11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

L’Ajuntament d’Alcoi decidix cancel·lar la festa dels Moros i Cristians que es celebra en abril

 

L’alcalde d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), Toni Francés, ha confirmat este dilluns que les festes de Moros i Cristians de la localitat no se celebraran el mes d’abril degut a la situació sanitària provocada per la tercera onada de coronavirus.

 

Encara que espera que es puguen celebrar durant este any, ha recordat en roda de premsa «ningú té cap garantia ni certesa de quan serà possible». Per això, els festejos no tindran lloc, igual que l’any passat, durant el mes d’abril com és tradicional en Alcoi.

 

El primer edil ha destacat que observen l’evolució de la pandèmia setmana a setmana, però ara és impossible «fer plans ni crear expectatives a llarg termini». Això sí, ha puntualitzat que la situació sanitària en Alcoi continua millorant de manera moderada.

 

De la mateixa forma, la pandèmia ha obligat a la localitat alacantina de Busot, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), a cancel·lar els seus festejos, també previstos per a el mes d’abril. Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, amb una situació pareguda, encara no s’ha pronunciat sobre la possibilitat de traslladar les celebracions o suspendre-les definitivament.

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.