Les 16 localitats del territori valencià més castigades pel coronavirus

 

Un total de 16 localitats del territori valencià han tingut més d’un miler de casos de coronavirus des de l’inici de la pandèmia i diferents d’elles estan sumant centenars de casos a la setmana durant esta segona ona.

 

D’esta forma s’observa a partir de les dades desagregades per municipis que publica la Generalitat a 26 de novembre. València és, amb diferència, la ciutat que concentra un major número de positius (19.342) i quasi quadruplica a la segona, Alacant (5.713).

 

Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant),  és la tercera ciutat més gran del territori valencià i també la tercera més afectada, amb 4.783 casos; mentres que Castelló de la Plana també és la quarta més gran i la quarta amb més casos: 3.506.

 

 

Esta tendència es trenca en el quint lloc. Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), és la quinta ciutat amb major número de casos, però és la número 14 per població. Dels seus 52.618 habitants, 2.028 han sigut diagnosticats amb coronavirus.

 

La capital del Vinalopó Mitjà es troba actualment confinada perimetralment al costat de la seua veïna Petrer, la mateixa comarca, la posició de la que en la llista de ciutats més afectades també està molt per damunt de la que té en la de ciutats més poblades: és, amb 34.276 habitants la 23a localitat més gran del territori valencià, però els seus 1.127 casos l’eleven a la 13a posició quant a afecció de la pandèmia. Petrer és una de les 11 localitats valencianes que han detectat entre 1.000 i 2.000 casos. Les altres són:

  • Torrent (1.944)
  • Orihuela (1.933)
  • Gandia (1.377)
  • Benidorm (1.309)
  • Torrevieja (1.277)
  • Sagunt (1.204)
  • Alcoi (1.177)
  • Vila-real (1.096)
  • Ontinyent (1.088)
  • Burjassot (1.004)

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.