Estudien reduir a 10 dies la quarantena en cas de positiu per coronavirus

 

El director del centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat este dilluns que el seu govern «estudia» reduir a 10 els dies de quarantena en el cas de persones que han donat positiu en un test de Covid-19. Ara mateix, segons Simón, s’està valorant el risc que implica reduir la quarantena a 10 dies, però per a «baixar a cinc o set» com volen fer països com Alemanya «tardarem més». 

 

Simón ha explicat que de fet ara per ara en l’Estat ja no es demanen als contactes 14 dies de quarantena sempre que es complisquen condicions prèvies, i «si als 10 dies es té un resultat de PCR negatiu es pot parar la quarantena». Pel que fa als casos de persones que han donat positiu, actualment «si als 10 dies en porten tres sense símptomes i una PRC negativa no cal continuar amb l’aillament i si no has de continuar fins als 14». 

 

En tot cas, segons Simón, en l’Estat «s’està estudiant la possibilitat de deixar de forma inequívoca l’aillament als 10 dies i oblidar-nos dels 14», però el debat està entre els que mantenen una posició «excessivament temerosa» que aposten pel «risc mínim», i els que defensen que a partir del seté dia «la càrrega viral és molt baixa i ja no són persones infectives».

 

Detectats més de 25.000 casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón ha anunciat este dilluns que este cap de setmana hi ha hagut uns 8.000 casos per dia de coronavirus en Espanya. A més, deha afegit que s’han produït «824 nous ingressos en les últimes 24 hores».

 

D’esta manera, Sanitat ha notificat 26.560 casos de Covid-19 este cap de setmana. D’estos 2.440 han estat diagnosticats en les últimes 24 hores, en comparació amb els 4.503 del passat divendres. S’han diagnosticat un total de 525.549 casos de coronavirus des de què va començar la pandèmia en Espanya. Pel que fa al nombre de víctimes, se situa en un total de 29.516 persones: 98 morts més que el divendres i 237 en l’última setmana.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.