7.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Les 11 excepcions per a saltar-se el tancament perimetral del territori valencià

 

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana ha publicat este divendres el decret del president de la Generalitat, Ximo Puig, que establix, a partir d’este migdia i per un període de set dies naturals, el tancament perimetral del territori valencià, a on es restringix l’entrada i eixida de persones.

 

No obstant això, el decret recull onze excepcions en esta prohibició d’entrada i eixida, que hauran de ser «adequadament justificades» i que són les següents:

 

  • L’assistència a centres, servicis i establiments sanitaris.
  • El compliment d’obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals.
  • L’assistència a centres universitaris, docents i educatius, incloses les escoles d’educació infantil.
  • El retorn al lloc de residència habitual o familiar.
  • L’assistència i cura a persones majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.
  • El desplaçament a entitats financeres i d’assegurances o estacions de proveïment de carburant en territoris limítrofs.
  • Actuacions requerides o urgents davant dels òrgans públics, judicials o notarials.
  • Renovacions de permisos i documentació oficial i altres tràmits administratius inajornables.
  • Fer exàmens o proves oficials inajornables.
  • Causa de força major o situació de necessitat.
  • Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa, degudament acreditada.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana acomiada la tardor amb un cap de setmana fred, plujós i amb neu en cotes altes

El cap de setmana marca l'arribada de l'hivern amb cels nuvolosos, pluges localment fortes el dissabte en la costa i neu el diumenge a 1.200-1.600 m. Vent de component oest i ambient fred, amb gelades febles a l'interior nord.

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.