Aagesen nega una apagada informativa de CHJ en la dana i afirma que informació va ser ‘constant i automàtica’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha rebutjat que es produïra una apagada informativa per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) el passat 29 d’octubre, dia en el qual la dana va assolar la província de Valencia, i ha sostingut que la informació va ser «constant i automàtica».

Així s’ha pronunciat aquest dijous la vicepresidenta tercera en declaracions als mitjans de comunicació a València, en ser preguntada pels periodistes per si creu que va haver-hi una ‘apagada informativa’ per part de la CHJ el dia de la dana, com al·lega la Generalitat Valenciana.

En este sentit, Aagesen ha assegurat que la informació per part de l’organisme hidrogràfic va ser «constant i automàtica». «Este informació va arribar en tot moment», ha insistit, al mateix temps que ha mostrat «tot el suport» als servicis i equips de la Confederació i de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Així mateix, ha recordat que l’exvicepresidenta tercera i exministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Teresa Ribera –qui actualment és vicepresidenta de Competència i Transició Justa i Neta de la Comissió Europea (CE)–va explicar «cada minut i quin va ser la seqüència» del 29 d’octubre, en una compareixença al Congrés.

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.