El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha presidit este divendres a les 8.30 hores un minut de silenci a les portes del Palau de la Generalitat, a València, en memòria de les víctimes de l’accident de Metrovalencia del 3 de juliol de 2006, coincidint amb el vinté aniversari del sinistre.
A l’acte han assistit també la resta de membres del Consell. La concentració s’ha sumat als diferents homenatges convocats al llarg de la jornada per a recordar les 43 persones que van morir en aquell accident de metro i les altres 47 que van resultar ferides.
Homenatge al monument a les víctimes
A les 13.00 hores està previst un acte central d’homenatge en el Monument a les víctimes del Metro de 3 de julio de 2006. En este espai es reuniran l’associació Víctimes del metro 3 de julio i les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024, episodi que va deixar 230 morts.
La coincidència d’estos col·lectius busca reforçar el record compartit a les persones que han perdut la vida en grans tragèdies recents. A més, pretén visibilitzar el treball continu que fan les associacions de víctimes per a mantenir viva la memòria i demanar millores en seguretat i atenció.
Parades de trens i actes institucionals
També a les 13.00 hores, els trens i tramvies de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) pararan durant un minut. Esta aturada simbòlica s’ha convocat com a gest de respecte cap a les víctimes i per a recordar que l’accident es va produir en un comboi de la línia 1 de FGV.
En paral·lel, l’Ajuntament de Torrent, municipi on residia la majoria de les víctimes, celebrarà un acte institucional de record. L’objectiu és donar espai al dol col·lectiu i reconéixer la petjada que el sinistre va deixar al municipi i a les famílies.
L’Ajuntament de València ha convocat igualment un minut de silenci a migdia. Amb esta crida, la capital se suma als homenatges i facilita que la ciutadania puga participar en els gestos de record.
La major tragèdia de metro a Espanya
L’accident de Metrovalencia continua sent la major tragèdia de metro a Espanya. Va ocórrer a les 13.03 hores del 3 de juliol de 2006, quan un comboi de la línia 1 de FGV amb 150 persones a bord va descarrilar prop de l’estació de Jesús.
Segons les dades oficials, el tren va prendre una corba limitada de velocitat a la mitat a uns 80 quilòmetres per hora. En aquell punt no hi havia cap sistema de frenat automàtic, fet que va incrementar la gravetat del sinistre i les conseqüències per als passatgers.







