El Consell aprova ajudes directes de 600 euros per al pagament de les hipoteques

El Ple del Consell ha aprovat este divendres un nou Decret llei per oferir ajudes directes de 600 euros per a les hipoteques variables amb l’objectiu de “pal·liar els efectes de la pujada dels preus de l’alimentació, com a conseqüència de la guerra d’Ucraïna, i de la pujada dels tipus d’interés en els préstecs hipotecaris sobre l’habitatge habitual”. Així ho ha anunciat La vicepresidenta i portaveu del Consell, Aitana Mas. 

El termini per presentar els documents s’obrirà la setmana que ve a les 9:00h, concretament dijous, tal com ha avançat en una entrevista el president de la Generalitat, Ximo Puig, ja que Mas no ha avançat la data exacta. Així mateix, el dia límit serà el 20 de setembre a les 24 h. En un inici, el Consell ha destinat 00 d’euros però, a mesura que ha avançat la vicepresidenta, “si cal, s’ampliarà”, ja que “ho hem hagut de fer d’esta manera com és de difícil calcular-ho”.

Així mateix, la necessitat d’estes mesures acordades pretén “atenuar les greus conseqüències que està provocant a l’economia de les famílies la inflació i la pujada dels tipus d’interés”, i que poden generar en una “crisi social, tant per les necessitats alimentàries com per la pèrdua i la manca d’accés a l’habitatge”.

Este decret comprén tres programes: el ‘Bono Cistella de la Compra’, les ajudes per a hipoteques variables i l’ampliació del ‘Bono Lloguer jove’. Per explicar les mesures extraordinàries que preveu este Decret llei, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, també ha intervingut a la roda de premsa posterior al Ple del Consell, on ha detallat que la norma comprén el ‘Bono Cistella de la Compra ‘, una targeta de prepagament virtual o física activada durant 4 mesos des de la seua emissió, “destinada al pagament d’alimentació a tots els establiments del sector de la Comunitat Valenciana”.

La sol·licitud del Bono, per al qual es compta amb una partida de 48,4 milions d’euros, s’ha pogut fer a partir del 20 d’abril i el termini de petició conclou el 14 de juliol. 

Qui se’n podrà beneficiar?

El conseller també ha indicat durant la seua intervenció que el segon dels àmbits aprovats en este Decret llei “són les ajudes per a les hipoteques per fer front a la pujada dels tipus dʻinterés, i que compten amb una estimació pressupostària de 18 milions dʻeuros”. Estes ajudes oscil·laran entre els 300 i els 600 euros, depenent dels ingressos i del percentatge que es destina al pagament del préstec hipotecari. 

A més, se’n podran beneficiar les persones residents a la Comunitat Valenciana la renda anual de les quals no supere els 21.000 euros i que estiguen treballant per compte propi o aliè, en situació d’atur o siguen beneficiàries de l’Ingrés Mínim Vital o de la Renda Valenciana d’Inclusió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.