Activistes animalistes denuncien la ‘massacre’ de la indústria pelletera

Dénia Animal Save i Alacant Animal Save s’han concentrat este cap de setmana a Alacant a contra l’ús de les pells.

A través de la informació i d’una performance, van intentar visibilitzar «la realitat d’este negoci cruel». Este moviment animalista denuncia que al món, «un total de 60 milions d’animals innocents són massacrats després d’haver estat prèviament torturats. Despullats i morts per a la fabricació innecessària de peces de pell, uns 40 milions són criats en granges pelleteres, on malviuen en petites gàbies. 20 milions més són capturats en el seu hàbitat natural amb la mateixa finalitat».

«Són escorxats vius», afirmen. Una pràctica «cruel, inhumana, bàrbara, salvatge i terrible» que augmenta amb l’arribada de l’hivern i, amb ell, el fred. Una pràctica que es cobra la vida de milions d’animals, considerats «com a simples productes, matèries primeres o recursos».

Saps quantes vides són necessàries per a un abric?

 

«200 xinxilles, 250 esquirols, 60 visons que són manipulats genèticament per canviar el color de la seua pell, 30 ossos rentadors o 6 lleopards, entre molts altres animals», expliquen des de les associacions.

Parlem de tones de cossos sense vida d’animals escorxats per ser un abric. «Un abric tacat de sang en què encara es poden visualitzar les cares dels individus aniquilats i sentir els crits dels quals van lluitar per la seua vida fins a un final horrible», afirmen.

 

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus»

 

Per extreure la pell intacta, comenten, «se’ls intoxica, produint una mort lenta i agònica. Altres vegades, sofren descàrregues elèctriques per atordir-los». D’altra banda, per fabricar peces de roba amb plomes, «se’ls arrenquen les ales estant conscients, patint un gran dolor».

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus, com si el seu destí a la vida fos satisfer les necessitats humanes», afegeixen. «Els esclavitzem, els explotem i torturem, ens mengem el seu cos, els robem la pell, la llet, a les cries… Estem cometent el genocidi més gran de la història».

Per això, els activistes animalistes demanen als governs «la immediata prohibició de la indústria baralla», com ja s’ha fet a països com la Gran Bretanya o Suïssa. A més, amb esta concentració promovien «alternatives», i proposen a la ciutadania el veganisme com a estil de vida, rebutjant l’ús i el consum de tota mena de producte animal «per a acabar amb la falsa creença que l’ésser humà està per sobre de les altres espècies animals».

Finalment, conclouen amb un clar i contundent lema: «No sigues còmplice. No compres mort, patiment i tortura. No vistes dolor i mort».

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.