El Consell aprova ajudes directes de 600 euros per al pagament de les hipoteques

El Ple del Consell ha aprovat este divendres un nou Decret llei per oferir ajudes directes de 600 euros per a les hipoteques variables amb l’objectiu de «pal·liar els efectes de la pujada dels preus de l’alimentació, com a conseqüència de la guerra d’Ucraïna, i de la pujada dels tipus d’interés en els préstecs hipotecaris sobre l’habitatge habitual». Així ho ha anunciat La vicepresidenta i portaveu del Consell, Aitana Mas. 

El termini per presentar els documents s’obrirà la setmana que ve a les 9:00h, concretament dijous, tal com ha avançat en una entrevista el president de la Generalitat, Ximo Puig, ja que Mas no ha avançat la data exacta. Així mateix, el dia límit serà el 20 de setembre a les 24 h. En un inici, el Consell ha destinat 00 d’euros però, a mesura que ha avançat la vicepresidenta, «si cal, s’ampliarà», ja que «ho hem hagut de fer d’esta manera com és de difícil calcular-ho».

Així mateix, la necessitat d’estes mesures acordades pretén “atenuar les greus conseqüències que està provocant a l’economia de les famílies la inflació i la pujada dels tipus d’interés”, i que poden generar en una “crisi social, tant per les necessitats alimentàries com per la pèrdua i la manca d’accés a l’habitatge”.

Este decret comprén tres programes: el ‘Bono Cistella de la Compra’, les ajudes per a hipoteques variables i l’ampliació del ‘Bono Lloguer jove’. Per explicar les mesures extraordinàries que preveu este Decret llei, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, també ha intervingut a la roda de premsa posterior al Ple del Consell, on ha detallat que la norma comprén el ‘Bono Cistella de la Compra ‘, una targeta de prepagament virtual o física activada durant 4 mesos des de la seua emissió, “destinada al pagament d’alimentació a tots els establiments del sector de la Comunitat Valenciana”.

La sol·licitud del Bono, per al qual es compta amb una partida de 48,4 milions d’euros, s’ha pogut fer a partir del 20 d’abril i el termini de petició conclou el 14 de juliol. 

Qui se’n podrà beneficiar?

El conseller també ha indicat durant la seua intervenció que el segon dels àmbits aprovats en este Decret llei «són les ajudes per a les hipoteques per fer front a la pujada dels tipus dʻinterés, i que compten amb una estimació pressupostària de 18 milions dʻeuros». Estes ajudes oscil·laran entre els 300 i els 600 euros, depenent dels ingressos i del percentatge que es destina al pagament del préstec hipotecari. 

A més, se’n podran beneficiar les persones residents a la Comunitat Valenciana la renda anual de les quals no supere els 21.000 euros i que estiguen treballant per compte propi o aliè, en situació d’atur o siguen beneficiàries de l’Ingrés Mínim Vital o de la Renda Valenciana d’Inclusió.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.