Acaben les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia

Ejemplo de shortcode con estilo
Han acabat les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia | FGV La Generalitat ha completat les primeres obres de la futura Línia 10 de Metrovalencia, que funcionarà entre el carrer d’Alacant i el de Natzaret, en el tram comprés entre les parades d’Estimat Granell i la prolongació fins a Germans Maristes, segons ha informat […]
Línia 10 de Metrovalencia

Han acabat les primeres obres de la nova línia de Metrovalencia | FGV

La Generalitat ha completat les primeres obres de la futura Línia 10 de Metrovalencia, que funcionarà entre el carrer d’Alacant i el de Natzaret, en el tram comprés entre les parades d’Estimat Granell i la prolongació fins a Germans Maristes, segons ha informat el Consell.

 

La inversió destinada a este tram per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha sigut de 3,8 milions d’euros, IVA inclòs. Estes primeres actuacions han permés completar la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Estimat Granell i el tram tramviari en superfície a l’altura de la seu del Col·legi de Metges fins a la nova parada de Germans Maristes, juntament amb la connexió amb la plataforma actualment construïda. D’esta manera, des de la parada de Germans Maristes es facilitarà l’accés a Quatre Carreres, Ciutat de la Justícia, Ciutat del Bàsquet, Font de Sant Lluís i el futur pavelló València Arena.

 

La Línia 10, una volta completada permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències, i el barri de Natzaret, ampliant de manera «molt considerable» l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia i «afavorint la implantació d’un model de mobilitat sostenible en el conjunt de la ciutat i la seua àrea metropolitana». La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades (tres subterrànies i cinc en superfície).

 

Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. El 12 de juny de 2017 el mateix president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que la Generalitat reprendria, «després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea», segons les mateixes fonts. El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.