Aagesen nega una apagada informativa de CHJ en la dana i afirma que informació va ser ‘constant i automàtica’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha rebutjat que es produïra una apagada informativa per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) el passat 29 d’octubre, dia en el qual la dana va assolar la província de Valencia, i ha sostingut que la informació va ser “constant i automàtica”.

Així s’ha pronunciat aquest dijous la vicepresidenta tercera en declaracions als mitjans de comunicació a València, en ser preguntada pels periodistes per si creu que va haver-hi una ‘apagada informativa’ per part de la CHJ el dia de la dana, com al·lega la Generalitat Valenciana.

En este sentit, Aagesen ha assegurat que la informació per part de l’organisme hidrogràfic va ser “constant i automàtica”. “Este informació va arribar en tot moment”, ha insistit, al mateix temps que ha mostrat “tot el suport” als servicis i equips de la Confederació i de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Així mateix, ha recordat que l’exvicepresidenta tercera i exministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Teresa Ribera –qui actualment és vicepresidenta de Competència i Transició Justa i Neta de la Comissió Europea (CE)–va explicar “cada minut i quin va ser la seqüència” del 29 d’octubre, en una compareixença al Congrés.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.