12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Aagesen diu que no hi ha infraestructura que aguante un esdeveniment extrem enfront de les crítiques de PP per les obres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha defensat que “no hi ha infraestructura que per si sola aguante un esdeveniment meteorològic extrem”, enfront de les crítiques del PP pels projectes de canalització dels barrancs del Poyo i la Saleta afectats per la dana.

Així s’ha expressat la ministra en la sessió de control al Govern en el ple del Senat, on el senador del PP Luis Santamaría li ha preguntat pels motius de l’Executiu per a paralitzar aquests projectes després de considerar el 2021 la seua viabilitat.

Aagesen ha explicat que l’administració estatal porta “dècades” tractant d’executar tots dos projectes i que el Govern els ha reprès des del 2018.

De manera més general, ha recalcat que el Govern està centrant els seus esforços en la reconstrucció de València. A més, ha tirat en cara a Santamaría que un govern “responsable” ha d'”alertar i protegir” a la població “dins del termini i en la forma escaient” quan rep una informació científica “de funcionaris públics que es dediquen a la funció pública”.

En esta línia, la titular de Transició Ecològica ha incidit que totes les administracions han de ser “responsables” i tenir en compte els mapes de zones inundables, que estan disponibles.

“D’AQUELLS ESCAQUEJOS VE LA TRAGÈDIA DELS VALENCIANS”

Pel seu costat, el senador del PP ha preguntat a la ministra per què el Govern de Sánchez no va executar les obres, que “hagueren evitat la catàstrofe de la dana”. En este sentit, ha inquirit quan va explicar-los als valencians “quantes vides es podrien haver salvat” amb estes obres i quan les acabaran, perquè estos puguen “dormir tranquils”.

Segons ha denunciat, la Unió Europea va aprovar una directiva el 2007 que obligava a fer mapes i a aprovar plans de gestió de riscos d’inundacions, una cosa que “va fer (l’expresident del Govern) Mariano Rajoy”. “El que van fer vostès, una vegada les obres van estar prioritzades, va anar no dedicar ni un sol euro, i d’aquelles circumstàncies, d’aquells escaquejos, d’aquells conceptes, ara ve la tragèdia que hem patit tots els valencians”, ha lamentat.

Al seu torn, li ha demanat explicacions per la Llei de l’Horta, “que impedix executar infraestructures bàsiques com les quals hagueren evitat la catàstrofe de la dana”. Així mateix, ha insistit a saber “per què van preferir salvar les canyes i les rates de riu que creixen en les lleres a persones, béns, habitatges, estris i propietats”.

“Vostès ens han condemnat al fet que hi haja valencians de primera, que són els que viuen en la ciutat de València, que podem dormir tranquils perquè sabem que les obres de la nova llera del Turia ens protegixen i les 850.000 persones que es veuen obligades a patir i a patir perquè saben que no tenen les infraestructures necessàries per a protegir els seus habitatges”, li ha recriminat.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.