Activat el protocol de contaminació a València a causa de partícules en suspensió

Es desaconsella la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha informat este dilluns de l’activació del protocol de contaminació en episodi de tipus 1 a causa de la detecció de partícules en suspensió per intrusions saharianes, altes pressions i efectes de la dana.

Este diumenge les estacions de mesurament de contaminació atmosfèrica d’Olivereta, Patraix, Avinguda de França, Dr. Lluch, Cabanyal i Centre van registrar una mitjana de PM10 superior a 50 micrograms per metre cúbic.

Per això, el consistori este dilluns ha informat en el seu compte de X de l’activació del protocol de contaminació i ha desaconsellat la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure, ja que «en ambients contaminats pot ser perjudicial per a la salut».

El protocol també indica que no han de cremar-se restes agrícoles perquè produïxen risc d’incendis, emissió de CO2, contaminació per fum, cendres i reduïx la matèria orgànica en el sòl.

Quant a les recomanacions, aconsella a la ciutadania compartir vehicle i utilitzar el transport públic per a reduir les emissions.

Últimes notícies

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.