17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Aagesen diu que no hi ha infraestructura que aguante un esdeveniment extrem enfront de les crítiques de PP per les obres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha defensat que “no hi ha infraestructura que per si sola aguante un esdeveniment meteorològic extrem”, enfront de les crítiques del PP pels projectes de canalització dels barrancs del Poyo i la Saleta afectats per la dana.

Així s’ha expressat la ministra en la sessió de control al Govern en el ple del Senat, on el senador del PP Luis Santamaría li ha preguntat pels motius de l’Executiu per a paralitzar aquests projectes després de considerar el 2021 la seua viabilitat.

Aagesen ha explicat que l’administració estatal porta “dècades” tractant d’executar tots dos projectes i que el Govern els ha reprès des del 2018.

De manera més general, ha recalcat que el Govern està centrant els seus esforços en la reconstrucció de València. A més, ha tirat en cara a Santamaría que un govern “responsable” ha d'”alertar i protegir” a la població “dins del termini i en la forma escaient” quan rep una informació científica “de funcionaris públics que es dediquen a la funció pública”.

En esta línia, la titular de Transició Ecològica ha incidit que totes les administracions han de ser “responsables” i tenir en compte els mapes de zones inundables, que estan disponibles.

“D’AQUELLS ESCAQUEJOS VE LA TRAGÈDIA DELS VALENCIANS”

Pel seu costat, el senador del PP ha preguntat a la ministra per què el Govern de Sánchez no va executar les obres, que “hagueren evitat la catàstrofe de la dana”. En este sentit, ha inquirit quan va explicar-los als valencians “quantes vides es podrien haver salvat” amb estes obres i quan les acabaran, perquè estos puguen “dormir tranquils”.

Segons ha denunciat, la Unió Europea va aprovar una directiva el 2007 que obligava a fer mapes i a aprovar plans de gestió de riscos d’inundacions, una cosa que “va fer (l’expresident del Govern) Mariano Rajoy”. “El que van fer vostès, una vegada les obres van estar prioritzades, va anar no dedicar ni un sol euro, i d’aquelles circumstàncies, d’aquells escaquejos, d’aquells conceptes, ara ve la tragèdia que hem patit tots els valencians”, ha lamentat.

Al seu torn, li ha demanat explicacions per la Llei de l’Horta, “que impedix executar infraestructures bàsiques com les quals hagueren evitat la catàstrofe de la dana”. Així mateix, ha insistit a saber “per què van preferir salvar les canyes i les rates de riu que creixen en les lleres a persones, béns, habitatges, estris i propietats”.

“Vostès ens han condemnat al fet que hi haja valencians de primera, que són els que viuen en la ciutat de València, que podem dormir tranquils perquè sabem que les obres de la nova llera del Turia ens protegixen i les 850.000 persones que es veuen obligades a patir i a patir perquè saben que no tenen les infraestructures necessàries per a protegir els seus habitatges”, li ha recriminat.

Últimes notícies

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.