Activat el protocol de contaminació a València a causa de partícules en suspensió

Es desaconsella la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha informat este dilluns de l’activació del protocol de contaminació en episodi de tipus 1 a causa de la detecció de partícules en suspensió per intrusions saharianes, altes pressions i efectes de la dana.

Este diumenge les estacions de mesurament de contaminació atmosfèrica d’Olivereta, Patraix, Avinguda de França, Dr. Lluch, Cabanyal i Centre van registrar una mitjana de PM10 superior a 50 micrograms per metre cúbic.

Per això, el consistori este dilluns ha informat en el seu compte de X de l’activació del protocol de contaminació i ha desaconsellat la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure, ja que «en ambients contaminats pot ser perjudicial per a la salut».

El protocol també indica que no han de cremar-se restes agrícoles perquè produïxen risc d’incendis, emissió de CO2, contaminació per fum, cendres i reduïx la matèria orgànica en el sòl.

Quant a les recomanacions, aconsella a la ciutadania compartir vehicle i utilitzar el transport públic per a reduir les emissions.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU