Activistes animalistes denuncien la ‘massacre’ de la indústria pelletera

Dénia Animal Save i Alacant Animal Save s’han concentrat este cap de setmana a Alacant a contra l’ús de les pells.

A través de la informació i d’una performance, van intentar visibilitzar «la realitat d’este negoci cruel». Este moviment animalista denuncia que al món, «un total de 60 milions d’animals innocents són massacrats després d’haver estat prèviament torturats. Despullats i morts per a la fabricació innecessària de peces de pell, uns 40 milions són criats en granges pelleteres, on malviuen en petites gàbies. 20 milions més són capturats en el seu hàbitat natural amb la mateixa finalitat».

«Són escorxats vius», afirmen. Una pràctica «cruel, inhumana, bàrbara, salvatge i terrible» que augmenta amb l’arribada de l’hivern i, amb ell, el fred. Una pràctica que es cobra la vida de milions d’animals, considerats «com a simples productes, matèries primeres o recursos».

Saps quantes vides són necessàries per a un abric?

 

«200 xinxilles, 250 esquirols, 60 visons que són manipulats genèticament per canviar el color de la seua pell, 30 ossos rentadors o 6 lleopards, entre molts altres animals», expliquen des de les associacions.

Parlem de tones de cossos sense vida d’animals escorxats per ser un abric. «Un abric tacat de sang en què encara es poden visualitzar les cares dels individus aniquilats i sentir els crits dels quals van lluitar per la seua vida fins a un final horrible», afirmen.

 

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus»

 

Per extreure la pell intacta, comenten, «se’ls intoxica, produint una mort lenta i agònica. Altres vegades, sofren descàrregues elèctriques per atordir-los». D’altra banda, per fabricar peces de roba amb plomes, «se’ls arrenquen les ales estant conscients, patint un gran dolor».

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus, com si el seu destí a la vida fos satisfer les necessitats humanes», afegeixen. «Els esclavitzem, els explotem i torturem, ens mengem el seu cos, els robem la pell, la llet, a les cries… Estem cometent el genocidi més gran de la història».

Per això, els activistes animalistes demanen als governs «la immediata prohibició de la indústria baralla», com ja s’ha fet a països com la Gran Bretanya o Suïssa. A més, amb esta concentració promovien «alternatives», i proposen a la ciutadania el veganisme com a estil de vida, rebutjant l’ús i el consum de tota mena de producte animal «per a acabar amb la falsa creença que l’ésser humà està per sobre de les altres espècies animals».

Finalment, conclouen amb un clar i contundent lema: «No sigues còmplice. No compres mort, patiment i tortura. No vistes dolor i mort».

 

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.