El Consell aprova ajudes directes de 600 euros per al pagament de les hipoteques

El Ple del Consell ha aprovat este divendres un nou Decret llei per oferir ajudes directes de 600 euros per a les hipoteques variables amb l’objectiu de «pal·liar els efectes de la pujada dels preus de l’alimentació, com a conseqüència de la guerra d’Ucraïna, i de la pujada dels tipus d’interés en els préstecs hipotecaris sobre l’habitatge habitual». Així ho ha anunciat La vicepresidenta i portaveu del Consell, Aitana Mas. 

El termini per presentar els documents s’obrirà la setmana que ve a les 9:00h, concretament dijous, tal com ha avançat en una entrevista el president de la Generalitat, Ximo Puig, ja que Mas no ha avançat la data exacta. Així mateix, el dia límit serà el 20 de setembre a les 24 h. En un inici, el Consell ha destinat 00 d’euros però, a mesura que ha avançat la vicepresidenta, «si cal, s’ampliarà», ja que «ho hem hagut de fer d’esta manera com és de difícil calcular-ho».

Així mateix, la necessitat d’estes mesures acordades pretén “atenuar les greus conseqüències que està provocant a l’economia de les famílies la inflació i la pujada dels tipus d’interés”, i que poden generar en una “crisi social, tant per les necessitats alimentàries com per la pèrdua i la manca d’accés a l’habitatge”.

Este decret comprén tres programes: el ‘Bono Cistella de la Compra’, les ajudes per a hipoteques variables i l’ampliació del ‘Bono Lloguer jove’. Per explicar les mesures extraordinàries que preveu este Decret llei, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, també ha intervingut a la roda de premsa posterior al Ple del Consell, on ha detallat que la norma comprén el ‘Bono Cistella de la Compra ‘, una targeta de prepagament virtual o física activada durant 4 mesos des de la seua emissió, “destinada al pagament d’alimentació a tots els establiments del sector de la Comunitat Valenciana”.

La sol·licitud del Bono, per al qual es compta amb una partida de 48,4 milions d’euros, s’ha pogut fer a partir del 20 d’abril i el termini de petició conclou el 14 de juliol. 

Qui se’n podrà beneficiar?

El conseller també ha indicat durant la seua intervenció que el segon dels àmbits aprovats en este Decret llei «són les ajudes per a les hipoteques per fer front a la pujada dels tipus dʻinterés, i que compten amb una estimació pressupostària de 18 milions dʻeuros». Estes ajudes oscil·laran entre els 300 i els 600 euros, depenent dels ingressos i del percentatge que es destina al pagament del préstec hipotecari. 

A més, se’n podran beneficiar les persones residents a la Comunitat Valenciana la renda anual de les quals no supere els 21.000 euros i que estiguen treballant per compte propi o aliè, en situació d’atur o siguen beneficiàries de l’Ingrés Mínim Vital o de la Renda Valenciana d’Inclusió.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.