Activat el protocol de contaminació a València a causa de partícules en suspensió

Es desaconsella la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha informat este dilluns de l’activació del protocol de contaminació en episodi de tipus 1 a causa de la detecció de partícules en suspensió per intrusions saharianes, altes pressions i efectes de la dana.

Este diumenge les estacions de mesurament de contaminació atmosfèrica d’Olivereta, Patraix, Avinguda de França, Dr. Lluch, Cabanyal i Centre van registrar una mitjana de PM10 superior a 50 micrograms per metre cúbic.

Per això, el consistori este dilluns ha informat en el seu compte de X de l’activació del protocol de contaminació i ha desaconsellat la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure, ja que “en ambients contaminats pot ser perjudicial per a la salut”.

El protocol també indica que no han de cremar-se restes agrícoles perquè produïxen risc d’incendis, emissió de CO2, contaminació per fum, cendres i reduïx la matèria orgànica en el sòl.

Quant a les recomanacions, aconsella a la ciutadania compartir vehicle i utilitzar el transport públic per a reduir les emissions.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.