Anuncios

Aagesen nega una apagada informativa de CHJ en la dana i afirma que informació va ser ‘constant i automàtica’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha rebutjat que es produïra una apagada informativa per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) el passat 29 d’octubre, dia en el qual la dana va assolar la província de Valencia, i ha sostingut que la informació va ser “constant i automàtica”.

Anuncios

Així s’ha pronunciat aquest dijous la vicepresidenta tercera en declaracions als mitjans de comunicació a València, en ser preguntada pels periodistes per si creu que va haver-hi una ‘apagada informativa’ per part de la CHJ el dia de la dana, com al·lega la Generalitat Valenciana.

En este sentit, Aagesen ha assegurat que la informació per part de l’organisme hidrogràfic va ser “constant i automàtica”. “Este informació va arribar en tot moment”, ha insistit, al mateix temps que ha mostrat “tot el suport” als servicis i equips de la Confederació i de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Així mateix, ha recordat que l’exvicepresidenta tercera i exministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Teresa Ribera –qui actualment és vicepresidenta de Competència i Transició Justa i Neta de la Comissió Europea (CE)–va explicar “cada minut i quin va ser la seqüència” del 29 d’octubre, en una compareixença al Congrés.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Desarticulada a València una xarxa que va estafar 500.000 euros amb l’estafa del sicari a clients de prostitució

La Policia Nacional ha desmantellat a València una organització que utilitzava l'estafa del sicari per a extorquir a clients de prostitució, aconseguint més de 500.000 euros i generant almenys 80 denúncies en tota Espanya.

El Llevant s’agarra al seu estadi per a continuar viu davant un Osasuna que somia amb Europa

El Llevant, penúltim i a quatre punts de la salvació, necessita guanyar a un Osasuna ja quasi salvat i en plena baralla pels llocs europeus en el Ciutat de València.

Camps insistix a liderar el PPCV i reivindica que part del vot de Vox vol majoria absoluta del PP

Francisco Camps manté la seua intenció d'encapçalar de nou el PP valencià i optar a la Presidència de la Generalitat, recolzat en una enquesta que situa la seua figura per damunt d'altres dirigents i reflectix que part dels votants de Vox desitja una majoria absoluta del PP.

El València Basket busca un altre colp en el OAKA per a portar el quint partit al Roig Arena

El València Basket pretén repetir triomf en un OAKA hostil per a allargar la sèrie de quarts d'Eurolliga davant Panathinaikos i decidir la passada en el Roig Arena. El conjunt taronja arriba reforçat per la seua última victòria, però condicionat per la lesió del seu capità Josep Puerto.

La jutgessa del cas DANA tomba l’acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez

La magistrada que investiga la gestió de la DANA descarta l'acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez en considerar que ja s'han practicat suficients diligències sobre el retard de l'avís És-Alert.

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.
Anuncios