14.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Activat el protocol de contaminació a València a causa de partícules en suspensió

Es desaconsella la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha informat este dilluns de l’activació del protocol de contaminació en episodi de tipus 1 a causa de la detecció de partícules en suspensió per intrusions saharianes, altes pressions i efectes de la dana.

Este diumenge les estacions de mesurament de contaminació atmosfèrica d’Olivereta, Patraix, Avinguda de França, Dr. Lluch, Cabanyal i Centre van registrar una mitjana de PM10 superior a 50 micrograms per metre cúbic.

Per això, el consistori este dilluns ha informat en el seu compte de X de l’activació del protocol de contaminació i ha desaconsellat la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure, ja que “en ambients contaminats pot ser perjudicial per a la salut”.

El protocol també indica que no han de cremar-se restes agrícoles perquè produïxen risc d’incendis, emissió de CO2, contaminació per fum, cendres i reduïx la matèria orgànica en el sòl.

Quant a les recomanacions, aconsella a la ciutadania compartir vehicle i utilitzar el transport públic per a reduir les emissions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.