16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Estudien reduir a 10 dies la quarantena en cas de positiu per coronavirus

 

El director del centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat este dilluns que el seu govern «estudia» reduir a 10 els dies de quarantena en el cas de persones que han donat positiu en un test de Covid-19. Ara mateix, segons Simón, s’està valorant el risc que implica reduir la quarantena a 10 dies, però per a «baixar a cinc o set» com volen fer països com Alemanya «tardarem més». 

 

Simón ha explicat que de fet ara per ara en l’Estat ja no es demanen als contactes 14 dies de quarantena sempre que es complisquen condicions prèvies, i «si als 10 dies es té un resultat de PCR negatiu es pot parar la quarantena». Pel que fa als casos de persones que han donat positiu, actualment «si als 10 dies en porten tres sense símptomes i una PRC negativa no cal continuar amb l’aillament i si no has de continuar fins als 14». 

 

En tot cas, segons Simón, en l’Estat «s’està estudiant la possibilitat de deixar de forma inequívoca l’aillament als 10 dies i oblidar-nos dels 14», però el debat està entre els que mantenen una posició «excessivament temerosa» que aposten pel «risc mínim», i els que defensen que a partir del seté dia «la càrrega viral és molt baixa i ja no són persones infectives».

 

Detectats més de 25.000 casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón ha anunciat este dilluns que este cap de setmana hi ha hagut uns 8.000 casos per dia de coronavirus en Espanya. A més, deha afegit que s’han produït «824 nous ingressos en les últimes 24 hores».

 

D’esta manera, Sanitat ha notificat 26.560 casos de Covid-19 este cap de setmana. D’estos 2.440 han estat diagnosticats en les últimes 24 hores, en comparació amb els 4.503 del passat divendres. S’han diagnosticat un total de 525.549 casos de coronavirus des de què va començar la pandèmia en Espanya. Pel que fa al nombre de víctimes, se situa en un total de 29.516 persones: 98 morts més que el divendres i 237 en l’última setmana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’inventar ‘relats’ i de voler frenar el Pla Viu

Pérez Llorca ha acusat el PSPV-PSOE d'inventar 'relats' sobre vivenda i d'intentar parar el Pla Viu, que, segons defén, ja té 4.800 vivendes en marxa.

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.