Estudien reduir a 10 dies la quarantena en cas de positiu per coronavirus

 

El director del centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha afirmat este dilluns que el seu govern «estudia» reduir a 10 els dies de quarantena en el cas de persones que han donat positiu en un test de Covid-19. Ara mateix, segons Simón, s’està valorant el risc que implica reduir la quarantena a 10 dies, però per a «baixar a cinc o set» com volen fer països com Alemanya «tardarem més». 

 

Simón ha explicat que de fet ara per ara en l’Estat ja no es demanen als contactes 14 dies de quarantena sempre que es complisquen condicions prèvies, i «si als 10 dies es té un resultat de PCR negatiu es pot parar la quarantena». Pel que fa als casos de persones que han donat positiu, actualment «si als 10 dies en porten tres sense símptomes i una PRC negativa no cal continuar amb l’aillament i si no has de continuar fins als 14». 

 

En tot cas, segons Simón, en l’Estat «s’està estudiant la possibilitat de deixar de forma inequívoca l’aillament als 10 dies i oblidar-nos dels 14», però el debat està entre els que mantenen una posició «excessivament temerosa» que aposten pel «risc mínim», i els que defensen que a partir del seté dia «la càrrega viral és molt baixa i ja no són persones infectives».

 

Detectats més de 25.000 casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón ha anunciat este dilluns que este cap de setmana hi ha hagut uns 8.000 casos per dia de coronavirus en Espanya. A més, deha afegit que s’han produït «824 nous ingressos en les últimes 24 hores».

 

D’esta manera, Sanitat ha notificat 26.560 casos de Covid-19 este cap de setmana. D’estos 2.440 han estat diagnosticats en les últimes 24 hores, en comparació amb els 4.503 del passat divendres. S’han diagnosticat un total de 525.549 casos de coronavirus des de què va començar la pandèmia en Espanya. Pel que fa al nombre de víctimes, se situa en un total de 29.516 persones: 98 morts més que el divendres i 237 en l’última setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca recolza a Catalá i defén el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció i mostra la seua confiança total en l'alcaldessa de València, María José Catalá, i en la gestió en el Port.

Les Corts avalen prolongar fins a 2026 els avantatges fiscals per l’incendi de Campanar

Les Corts Valencianes preveuen aprovar per unanimitat l'ampliació fins a 2026 de les ajudes fiscals per a la compra de vivenda dels afectats per l'incendi de Campanar i una bonificació del 100% en transmissions de ramaderia extensiva.

Istobal impulsa la seua expansió internacional i eleva un 14% la seua facturació en 2025

Istobal eleva la seua facturació fins a 199 milions en 2025, un 14% més que l'any anterior, i obté un benefici net de 9,7 milions gràcies a l'impuls internacional i als servicis i químics.

Pérez Llorca recolza a Catalá i confia en el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

El president de la Generalitat expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció però mostra plena confiança en la gestió de l'alcaldessa de València, María José Catalá.

Controlat l’incendi forestal en la serra d’Orihuela després d’una nit de treball

L'incendi declarat anit en la zona de la Creu del Queixal, en la serra d'Orihuela, queda controlat a mitjan matí després d'una intervenció continuada de bombers i brigades forestals.

Carlos Espí impulsa la fe del Llevant en la permanència amb una ratxa històrica

Carlos Espí, màxim golejador del Llevant amb huit punts en LaLiga, encadena set gols en sis partits i es mostra convençut d'aconseguir la permanència malgrat estar a quatre punts de la salvació.

Pepelu o un canterano, les solucions d’urgència per a la defensa del València davant el Mallorca

El València arriba al dol davant el Mallorca amb només un central disponible i valora recol·locar a Pepelu o tirar de canteranos per a completar l'eix de la saga.

Desarticulat a Castelló un entramat que va defraudar més de 160.000 euros en prestacions socials

La Policia Nacional ha desarticulat a la província de Castelló un entramat empresarial que hauria defraudat més de 160.000 euros en prestacions de la Seguretat Social i ha determinat la implicació penal de 36 persones, de les quals 12 han sigut detingudes.