Els 8.000 purificadors amb filtres arribaran als col·legis valencians a partir del dilluns

 

Els 8.000 aparells purificadors amb filtres per a millorar la ventilació a les aules i ajudar a previndre el contagi de Covid-19 començaran a arribar als col·legis del territori valencià a partir del pròxim dilluns, 11 de gener.

 

Ho ha destacat a Europa Press el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, qui ha detallat que els purificadors es troben ja en Fira València i al llarg d’esta jornada s’està dissenyant la distribució perquè a partir de la setmana que ve s’instal·len en els centres escolars.

 

Els purificadors –una mesura anunciada el mes de novembre passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà– pretenen contribuir a millorar la qualitat de l’aire i evitar la propagació del virus a les aules que no disposen de ventilació natural.

 

«Estan pensats per a complementar la ventilació»

En este sentit, Miguel Soler ha recalcat que «estan pensats per a complementar la ventilació, no per a substituir-la, pel que seran aplicables als pocs espais» que no tenen ventilació adequada (com a habitacles que, a causa de la pandèmia, s’han reconvertit en aules) o en dies de molt de fred o pluja.

 

Sobre les crítiques d’alguns col·lectius docents per no postergar la ‘volta al col·le’ després del Nadal tot i l’evolució a l’alça del coronavirus i el temporal de neu, el secretari autonòmic ha comentat que, «quan es produïx un increment dels contagis a nivell general, això afecta a tots els sectors i és evident que si hi ha més contagis en la societat es registraran més en l’àmbit educatiu».

 

El representant de la Conselleria d’Educació recalca que «ha quedat demostrat que els centres, aplicant bé les mesures de prevenció i gràcies a l’esforç de la comunitat educativa», no són focus d’expansió del virus, cosa que «porta a fer un balanç del primer trimestre positiu, perquè ha funcionat raonablement bé».

 

A demés, de cara al segon trimestre que ara arranca, Soler ha subratllat el treball per a «millorar la presencialitat» dels alumnes de Secundària en alguns centres en els que no s’havia pogut establir al 100%.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.