Les 16 localitats del territori valencià més castigades pel coronavirus

 

Un total de 16 localitats del territori valencià han tingut més d’un miler de casos de coronavirus des de l’inici de la pandèmia i diferents d’elles estan sumant centenars de casos a la setmana durant esta segona ona.

 

D’esta forma s’observa a partir de les dades desagregades per municipis que publica la Generalitat a 26 de novembre. València és, amb diferència, la ciutat que concentra un major número de positius (19.342) i quasi quadruplica a la segona, Alacant (5.713).

 

Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant),  és la tercera ciutat més gran del territori valencià i també la tercera més afectada, amb 4.783 casos; mentres que Castelló de la Plana també és la quarta més gran i la quarta amb més casos: 3.506.

 

 

Esta tendència es trenca en el quint lloc. Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), és la quinta ciutat amb major número de casos, però és la número 14 per població. Dels seus 52.618 habitants, 2.028 han sigut diagnosticats amb coronavirus.

 

La capital del Vinalopó Mitjà es troba actualment confinada perimetralment al costat de la seua veïna Petrer, la mateixa comarca, la posició de la que en la llista de ciutats més afectades també està molt per damunt de la que té en la de ciutats més poblades: és, amb 34.276 habitants la 23a localitat més gran del territori valencià, però els seus 1.127 casos l’eleven a la 13a posició quant a afecció de la pandèmia. Petrer és una de les 11 localitats valencianes que han detectat entre 1.000 i 2.000 casos. Les altres són:

  • Torrent (1.944)
  • Orihuela (1.933)
  • Gandia (1.377)
  • Benidorm (1.309)
  • Torrevieja (1.277)
  • Sagunt (1.204)
  • Alcoi (1.177)
  • Vila-real (1.096)
  • Ontinyent (1.088)
  • Burjassot (1.004)

Últimes notícies

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.
FILMOTECA D'ESTIU