Activat el protocol de contaminació a València a causa de partícules en suspensió

Es desaconsella la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha informat este dilluns de l’activació del protocol de contaminació en episodi de tipus 1 a causa de la detecció de partícules en suspensió per intrusions saharianes, altes pressions i efectes de la dana.

Este diumenge les estacions de mesurament de contaminació atmosfèrica d’Olivereta, Patraix, Avinguda de França, Dr. Lluch, Cabanyal i Centre van registrar una mitjana de PM10 superior a 50 micrograms per metre cúbic.

Per això, el consistori este dilluns ha informat en el seu compte de X de l’activació del protocol de contaminació i ha desaconsellat la pràctica d’exercici intens a l’aire lliure, ja que «en ambients contaminats pot ser perjudicial per a la salut».

El protocol també indica que no han de cremar-se restes agrícoles perquè produïxen risc d’incendis, emissió de CO2, contaminació per fum, cendres i reduïx la matèria orgànica en el sòl.

Quant a les recomanacions, aconsella a la ciutadania compartir vehicle i utilitzar el transport públic per a reduir les emissions.

Últimes notícies

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.
FILMOTECA D'ESTIU