Estudien reduir a 10 dies la quarantena en cas de positiu per coronavirus

 

El director del centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat este dilluns que el seu govern «estudia» reduir a 10 els dies de quarantena en el cas de persones que han donat positiu en un test de Covid-19. Ara mateix, segons Simón, s’està valorant el risc que implica reduir la quarantena a 10 dies, però per a «baixar a cinc o set» com volen fer països com Alemanya «tardarem més». 

 

Simón ha explicat que de fet ara per ara en l’Estat ja no es demanen als contactes 14 dies de quarantena sempre que es complisquen condicions prèvies, i «si als 10 dies es té un resultat de PCR negatiu es pot parar la quarantena». Pel que fa als casos de persones que han donat positiu, actualment «si als 10 dies en porten tres sense símptomes i una PRC negativa no cal continuar amb l’aillament i si no has de continuar fins als 14». 

 

En tot cas, segons Simón, en l’Estat «s’està estudiant la possibilitat de deixar de forma inequívoca l’aillament als 10 dies i oblidar-nos dels 14», però el debat està entre els que mantenen una posició «excessivament temerosa» que aposten pel «risc mínim», i els que defensen que a partir del seté dia «la càrrega viral és molt baixa i ja no són persones infectives».

 

Detectats més de 25.000 casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón ha anunciat este dilluns que este cap de setmana hi ha hagut uns 8.000 casos per dia de coronavirus en Espanya. A més, deha afegit que s’han produït «824 nous ingressos en les últimes 24 hores».

 

D’esta manera, Sanitat ha notificat 26.560 casos de Covid-19 este cap de setmana. D’estos 2.440 han estat diagnosticats en les últimes 24 hores, en comparació amb els 4.503 del passat divendres. S’han diagnosticat un total de 525.549 casos de coronavirus des de què va començar la pandèmia en Espanya. Pel que fa al nombre de víctimes, se situa en un total de 29.516 persones: 98 morts més que el divendres i 237 en l’última setmana.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.