Aagesen nega una apagada informativa de CHJ en la dana i afirma que informació va ser ‘constant i automàtica’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha rebutjat que es produïra una apagada informativa per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) el passat 29 d’octubre, dia en el qual la dana va assolar la província de Valencia, i ha sostingut que la informació va ser «constant i automàtica».

Així s’ha pronunciat aquest dijous la vicepresidenta tercera en declaracions als mitjans de comunicació a València, en ser preguntada pels periodistes per si creu que va haver-hi una ‘apagada informativa’ per part de la CHJ el dia de la dana, com al·lega la Generalitat Valenciana.

En este sentit, Aagesen ha assegurat que la informació per part de l’organisme hidrogràfic va ser «constant i automàtica». «Este informació va arribar en tot moment», ha insistit, al mateix temps que ha mostrat «tot el suport» als servicis i equips de la Confederació i de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Així mateix, ha recordat que l’exvicepresidenta tercera i exministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Teresa Ribera –qui actualment és vicepresidenta de Competència i Transició Justa i Neta de la Comissió Europea (CE)–va explicar «cada minut i quin va ser la seqüència» del 29 d’octubre, en una compareixença al Congrés.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.