Acaben les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia

Línia 10 de Metrovalencia

Han acabat les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia | FGV

La Generalitat ha completat les primeres obres de la futura Línia 10 de Metrovalencia, que funcionarà entre el carrer d’Alacant i el de Natzaret, en el tram comprés entre les parades d’Estimat Granell i la prolongació fins a Germans Maristes, segons ha informat el Consell.

 

La inversió destinada a este tram per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha sigut de 3,8 milions d’euros, IVA inclòs. Estes primeres actuacions han permés completar la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Estimat Granell i el tram tramviari en superfície a l’altura de la seu del Col·legi de Metges fins a la nova parada de Germans Maristes, juntament amb la connexió amb la plataforma actualment construïda. D’esta manera, des de la parada de Germans Maristes es facilitarà l’accés a Quatre Carreres, Ciutat de la Justícia, Ciutat del Bàsquet, Font de Sant Lluís i el futur pavelló València Arena.

 

La Línia 10, una volta completada permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències, i el barri de Natzaret, ampliant de manera «molt considerable» l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia i «afavorint la implantació d’un model de mobilitat sostenible en el conjunt de la ciutat i la seua àrea metropolitana». La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades (tres subterrànies i cinc en superfície).

 

Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. El 12 de juny de 2017 el mateix president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que la Generalitat reprendria, «després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea», segons les mateixes fonts. El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.