Les 16 localitats del territori valencià més castigades pel coronavirus

 

Un total de 16 localitats del territori valencià han tingut més d’un miler de casos de coronavirus des de l’inici de la pandèmia i diferents d’elles estan sumant centenars de casos a la setmana durant esta segona ona.

 

D’esta forma s’observa a partir de les dades desagregades per municipis que publica la Generalitat a 26 de novembre. València és, amb diferència, la ciutat que concentra un major número de positius (19.342) i quasi quadruplica a la segona, Alacant (5.713).

 

Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant),  és la tercera ciutat més gran del territori valencià i també la tercera més afectada, amb 4.783 casos; mentres que Castelló de la Plana també és la quarta més gran i la quarta amb més casos: 3.506.

 

 

Esta tendència es trenca en el quint lloc. Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), és la quinta ciutat amb major número de casos, però és la número 14 per població. Dels seus 52.618 habitants, 2.028 han sigut diagnosticats amb coronavirus.

 

La capital del Vinalopó Mitjà es troba actualment confinada perimetralment al costat de la seua veïna Petrer, la mateixa comarca, la posició de la que en la llista de ciutats més afectades també està molt per damunt de la que té en la de ciutats més poblades: és, amb 34.276 habitants la 23a localitat més gran del territori valencià, però els seus 1.127 casos l’eleven a la 13a posició quant a afecció de la pandèmia. Petrer és una de les 11 localitats valencianes que han detectat entre 1.000 i 2.000 casos. Les altres són:

  • Torrent (1.944)
  • Orihuela (1.933)
  • Gandia (1.377)
  • Benidorm (1.309)
  • Torrevieja (1.277)
  • Sagunt (1.204)
  • Alcoi (1.177)
  • Vila-real (1.096)
  • Ontinyent (1.088)
  • Burjassot (1.004)

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.