Acaben les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia

Línia 10 de Metrovalencia

Han acabat les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia | FGV

La Generalitat ha completat les primeres obres de la futura Línia 10 de Metrovalencia, que funcionarà entre el carrer d’Alacant i el de Natzaret, en el tram comprés entre les parades d’Estimat Granell i la prolongació fins a Germans Maristes, segons ha informat el Consell.

 

La inversió destinada a este tram per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha sigut de 3,8 milions d’euros, IVA inclòs. Estes primeres actuacions han permés completar la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Estimat Granell i el tram tramviari en superfície a l’altura de la seu del Col·legi de Metges fins a la nova parada de Germans Maristes, juntament amb la connexió amb la plataforma actualment construïda. D’esta manera, des de la parada de Germans Maristes es facilitarà l’accés a Quatre Carreres, Ciutat de la Justícia, Ciutat del Bàsquet, Font de Sant Lluís i el futur pavelló València Arena.

 

La Línia 10, una volta completada permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències, i el barri de Natzaret, ampliant de manera «molt considerable» l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia i «afavorint la implantació d’un model de mobilitat sostenible en el conjunt de la ciutat i la seua àrea metropolitana». La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades (tres subterrànies i cinc en superfície).

 

Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. El 12 de juny de 2017 el mateix president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que la Generalitat reprendria, «després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea», segons les mateixes fonts. El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.