Els 8.000 purificadors amb filtres arribaran als col·legis valencians a partir del dilluns

 

Els 8.000 aparells purificadors amb filtres per a millorar la ventilació a les aules i ajudar a previndre el contagi de Covid-19 començaran a arribar als col·legis del territori valencià a partir del pròxim dilluns, 11 de gener.

 

Ho ha destacat a Europa Press el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, qui ha detallat que els purificadors es troben ja en Fira València i al llarg d’esta jornada s’està dissenyant la distribució perquè a partir de la setmana que ve s’instal·len en els centres escolars.

 

Els purificadors –una mesura anunciada el mes de novembre passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà– pretenen contribuir a millorar la qualitat de l’aire i evitar la propagació del virus a les aules que no disposen de ventilació natural.

 

«Estan pensats per a complementar la ventilació»

En este sentit, Miguel Soler ha recalcat que «estan pensats per a complementar la ventilació, no per a substituir-la, pel que seran aplicables als pocs espais» que no tenen ventilació adequada (com a habitacles que, a causa de la pandèmia, s’han reconvertit en aules) o en dies de molt de fred o pluja.

 

Sobre les crítiques d’alguns col·lectius docents per no postergar la ‘volta al col·le’ després del Nadal tot i l’evolució a l’alça del coronavirus i el temporal de neu, el secretari autonòmic ha comentat que, «quan es produïx un increment dels contagis a nivell general, això afecta a tots els sectors i és evident que si hi ha més contagis en la societat es registraran més en l’àmbit educatiu».

 

El representant de la Conselleria d’Educació recalca que «ha quedat demostrat que els centres, aplicant bé les mesures de prevenció i gràcies a l’esforç de la comunitat educativa», no són focus d’expansió del virus, cosa que «porta a fer un balanç del primer trimestre positiu, perquè ha funcionat raonablement bé».

 

A demés, de cara al segon trimestre que ara arranca, Soler ha subratllat el treball per a «millorar la presencialitat» dels alumnes de Secundària en alguns centres en els que no s’havia pogut establir al 100%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Controlat un incendi en una planta de reciclatge de vehicles a Sagunt i un altre en una nau de suro a València

Els bombers del Consorci Provincial de València han controlat ràpidament un incendi en una planta de reciclatge de vehicles a Sagunt i un altre en una nau de fabricació de suro a Bonrepòs i Mirambell, els dos sense propagació greu.

València sortejarà 200 invitacions per a la mascletà nocturna del 2 de maig a l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà un sorteig de 200 invitacions per a presenciar la mascletà nocturna del 2 de maig, tret que substituïx al suspés per pluja el 5 de març.

La Generalitat avala la reobertura del Umbracle sense detectar irregularitats

La Generalitat confirma que no ha detectat irregularitats en la reobertura del Umbracle a la Ciutat de les Arts i les Ciències després d'una inspecció policial centrada en el compliment de l'ordenança acústica.

Detingut a Benissa un pròfug buscat per Polònia per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Benissa a un home de 39 anys reclamat per Polònia per pertànyer a una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en diversos països europeus. El detingut ha ingressat a la presó provisional a l'espera del seu lliurament.

Detingut a Benissa un pròfug reclamat per Polònia per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Benissa a un home de 39 anys buscat per Polònia per pertànyer a una organització criminal de tràfic de drogues a nivell europeu. El detingut va ingressar a la presó provisional mentres es tramita el seu lliurament.

Sant Jordi plena de solemnitat el dia central dels Moros i Cristians d’Alcoi

El dia de Sant Jordi es convertix en l'eix de la trilogia festera de Moros i Cristians d'Alcoi, amb actes religiosos i desfilades que mesclen devoció, tradició i ambient popular.

La Fe lidera la major xarxa d’investigació en leucèmia mieloide aguda amb més de 300 centres

La Fe coordina una xarxa internacional amb 300 centres i impulsa més de 120 assajos en leucèmia mieloide aguda.

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València