Acaben les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia

Línia 10 de Metrovalencia

Han acabat les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia | FGV

La Generalitat ha completat les primeres obres de la futura Línia 10 de Metrovalencia, que funcionarà entre el carrer d’Alacant i el de Natzaret, en el tram comprés entre les parades d’Estimat Granell i la prolongació fins a Germans Maristes, segons ha informat el Consell.

 

La inversió destinada a este tram per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha sigut de 3,8 milions d’euros, IVA inclòs. Estes primeres actuacions han permés completar la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Estimat Granell i el tram tramviari en superfície a l’altura de la seu del Col·legi de Metges fins a la nova parada de Germans Maristes, juntament amb la connexió amb la plataforma actualment construïda. D’esta manera, des de la parada de Germans Maristes es facilitarà l’accés a Quatre Carreres, Ciutat de la Justícia, Ciutat del Bàsquet, Font de Sant Lluís i el futur pavelló València Arena.

 

La Línia 10, una volta completada permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències, i el barri de Natzaret, ampliant de manera «molt considerable» l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia i «afavorint la implantació d’un model de mobilitat sostenible en el conjunt de la ciutat i la seua àrea metropolitana». La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades (tres subterrànies i cinc en superfície).

 

Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. El 12 de juny de 2017 el mateix president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que la Generalitat reprendria, «després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea», segons les mateixes fonts. El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig