5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Els 8.000 purificadors amb filtres arribaran als col·legis valencians a partir del dilluns

 

Els 8.000 aparells purificadors amb filtres per a millorar la ventilació a les aules i ajudar a previndre el contagi de Covid-19 començaran a arribar als col·legis del territori valencià a partir del pròxim dilluns, 11 de gener.

 

Ho ha destacat a Europa Press el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, qui ha detallat que els purificadors es troben ja en Fira València i al llarg d’esta jornada s’està dissenyant la distribució perquè a partir de la setmana que ve s’instal·len en els centres escolars.

 

Els purificadors –una mesura anunciada el mes de novembre passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà– pretenen contribuir a millorar la qualitat de l’aire i evitar la propagació del virus a les aules que no disposen de ventilació natural.

 

«Estan pensats per a complementar la ventilació»

En este sentit, Miguel Soler ha recalcat que «estan pensats per a complementar la ventilació, no per a substituir-la, pel que seran aplicables als pocs espais» que no tenen ventilació adequada (com a habitacles que, a causa de la pandèmia, s’han reconvertit en aules) o en dies de molt de fred o pluja.

 

Sobre les crítiques d’alguns col·lectius docents per no postergar la ‘volta al col·le’ després del Nadal tot i l’evolució a l’alça del coronavirus i el temporal de neu, el secretari autonòmic ha comentat que, «quan es produïx un increment dels contagis a nivell general, això afecta a tots els sectors i és evident que si hi ha més contagis en la societat es registraran més en l’àmbit educatiu».

 

El representant de la Conselleria d’Educació recalca que «ha quedat demostrat que els centres, aplicant bé les mesures de prevenció i gràcies a l’esforç de la comunitat educativa», no són focus d’expansió del virus, cosa que «porta a fer un balanç del primer trimestre positiu, perquè ha funcionat raonablement bé».

 

A demés, de cara al segon trimestre que ara arranca, Soler ha subratllat el treball per a «millorar la presencialitat» dels alumnes de Secundària en alguns centres en els que no s’havia pogut establir al 100%.

Últimes notícies

Víctimes de la dana assistiran al ple d’investidura convidades per l’oposició

Representants de dos associacions d'afectats seguiran des de la tribuna el debat d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts, després de ser convidades per l'oposició. També protestaran a les portes del parlament.

València Basket i Alina Iagupova rescindixen el seu contracte de mutu acord

El club i la jugadora han posat fi al vincle que arribava fins a final de temporada. La decisió arriba després d'absències per una situació personal prolongada.

Sanitat recomana usar màscara en centres sanitaris davant el possible repunt d’infeccions

Sanitat ha remés una instrucció que aconsella la màscara en situacions i àrees concretes dels centres sanitaris davant un possible repunt de virus respiratoris. La Comunitat Valenciana manté nivell baix d'epidèmia, amb 787,8 casos per 100.000 habitants l'última setmana.

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Intervinguts 2.005 quilos de cocaïna camuflats en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València. Hi ha quatre detinguts i es desarticula una xarxa.

Baixen de forma generalitzada les mínimes i Fontanars dels Alforins marca -3,6°

Les mínimes han baixat en tota la Comunitat Valenciana. Fontanars dels Alforins ha registrat -3,6°, seguida d'Ademuz i Villena, mentres el litoral s'ha mantingut més temperat.

Detinguda una parella a València per presumpta agressió sexual a la filla d’ella

La Policia Nacional va detindre a València a una dona i a la seua parella com a presumptes autors d'una agressió sexual a la filla d'ella. El jutjat els va deixar en llibertat amb una orde d'allunyament de la menor, que ara té huit anys.

Pérez Llorca arriba a la investidura i assegura que buscarà estabilitat

El candidat del PP ha defés a la seua arribada a les Corts que la Comunitat necessita 'moltíssima estabilitat' i que això buscarà. Evita confirmar un acord amb Vox i remet a l'hemicicle, on el seu discurs marcarà el sentit del vot.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. La Policia ha recuperat més de 5.800 euros.