Les 16 localitats del territori valencià més castigades pel coronavirus

 

Un total de 16 localitats del territori valencià han tingut més d’un miler de casos de coronavirus des de l’inici de la pandèmia i diferents d’elles estan sumant centenars de casos a la setmana durant esta segona ona.

 

D’esta forma s’observa a partir de les dades desagregades per municipis que publica la Generalitat a 26 de novembre. València és, amb diferència, la ciutat que concentra un major número de positius (19.342) i quasi quadruplica a la segona, Alacant (5.713).

 

Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant),  és la tercera ciutat més gran del territori valencià i també la tercera més afectada, amb 4.783 casos; mentres que Castelló de la Plana també és la quarta més gran i la quarta amb més casos: 3.506.

 

 

Esta tendència es trenca en el quint lloc. Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), és la quinta ciutat amb major número de casos, però és la número 14 per població. Dels seus 52.618 habitants, 2.028 han sigut diagnosticats amb coronavirus.

 

La capital del Vinalopó Mitjà es troba actualment confinada perimetralment al costat de la seua veïna Petrer, la mateixa comarca, la posició de la que en la llista de ciutats més afectades també està molt per damunt de la que té en la de ciutats més poblades: és, amb 34.276 habitants la 23a localitat més gran del territori valencià, però els seus 1.127 casos l’eleven a la 13a posició quant a afecció de la pandèmia. Petrer és una de les 11 localitats valencianes que han detectat entre 1.000 i 2.000 casos. Les altres són:

  • Torrent (1.944)
  • Orihuela (1.933)
  • Gandia (1.377)
  • Benidorm (1.309)
  • Torrevieja (1.277)
  • Sagunt (1.204)
  • Alcoi (1.177)
  • Vila-real (1.096)
  • Ontinyent (1.088)
  • Burjassot (1.004)
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, tercera a Espanya en taxa de víctimes de violència masclista en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 una taxa de 92,7 dones víctimes de violència masclista per cada 10.000 habitants femenines, la tercera més alta d'Espanya, amb més de 27.700 denúncies i més de 25.500 víctimes.

Huit detinguts a Alacant per una trama de xecs falsos que va estafar més de 132.000 euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal que falsificava xecs i realitzava altres estafes bancàries, amb un perjuí de més de 132.000 euros a diferents empreses i comerços.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda del centre de Santa Pola

La Guàrdia Civil i la Policia Local de Santa Pola han detingut a un home de 36 anys després de desmantellar una plantació de marihuana en una vivenda situada en ple centre urbà, pròxima a centres escolars i a un poliesportiu.

La jutgessa que investiga la dana cita com a testimoni al xofer de la exconsellera Pradas

La jutgessa que investiga la gestió de la dana de 2024 cita a declarar com a testimoni al xofer de la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i impulsa noves diligències sobre comunicacions durant l'emergència.

Detingut un menor per quatre robatoris amb força en vivendes habitades a Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a un menor per quatre robatoris amb força en vivendes d'Alcalá de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis, un d'ells en grau de temptativa. Part dels objectes sostrets ha sigut recuperada i el cas seguix sota investigació.

Cau a Castelló una xarxa de tràfic internacional de drogues amb set detinguts

La Guàrdia Civil desarticula a Castelló una organització dedicada al tràfic internacional de drogues, amb set detinguts i més de 130 quilos de cocaïna intervinguts.

Juí a Alacant a tres acusats de falsejar altes en la Seguretat Social per a cobrar l’atur

L'Audiència d'Alacant jutja a tres responsables d'una constructora i una gestoria acusats de simular contractes perquè 28 persones accediren a l'atur, amb un suposat perjuí de 235.000 euros.

El Suprem veta la retransmissió en directe del juí a Ábalos pels contractes de màscares

El Tribunal Suprem nega la retransmissió en directe del juí a José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumptes mossegades en contractes de màscares.