Aerolínies que cancel·len vols aquest estiu per vagues de personal

Comença l’estiu i s’acosten les vacances de molts. Això comporta també l’operació eixida, que es donarà amb l’entrada del mes de juliol, i nombrosos desplaçaments d’espanyols cap a les seues destinacions vacacionals. Després de dos anys amb menys viatges per la pandèmia, aquests mesos estivals poden ser l’oportunitat perfecta per a eixir a l’estranger i desconnectar.

No obstant això, les companyies aèries han avisat de les cancel·lacions que podrien donar-se en alguns dels seus vols a causa de les vagues de personal que hi ha convocades per a aquestes dates en les quals el volum de treball s’incrementa.

Els acomiadaments de la pandèmia passen factura

Amb l’arribada de la pandèmia, aeroports i aerolínies van reduir el nombre de treballadors a conseqüència de la cancel·lació de les operacions. «Molts d’ells han buscat altres treballs» pel que en el moment en què va tornar la demanda i les contractacions, els gestors dels aeroports i les empreses d’handling -aquelles que es dediquen a la facturació i lliurament d’equipatges- no han sigut capaços de trobar personal suficient, sobretot, per a les tasques de terra.

Les aerolínies que cancel·les vols

Aquestes cancel·lacions es deuen a problemes com l’escassetat de personal en terra i retards en els controls de trànsit aeri. La companyia va avisar que hi haurà un impacte en el cote producte de les alteracions, sense tindre en compte el preu combustible.

Ryanair té previst començar les cancel·lacions els dies 24, 25, 26 i 30 de juny i els dies 1 i 2 de juliol. Els treballadors de Ryanair denuncien que encara no tenen dret al cap de 22 dies laborables de vacances ni anuals ni al cap de 14 dies festius nacionals.

EasyJet, per part seua, ja ha anunciat que entre els mesos de juliol i setembre hi haurà alguns vols que seran cancel·lats, encara que no assenyala quins ni quants. Sí que s’asseguren des de la companyia aèria que estaran operatius entorn del 90% dels avions.

L’aerolínia suïssa de baix cost es compromet a avisar amb temps als passatgers afectats i els oferirà la possibilitat de realitzar una nova reserva. En aquest cas les cancel·lacions es deuen a l’escassetat de personal de terra i també a retards en els controls de trànsit aeri. A més, hi haurà un impacte en els costos donades les alteracions, tot això al marge dels preus del combustible.

Quines opcions tinc si em cancel·len un vol?

En cas de cancel·lació, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana recorda als passatgers que tenen dret d’atenció mentre esperen el seu vol de tornada o alternatiu. És a dir, l’aerolínia ha de proporcionar menjar i beguda suficient, dos trucades telefòniques o accés al correu electrònic, allotjament i transport fins ell.

Quant al reembossament, els passatgers tindran dret a triar entre el reembossament del cost del bitllet, un transport alternatiu al seu destí final al més prompte possible, o un transport alternatiu en una data posterior que convinga al passatger. No obstant això, els usuaris, també tindria dret a una sèrie de compensacions econòmiques, d’entre 250 i 600 euros.

Últimes notícies

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.