Aerolínies que cancel·len vols aquest estiu per vagues de personal

Comença l’estiu i s’acosten les vacances de molts. Això comporta també l’operació eixida, que es donarà amb l’entrada del mes de juliol, i nombrosos desplaçaments d’espanyols cap a les seues destinacions vacacionals. Després de dos anys amb menys viatges per la pandèmia, aquests mesos estivals poden ser l’oportunitat perfecta per a eixir a l’estranger i desconnectar.

No obstant això, les companyies aèries han avisat de les cancel·lacions que podrien donar-se en alguns dels seus vols a causa de les vagues de personal que hi ha convocades per a aquestes dates en les quals el volum de treball s’incrementa.

Els acomiadaments de la pandèmia passen factura

Amb l’arribada de la pandèmia, aeroports i aerolínies van reduir el nombre de treballadors a conseqüència de la cancel·lació de les operacions. «Molts d’ells han buscat altres treballs» pel que en el moment en què va tornar la demanda i les contractacions, els gestors dels aeroports i les empreses d’handling -aquelles que es dediquen a la facturació i lliurament d’equipatges- no han sigut capaços de trobar personal suficient, sobretot, per a les tasques de terra.

Les aerolínies que cancel·les vols

Aquestes cancel·lacions es deuen a problemes com l’escassetat de personal en terra i retards en els controls de trànsit aeri. La companyia va avisar que hi haurà un impacte en el cote producte de les alteracions, sense tindre en compte el preu combustible.

Ryanair té previst començar les cancel·lacions els dies 24, 25, 26 i 30 de juny i els dies 1 i 2 de juliol. Els treballadors de Ryanair denuncien que encara no tenen dret al cap de 22 dies laborables de vacances ni anuals ni al cap de 14 dies festius nacionals.

EasyJet, per part seua, ja ha anunciat que entre els mesos de juliol i setembre hi haurà alguns vols que seran cancel·lats, encara que no assenyala quins ni quants. Sí que s’asseguren des de la companyia aèria que estaran operatius entorn del 90% dels avions.

L’aerolínia suïssa de baix cost es compromet a avisar amb temps als passatgers afectats i els oferirà la possibilitat de realitzar una nova reserva. En aquest cas les cancel·lacions es deuen a l’escassetat de personal de terra i també a retards en els controls de trànsit aeri. A més, hi haurà un impacte en els costos donades les alteracions, tot això al marge dels preus del combustible.

Quines opcions tinc si em cancel·len un vol?

En cas de cancel·lació, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana recorda als passatgers que tenen dret d’atenció mentre esperen el seu vol de tornada o alternatiu. És a dir, l’aerolínia ha de proporcionar menjar i beguda suficient, dos trucades telefòniques o accés al correu electrònic, allotjament i transport fins ell.

Quant al reembossament, els passatgers tindran dret a triar entre el reembossament del cost del bitllet, un transport alternatiu al seu destí final al més prompte possible, o un transport alternatiu en una data posterior que convinga al passatger. No obstant això, els usuaris, també tindria dret a una sèrie de compensacions econòmiques, d’entre 250 i 600 euros.

Últimes notícies

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.

El nou coet Miura 9 de PLD Space impulsarà Espanya a la vanguarda espacial

Pedro Sánchez ha visitat la fàbrica il·licitana de PLD Space i ha assegurat que el futur coet Miura 9 col·locarà Espanya a la vanguarda de la indústria espacial europea i mundial. L’empresa, amb més de 550 treballadors, ha aconseguit també un contracte clau de l’ESA per al projecte Miura 5.

Compromís i PSPV reclamen una alternativa per a les 800 persones del vell circuit de F1

Compromís i PSPV han demanat que es paralitze el PAI de l’antic circuit de Fórmula 1 de València fins que les 800 persones que hi viuen tinguen una alternativa social digna i amb garanties judicials.

Detinguts uns pares a València per emportar-se la seua bebé tutelada de l’hospital

La Policia Nacional ha detingut a València uns pares i l’avi de una bebé acabada de nàixer per emportar-se-la de l’hospital, malgrat que la menuda anava a quedar tutelada per la Conselleria de Serveis Socials.

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.