L’Ajuntament de València critica a la Basílica: «L’Església hauria de predicar amb l’exemple»

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Continua oberta la polèmica pel vídeo en el que es veu com, este diumenge, la Basílica de València ha mostrat la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats en el dia de la festivitat de la patrona de la ciutat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha criticat estos fets perquè «genera un punt de concentració de persones» i ho traslladarà a la Delegació del Govern per a vore si s’ha infringit l’estat d’alarma. Per part seua, l’Arquebisbat ha assegurat que no s’han incomplit les mesures de seguretat i defensa que no havia convocat als fidels.

 

En les imàtgens, es veu com diferents persones concentrades en la plaça han aplaudit la imatge de la verge, entre els advertiments dels policies als assistents per a que respecten la distància de seguretat. En el vídeo també s’escolta com un megàfon de la Policia insta de la mateixa manera a respectar les distàncies.

 

Segons ha explicat l’edil de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, no s’havia notificat a la Regidoria esta acció i l’Ajuntament elaborarà un informe sobre el que ha passat, que elevarà a la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana. La Delegació ha indicat que analitzaran si s’han infringit les mesures de l’estat d’alarma quan reben els informes de la Policia Local i Nacional.

 

Cano ha explicat que els mesuraments apunten a que unes 300 persones s’han congregat en la plaça i ha detallat que sí s’havien mobilitzat efectius de la Policia Local «com a previsió» per si «alguna persona s’arrimava a manera de peregrinació» a la Basílica en la festa de la patrona. Els agents estaven en la plaça per a «evitar problemes de concentració de persones», ha explicat.

 

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat»

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat, que en cap cas ha comunicat a Protecció Ciutadana cap classe de fet com els que s’han fet, ni l’obertura ni el toc de campana», ha criticat, per a després insistir: «No podíem preveure res», ha insistit.

 

Cano ha relatat que l’Església «ha procedit a l’obertura de les portes mostrant la imatge de la Verge» i ha denunciat que això «genera un punt d’atracció i concentració de persones». «Si el dia de la Verge poses a la Verge en la Basílica és impossible que d’una manera organitzada la gent s’arrime», ha lamentat.

 

Al seu juí, «l’Església hauria de predicar amb l’exemple» perquè a demés «és a on milers de persones es miren en l’espill». «Han de comportar-se responsablement i hui no ho han fet», ha recriminat, per a després recordar que «tot el món està fent esforços», des de «l’àmbit laboral i festiu». «Ens hem quedat sense Falles, sense Fogueres, sense cap festa», ha recordat.

 

 

L’Arquebisbat diu que les portes s’obrin quatre hores al dia

Per part seua, des de l’Arquebisbat de València han assenyalat que no han obert este diumenge les portes per la missa, sinó que la Basílica està oberta quatre hores al dia des del 14 de març, dos de vesprada i dos de matí, i que la missa s’ha celebrat «a porta tancada i sense fidels». Segons ha explicat, en acabar l’ofici és quan s’ha mostrat la imatge «sempre des de dins del temple».

 

L’Arquebisbat ha remarcat que només l’han vista les persones que estaven en eixos moments en la plaça perquè «no s’havia fet cap convocatòria». A demés, han especificat que el temps que s’ha mostrat la imatge s’ha limitat al que dura l’himne regional.

 

Des de l’Arquebisbat insistixen que respecten sempre les mesures de seguretat, que a demés este diumenge i en els últims dies s’havien «extremat» davant la possibilitat que la ciutat entrara en la fase 1 de la desescalada el dilluns. En qualsevol cas, l’Arquebisbat insistix que s’han respectat les mesures de distanciament.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.