Aerolínies que cancel·len vols aquest estiu per vagues de personal

Comença l’estiu i s’acosten les vacances de molts. Això comporta també l’operació eixida, que es donarà amb l’entrada del mes de juliol, i nombrosos desplaçaments d’espanyols cap a les seues destinacions vacacionals. Després de dos anys amb menys viatges per la pandèmia, aquests mesos estivals poden ser l’oportunitat perfecta per a eixir a l’estranger i desconnectar.

No obstant això, les companyies aèries han avisat de les cancel·lacions que podrien donar-se en alguns dels seus vols a causa de les vagues de personal que hi ha convocades per a aquestes dates en les quals el volum de treball s’incrementa.

Els acomiadaments de la pandèmia passen factura

Amb l’arribada de la pandèmia, aeroports i aerolínies van reduir el nombre de treballadors a conseqüència de la cancel·lació de les operacions. «Molts d’ells han buscat altres treballs» pel que en el moment en què va tornar la demanda i les contractacions, els gestors dels aeroports i les empreses d’handling -aquelles que es dediquen a la facturació i lliurament d’equipatges- no han sigut capaços de trobar personal suficient, sobretot, per a les tasques de terra.

Les aerolínies que cancel·les vols

Aquestes cancel·lacions es deuen a problemes com l’escassetat de personal en terra i retards en els controls de trànsit aeri. La companyia va avisar que hi haurà un impacte en el cote producte de les alteracions, sense tindre en compte el preu combustible.

Ryanair té previst començar les cancel·lacions els dies 24, 25, 26 i 30 de juny i els dies 1 i 2 de juliol. Els treballadors de Ryanair denuncien que encara no tenen dret al cap de 22 dies laborables de vacances ni anuals ni al cap de 14 dies festius nacionals.

EasyJet, per part seua, ja ha anunciat que entre els mesos de juliol i setembre hi haurà alguns vols que seran cancel·lats, encara que no assenyala quins ni quants. Sí que s’asseguren des de la companyia aèria que estaran operatius entorn del 90% dels avions.

L’aerolínia suïssa de baix cost es compromet a avisar amb temps als passatgers afectats i els oferirà la possibilitat de realitzar una nova reserva. En aquest cas les cancel·lacions es deuen a l’escassetat de personal de terra i també a retards en els controls de trànsit aeri. A més, hi haurà un impacte en els costos donades les alteracions, tot això al marge dels preus del combustible.

Quines opcions tinc si em cancel·len un vol?

En cas de cancel·lació, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana recorda als passatgers que tenen dret d’atenció mentre esperen el seu vol de tornada o alternatiu. És a dir, l’aerolínia ha de proporcionar menjar i beguda suficient, dos trucades telefòniques o accés al correu electrònic, allotjament i transport fins ell.

Quant al reembossament, els passatgers tindran dret a triar entre el reembossament del cost del bitllet, un transport alternatiu al seu destí final al més prompte possible, o un transport alternatiu en una data posterior que convinga al passatger. No obstant això, els usuaris, també tindria dret a una sèrie de compensacions econòmiques, d’entre 250 i 600 euros.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.