Aagesen diu que no hi ha infraestructura que aguante un esdeveniment extrem enfront de les crítiques de PP per les obres

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha defensat que “no hi ha infraestructura que per si sola aguante un esdeveniment meteorològic extrem”, enfront de les crítiques del PP pels projectes de canalització dels barrancs del Poyo i la Saleta afectats per la dana.

Així s’ha expressat la ministra en la sessió de control al Govern en el ple del Senat, on el senador del PP Luis Santamaría li ha preguntat pels motius de l’Executiu per a paralitzar aquests projectes després de considerar el 2021 la seua viabilitat.

Aagesen ha explicat que l’administració estatal porta “dècades” tractant d’executar tots dos projectes i que el Govern els ha reprès des del 2018.

De manera més general, ha recalcat que el Govern està centrant els seus esforços en la reconstrucció de València. A més, ha tirat en cara a Santamaría que un govern “responsable” ha d'”alertar i protegir” a la població “dins del termini i en la forma escaient” quan rep una informació científica “de funcionaris públics que es dediquen a la funció pública”.

En esta línia, la titular de Transició Ecològica ha incidit que totes les administracions han de ser “responsables” i tenir en compte els mapes de zones inundables, que estan disponibles.

“D’AQUELLS ESCAQUEJOS VE LA TRAGÈDIA DELS VALENCIANS”

Pel seu costat, el senador del PP ha preguntat a la ministra per què el Govern de Sánchez no va executar les obres, que “hagueren evitat la catàstrofe de la dana”. En este sentit, ha inquirit quan va explicar-los als valencians “quantes vides es podrien haver salvat” amb estes obres i quan les acabaran, perquè estos puguen “dormir tranquils”.

Segons ha denunciat, la Unió Europea va aprovar una directiva el 2007 que obligava a fer mapes i a aprovar plans de gestió de riscos d’inundacions, una cosa que “va fer (l’expresident del Govern) Mariano Rajoy”. “El que van fer vostès, una vegada les obres van estar prioritzades, va anar no dedicar ni un sol euro, i d’aquelles circumstàncies, d’aquells escaquejos, d’aquells conceptes, ara ve la tragèdia que hem patit tots els valencians”, ha lamentat.

Al seu torn, li ha demanat explicacions per la Llei de l’Horta, “que impedix executar infraestructures bàsiques com les quals hagueren evitat la catàstrofe de la dana”. Així mateix, ha insistit a saber “per què van preferir salvar les canyes i les rates de riu que creixen en les lleres a persones, béns, habitatges, estris i propietats”.

“Vostès ens han condemnat al fet que hi haja valencians de primera, que són els que viuen en la ciutat de València, que podem dormir tranquils perquè sabem que les obres de la nova llera del Turia ens protegixen i les 850.000 persones que es veuen obligades a patir i a patir perquè saben que no tenen les infraestructures necessàries per a protegir els seus habitatges”, li ha recriminat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.