Aerolínies que cancel·len vols aquest estiu per vagues de personal

Comença l’estiu i s’acosten les vacances de molts. Això comporta també l’operació eixida, que es donarà amb l’entrada del mes de juliol, i nombrosos desplaçaments d’espanyols cap a les seues destinacions vacacionals. Després de dos anys amb menys viatges per la pandèmia, aquests mesos estivals poden ser l’oportunitat perfecta per a eixir a l’estranger i desconnectar.

No obstant això, les companyies aèries han avisat de les cancel·lacions que podrien donar-se en alguns dels seus vols a causa de les vagues de personal que hi ha convocades per a aquestes dates en les quals el volum de treball s’incrementa.

Els acomiadaments de la pandèmia passen factura

Amb l’arribada de la pandèmia, aeroports i aerolínies van reduir el nombre de treballadors a conseqüència de la cancel·lació de les operacions. “Molts d’ells han buscat altres treballs” pel que en el moment en què va tornar la demanda i les contractacions, els gestors dels aeroports i les empreses d’handling -aquelles que es dediquen a la facturació i lliurament d’equipatges- no han sigut capaços de trobar personal suficient, sobretot, per a les tasques de terra.

Les aerolínies que cancel·les vols

Aquestes cancel·lacions es deuen a problemes com l’escassetat de personal en terra i retards en els controls de trànsit aeri. La companyia va avisar que hi haurà un impacte en el cote producte de les alteracions, sense tindre en compte el preu combustible.

Ryanair té previst començar les cancel·lacions els dies 24, 25, 26 i 30 de juny i els dies 1 i 2 de juliol. Els treballadors de Ryanair denuncien que encara no tenen dret al cap de 22 dies laborables de vacances ni anuals ni al cap de 14 dies festius nacionals.

EasyJet, per part seua, ja ha anunciat que entre els mesos de juliol i setembre hi haurà alguns vols que seran cancel·lats, encara que no assenyala quins ni quants. Sí que s’asseguren des de la companyia aèria que estaran operatius entorn del 90% dels avions.

L’aerolínia suïssa de baix cost es compromet a avisar amb temps als passatgers afectats i els oferirà la possibilitat de realitzar una nova reserva. En aquest cas les cancel·lacions es deuen a l’escassetat de personal de terra i també a retards en els controls de trànsit aeri. A més, hi haurà un impacte en els costos donades les alteracions, tot això al marge dels preus del combustible.

Quines opcions tinc si em cancel·len un vol?

En cas de cancel·lació, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana recorda als passatgers que tenen dret d’atenció mentre esperen el seu vol de tornada o alternatiu. És a dir, l’aerolínia ha de proporcionar menjar i beguda suficient, dos trucades telefòniques o accés al correu electrònic, allotjament i transport fins ell.

Quant al reembossament, els passatgers tindran dret a triar entre el reembossament del cost del bitllet, un transport alternatiu al seu destí final al més prompte possible, o un transport alternatiu en una data posterior que convinga al passatger. No obstant això, els usuaris, també tindria dret a una sèrie de compensacions econòmiques, d’entre 250 i 600 euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.