Estudien reduir a 10 dies la quarantena en cas de positiu per coronavirus

 

El director del centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat este dilluns que el seu govern «estudia» reduir a 10 els dies de quarantena en el cas de persones que han donat positiu en un test de Covid-19. Ara mateix, segons Simón, s’està valorant el risc que implica reduir la quarantena a 10 dies, però per a «baixar a cinc o set» com volen fer països com Alemanya «tardarem més». 

 

Simón ha explicat que de fet ara per ara en l’Estat ja no es demanen als contactes 14 dies de quarantena sempre que es complisquen condicions prèvies, i «si als 10 dies es té un resultat de PCR negatiu es pot parar la quarantena». Pel que fa als casos de persones que han donat positiu, actualment «si als 10 dies en porten tres sense símptomes i una PRC negativa no cal continuar amb l’aillament i si no has de continuar fins als 14». 

 

En tot cas, segons Simón, en l’Estat «s’està estudiant la possibilitat de deixar de forma inequívoca l’aillament als 10 dies i oblidar-nos dels 14», però el debat està entre els que mantenen una posició «excessivament temerosa» que aposten pel «risc mínim», i els que defensen que a partir del seté dia «la càrrega viral és molt baixa i ja no són persones infectives».

 

Detectats més de 25.000 casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón ha anunciat este dilluns que este cap de setmana hi ha hagut uns 8.000 casos per dia de coronavirus en Espanya. A més, deha afegit que s’han produït «824 nous ingressos en les últimes 24 hores».

 

D’esta manera, Sanitat ha notificat 26.560 casos de Covid-19 este cap de setmana. D’estos 2.440 han estat diagnosticats en les últimes 24 hores, en comparació amb els 4.503 del passat divendres. S’han diagnosticat un total de 525.549 casos de coronavirus des de què va començar la pandèmia en Espanya. Pel que fa al nombre de víctimes, se situa en un total de 29.516 persones: 98 morts més que el divendres i 237 en l’última setmana.

Últimes notícies

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.