Gabriela Bravo destaca que ‘l’acceptació social de la prostitució ha caigut nou punts en un any’

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que l’acceptació social de la prostitució a la Comunitat Valenciana ha caigut 9 punts en només un any, ja que, si el 2021, el 37 % de la ciutadania considerava que el fenomen era acceptable en termes morals, este percentatge es redueix al 28%, cosa que suposa “un halo d’esperança perquè es pot apreciar un canvi de mentalitat”.

Així s’ha expressat la titular de Justícia del Consell a la presentació, este dimecres, d’un nou estudi sobre la percepció social de la prostitució a la Comunitat Valenciana dirigit pel catedràtic de Dret Penal i Criminologia de la Universitat Miguel Hernández d´Elx i director del Centre Crimina de la institució acadèmica, Fernando Miró.

Els investigadors del Centre Crimina ja van realitzar, per encàrrec de la Conselleria de Justícia, el primer estudi sociològic sobre el grau d’acceptació de la prostitució a la Comunitat Valenciana que va ser presentat l’any passat en el marc dels treballs del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució impulsat pel departament que dirigeix ​​Gabriela Bravo.

L’estudi va revelar que la societat valenciana el 2021 percebia com a acceptable la prostitució en un 37,2% independentment del sexe de qui l’exercisca.

En 2022, en canvi, el percentatge d’acceptabilitat es redueix al 28,1%.

Quant a la inacceptabilitat moral de la prostitució el percentatge a 2021 va ser de 43,1% i amb 2022 de 52,5%. El 2021 el percentatge de la mostra que no es va posicionar sobre això va ser del 20,1% i amb 2022 del 18,6%.

A més, el sondeig ha demostrat que pagar per sexe és la conducta cap a la qual ha variat més l’actitud de la societat valenciana. El percentatge de la població que considera acceptable moralment pagar per sexe ha caigut del 38% en 2021 al 25% en 2022, és a dir, que a 2022 només 1 de cada 4 habitants de la comunitat considera moralment acceptable pagar per sexe

Tot i això, malgrat que l’acceptabilitat moral de la prostitució ha disminuït en l’últim any, els homes continuen acceptant més l’exercici de la prostitució que les dones (30,6% en el cas dels homes davant d’un 25,7% en el cas de les dones).

L’any 2022 el grup d‘entre 55 i 64 anys (el 57,2%) va ser el que més rebuig mostrava cap a la prostitució, i el grup de 45 anys 54 (37,8%) el que més acceptabilitat manifestava. 

Això sí, tal com passava l’any passat, hi ha un ampli Rebuig social cap a qualsevol forma de prostitució que implique explotació sexual, tracta d’éssers humans, la mediació de tercers o la pornografia en streaming. El rebuig cap al proxenetisme coactiu continua sent gairebé unànime (el 99% de les persones enquestades). 

La imatge sobre la dona que considera que, si poguessin escollir, no exercirien la prostitució és d’un 55,20 % el 2022. Pel que fa al percentatge de persones que considera que les dones no tenen control sobre com exerceixen la prostitució el 2022 és de l’ 38,10%. Respecte al percentatge que considera que la dignitat de la dona es veu danyada en prostituir-se a 2022 el percentatge és de 54,70%.

Per trams d’edat, les persones amb edats compreses entre els 45 i els 54 anys són les que mantenen uns nivells més alts d’acceptació de la prostitució (del 42,5 % el 2021 al 37,8 el 2022) seguides dels que tenen entre 18 i 25 anys (que van passar del 41,1% al 30,6%). Els més grans es mantenen com els que menys accepten el fenomen perquè van passar de ser el 28,1% al 18%.

Estes dades, segons la consellera, revelen que és possible “canviar l’imaginari col·lectiu perquè la prostitució es reconega com un atemptat contra la dignitat de les dones i als drets humans”. Tot i això, la consellera ha lamentat que segueix havent-hi “un gran desconeixement del problema”, per la qual cosa ha advocat per seguir treballant en l’àmbit legislatiu, educatiu i social. 

En este sentit, Gabriela Bravo ha explicat que d’ací a pocs’aprovaran les modificacions de la Llei d’Espectacles i la Llei de Carreteres”per augmentar la nostra capacitat sancionadora” alhora que se seguirà conscienciant “als municipis de la importància d’aprovar ordenances abolicionistes”.

L’estratègia valenciana abolicionista passa, segons ha assegurat la consellera, per sancionar i perseguir la demanda i protegir les víctimes, amb un pla integral perquè puguen construir un projecte de vida en el marc de la dignitat.

“Estem treballant per construir un món on no hi haja un home que pense que pagant puga fer amb el cos de la dona allò que vulga. Una societat decent no pot admetre en cap concepte que el cos de la dona siga objecte de lliure mercat, perquè la dignitat de la dona no pot estar a la venda”, ha conclòs Bravo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.