Els 8.000 purificadors amb filtres arribaran als col·legis valencians a partir del dilluns

 

Els 8.000 aparells purificadors amb filtres per a millorar la ventilació a les aules i ajudar a previndre el contagi de Covid-19 començaran a arribar als col·legis del territori valencià a partir del pròxim dilluns, 11 de gener.

 

Ho ha destacat a Europa Press el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, qui ha detallat que els purificadors es troben ja en Fira València i al llarg d’esta jornada s’està dissenyant la distribució perquè a partir de la setmana que ve s’instal·len en els centres escolars.

 

Els purificadors –una mesura anunciada el mes de novembre passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà– pretenen contribuir a millorar la qualitat de l’aire i evitar la propagació del virus a les aules que no disposen de ventilació natural.

 

«Estan pensats per a complementar la ventilació»

En este sentit, Miguel Soler ha recalcat que «estan pensats per a complementar la ventilació, no per a substituir-la, pel que seran aplicables als pocs espais» que no tenen ventilació adequada (com a habitacles que, a causa de la pandèmia, s’han reconvertit en aules) o en dies de molt de fred o pluja.

 

Sobre les crítiques d’alguns col·lectius docents per no postergar la ‘volta al col·le’ després del Nadal tot i l’evolució a l’alça del coronavirus i el temporal de neu, el secretari autonòmic ha comentat que, «quan es produïx un increment dels contagis a nivell general, això afecta a tots els sectors i és evident que si hi ha més contagis en la societat es registraran més en l’àmbit educatiu».

 

El representant de la Conselleria d’Educació recalca que «ha quedat demostrat que els centres, aplicant bé les mesures de prevenció i gràcies a l’esforç de la comunitat educativa», no són focus d’expansió del virus, cosa que «porta a fer un balanç del primer trimestre positiu, perquè ha funcionat raonablement bé».

 

A demés, de cara al segon trimestre que ara arranca, Soler ha subratllat el treball per a «millorar la presencialitat» dels alumnes de Secundària en alguns centres en els que no s’havia pogut establir al 100%.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.