Les 16 localitats del territori valencià més castigades pel coronavirus

 

Un total de 16 localitats del territori valencià han tingut més d’un miler de casos de coronavirus des de l’inici de la pandèmia i diferents d’elles estan sumant centenars de casos a la setmana durant esta segona ona.

 

D’esta forma s’observa a partir de les dades desagregades per municipis que publica la Generalitat a 26 de novembre. València és, amb diferència, la ciutat que concentra un major número de positius (19.342) i quasi quadruplica a la segona, Alacant (5.713).

 

Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant),  és la tercera ciutat més gran del territori valencià i també la tercera més afectada, amb 4.783 casos; mentres que Castelló de la Plana també és la quarta més gran i la quarta amb més casos: 3.506.

 

 

Esta tendència es trenca en el quint lloc. Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), és la quinta ciutat amb major número de casos, però és la número 14 per població. Dels seus 52.618 habitants, 2.028 han sigut diagnosticats amb coronavirus.

 

La capital del Vinalopó Mitjà es troba actualment confinada perimetralment al costat de la seua veïna Petrer, la mateixa comarca, la posició de la que en la llista de ciutats més afectades també està molt per damunt de la que té en la de ciutats més poblades: és, amb 34.276 habitants la 23a localitat més gran del territori valencià, però els seus 1.127 casos l’eleven a la 13a posició quant a afecció de la pandèmia. Petrer és una de les 11 localitats valencianes que han detectat entre 1.000 i 2.000 casos. Les altres són:

  • Torrent (1.944)
  • Orihuela (1.933)
  • Gandia (1.377)
  • Benidorm (1.309)
  • Torrevieja (1.277)
  • Sagunt (1.204)
  • Alcoi (1.177)
  • Vila-real (1.096)
  • Ontinyent (1.088)
  • Burjassot (1.004)

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.