Activistes animalistes denuncien la ‘massacre’ de la indústria pelletera

Dénia Animal Save i Alacant Animal Save s’han concentrat este cap de setmana a Alacant a contra l’ús de les pells.

A través de la informació i d’una performance, van intentar visibilitzar «la realitat d’este negoci cruel». Este moviment animalista denuncia que al món, «un total de 60 milions d’animals innocents són massacrats després d’haver estat prèviament torturats. Despullats i morts per a la fabricació innecessària de peces de pell, uns 40 milions són criats en granges pelleteres, on malviuen en petites gàbies. 20 milions més són capturats en el seu hàbitat natural amb la mateixa finalitat».

«Són escorxats vius», afirmen. Una pràctica «cruel, inhumana, bàrbara, salvatge i terrible» que augmenta amb l’arribada de l’hivern i, amb ell, el fred. Una pràctica que es cobra la vida de milions d’animals, considerats «com a simples productes, matèries primeres o recursos».

Saps quantes vides són necessàries per a un abric?

 

«200 xinxilles, 250 esquirols, 60 visons que són manipulats genèticament per canviar el color de la seua pell, 30 ossos rentadors o 6 lleopards, entre molts altres animals», expliquen des de les associacions.

Parlem de tones de cossos sense vida d’animals escorxats per ser un abric. «Un abric tacat de sang en què encara es poden visualitzar les cares dels individus aniquilats i sentir els crits dels quals van lluitar per la seua vida fins a un final horrible», afirmen.

 

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus»

 

Per extreure la pell intacta, comenten, «se’ls intoxica, produint una mort lenta i agònica. Altres vegades, sofren descàrregues elèctriques per atordir-los». D’altra banda, per fabricar peces de roba amb plomes, «se’ls arrenquen les ales estant conscients, patint un gran dolor».

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus, com si el seu destí a la vida fos satisfer les necessitats humanes», afegeixen. «Els esclavitzem, els explotem i torturem, ens mengem el seu cos, els robem la pell, la llet, a les cries… Estem cometent el genocidi més gran de la història».

Per això, els activistes animalistes demanen als governs «la immediata prohibició de la indústria baralla», com ja s’ha fet a països com la Gran Bretanya o Suïssa. A més, amb esta concentració promovien «alternatives», i proposen a la ciutadania el veganisme com a estil de vida, rebutjant l’ús i el consum de tota mena de producte animal «per a acabar amb la falsa creença que l’ésser humà està per sobre de les altres espècies animals».

Finalment, conclouen amb un clar i contundent lema: «No sigues còmplice. No compres mort, patiment i tortura. No vistes dolor i mort».

 

Últimes notícies

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.

Vols directes entre València i Nova York amb United a partir de juny de 2027

United Airlines connectarà València i Nova York amb tres vols setmanals des de juny de 2027, en el marc d’una gran expansió internacional de la companyia. Generalitat i Ajuntament destaquen l’impacte per al turisme i la connexió amb el mercat nord-americà.

L’eclipsi solar deixa 317 atencions oculars a la Comunitat Valenciana sense ingressos hospitalaris

L’eclipsi solar total del 12 d’agost ha generat 317 consultes oftalmològiques als centres sanitaris públics de la Comunitat Valenciana, totes sense necessitat d’ingrés hospitalari. Sanitat havia reforçat les urgències i els servicis d’oftalmologia i insistit en l’ús de ulleres homologades.