L’Ajuntament de València critica a la Basílica: «L’Església hauria de predicar amb l’exemple»

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Continua oberta la polèmica pel vídeo en el que es veu com, este diumenge, la Basílica de València ha mostrat la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats en el dia de la festivitat de la patrona de la ciutat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha criticat estos fets perquè «genera un punt de concentració de persones» i ho traslladarà a la Delegació del Govern per a vore si s’ha infringit l’estat d’alarma. Per part seua, l’Arquebisbat ha assegurat que no s’han incomplit les mesures de seguretat i defensa que no havia convocat als fidels.

 

En les imàtgens, es veu com diferents persones concentrades en la plaça han aplaudit la imatge de la verge, entre els advertiments dels policies als assistents per a que respecten la distància de seguretat. En el vídeo també s’escolta com un megàfon de la Policia insta de la mateixa manera a respectar les distàncies.

 

Segons ha explicat l’edil de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, no s’havia notificat a la Regidoria esta acció i l’Ajuntament elaborarà un informe sobre el que ha passat, que elevarà a la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana. La Delegació ha indicat que analitzaran si s’han infringit les mesures de l’estat d’alarma quan reben els informes de la Policia Local i Nacional.

 

Cano ha explicat que els mesuraments apunten a que unes 300 persones s’han congregat en la plaça i ha detallat que sí s’havien mobilitzat efectius de la Policia Local «com a previsió» per si «alguna persona s’arrimava a manera de peregrinació» a la Basílica en la festa de la patrona. Els agents estaven en la plaça per a «evitar problemes de concentració de persones», ha explicat.

 

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat»

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat, que en cap cas ha comunicat a Protecció Ciutadana cap classe de fet com els que s’han fet, ni l’obertura ni el toc de campana», ha criticat, per a després insistir: «No podíem preveure res», ha insistit.

 

Cano ha relatat que l’Església «ha procedit a l’obertura de les portes mostrant la imatge de la Verge» i ha denunciat que això «genera un punt d’atracció i concentració de persones». «Si el dia de la Verge poses a la Verge en la Basílica és impossible que d’una manera organitzada la gent s’arrime», ha lamentat.

 

Al seu juí, «l’Església hauria de predicar amb l’exemple» perquè a demés «és a on milers de persones es miren en l’espill». «Han de comportar-se responsablement i hui no ho han fet», ha recriminat, per a després recordar que «tot el món està fent esforços», des de «l’àmbit laboral i festiu». «Ens hem quedat sense Falles, sense Fogueres, sense cap festa», ha recordat.

 

 

L’Arquebisbat diu que les portes s’obrin quatre hores al dia

Per part seua, des de l’Arquebisbat de València han assenyalat que no han obert este diumenge les portes per la missa, sinó que la Basílica està oberta quatre hores al dia des del 14 de març, dos de vesprada i dos de matí, i que la missa s’ha celebrat «a porta tancada i sense fidels». Segons ha explicat, en acabar l’ofici és quan s’ha mostrat la imatge «sempre des de dins del temple».

 

L’Arquebisbat ha remarcat que només l’han vista les persones que estaven en eixos moments en la plaça perquè «no s’havia fet cap convocatòria». A demés, han especificat que el temps que s’ha mostrat la imatge s’ha limitat al que dura l’himne regional.

 

Des de l’Arquebisbat insistixen que respecten sempre les mesures de seguretat, que a demés este diumenge i en els últims dies s’havien «extremat» davant la possibilitat que la ciutat entrara en la fase 1 de la desescalada el dilluns. En qualsevol cas, l’Arquebisbat insistix que s’han respectat les mesures de distanciament.

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.