Aerolínies que cancel·len vols aquest estiu per vagues de personal

Comença l’estiu i s’acosten les vacances de molts. Això comporta també l’operació eixida, que es donarà amb l’entrada del mes de juliol, i nombrosos desplaçaments d’espanyols cap a les seues destinacions vacacionals. Després de dos anys amb menys viatges per la pandèmia, aquests mesos estivals poden ser l’oportunitat perfecta per a eixir a l’estranger i desconnectar.

No obstant això, les companyies aèries han avisat de les cancel·lacions que podrien donar-se en alguns dels seus vols a causa de les vagues de personal que hi ha convocades per a aquestes dates en les quals el volum de treball s’incrementa.

Els acomiadaments de la pandèmia passen factura

Amb l’arribada de la pandèmia, aeroports i aerolínies van reduir el nombre de treballadors a conseqüència de la cancel·lació de les operacions. «Molts d’ells han buscat altres treballs» pel que en el moment en què va tornar la demanda i les contractacions, els gestors dels aeroports i les empreses d’handling -aquelles que es dediquen a la facturació i lliurament d’equipatges- no han sigut capaços de trobar personal suficient, sobretot, per a les tasques de terra.

Les aerolínies que cancel·les vols

Aquestes cancel·lacions es deuen a problemes com l’escassetat de personal en terra i retards en els controls de trànsit aeri. La companyia va avisar que hi haurà un impacte en el cote producte de les alteracions, sense tindre en compte el preu combustible.

Ryanair té previst començar les cancel·lacions els dies 24, 25, 26 i 30 de juny i els dies 1 i 2 de juliol. Els treballadors de Ryanair denuncien que encara no tenen dret al cap de 22 dies laborables de vacances ni anuals ni al cap de 14 dies festius nacionals.

EasyJet, per part seua, ja ha anunciat que entre els mesos de juliol i setembre hi haurà alguns vols que seran cancel·lats, encara que no assenyala quins ni quants. Sí que s’asseguren des de la companyia aèria que estaran operatius entorn del 90% dels avions.

L’aerolínia suïssa de baix cost es compromet a avisar amb temps als passatgers afectats i els oferirà la possibilitat de realitzar una nova reserva. En aquest cas les cancel·lacions es deuen a l’escassetat de personal de terra i també a retards en els controls de trànsit aeri. A més, hi haurà un impacte en els costos donades les alteracions, tot això al marge dels preus del combustible.

Quines opcions tinc si em cancel·len un vol?

En cas de cancel·lació, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana recorda als passatgers que tenen dret d’atenció mentre esperen el seu vol de tornada o alternatiu. És a dir, l’aerolínia ha de proporcionar menjar i beguda suficient, dos trucades telefòniques o accés al correu electrònic, allotjament i transport fins ell.

Quant al reembossament, els passatgers tindran dret a triar entre el reembossament del cost del bitllet, un transport alternatiu al seu destí final al més prompte possible, o un transport alternatiu en una data posterior que convinga al passatger. No obstant això, els usuaris, també tindria dret a una sèrie de compensacions econòmiques, d’entre 250 i 600 euros.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.