causes.

Trobem mort un home que flotava a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida mentre flotava en l’aigua a la platja d’El Puig. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo i l’autòpsia aclarirà les causes de la mort.

El Valencia Basket començarà l’Eurolliga 2026/2027 visitant el Besiktas

El Valencia Basket debutarà en l’Eurolliga 2026/2027 el 25 de setembre a la pista del Besiktas Istanbul i estrenarà el Roig Arena davant el Kosner Baskonia, amb duels destacats contra Real Madrid i Barça al llarg de la fase regular.

Josan confia que l’Elx tindrà un equip competitiu que il·lusionarà l’afició

El migcampista crevillentí Josan Ferrández ha mostrat plena confiança que l’Elx armarà un equip competitiu per a la pròxima temporada, malgrat no haver tancat encara fitxatges, i valora el rendiment dels joves del filial en la pretemporada.

Un matrimoni, detingut per un punt de venda de droga en una vivenda d’Agost

La Guàrdia Civil ha detingut un matrimoni que presumptament venia cocaïna, haixix i marihuana al detall des de la seua vivenda d’Agost. En l’operació s’han intervingut drogues, quasi 14.000 euros, una bàscula de precisió, un matxet i bitllets falsos.
FILMOTECA D'ESTIU