L’Ajuntament de València critica a la Basílica: «L’Església hauria de predicar amb l’exemple»

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Continua oberta la polèmica pel vídeo en el que es veu com, este diumenge, la Basílica de València ha mostrat la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats en el dia de la festivitat de la patrona de la ciutat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha criticat estos fets perquè «genera un punt de concentració de persones» i ho traslladarà a la Delegació del Govern per a vore si s’ha infringit l’estat d’alarma. Per part seua, l’Arquebisbat ha assegurat que no s’han incomplit les mesures de seguretat i defensa que no havia convocat als fidels.

 

En les imàtgens, es veu com diferents persones concentrades en la plaça han aplaudit la imatge de la verge, entre els advertiments dels policies als assistents per a que respecten la distància de seguretat. En el vídeo també s’escolta com un megàfon de la Policia insta de la mateixa manera a respectar les distàncies.

 

Segons ha explicat l’edil de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, no s’havia notificat a la Regidoria esta acció i l’Ajuntament elaborarà un informe sobre el que ha passat, que elevarà a la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana. La Delegació ha indicat que analitzaran si s’han infringit les mesures de l’estat d’alarma quan reben els informes de la Policia Local i Nacional.

 

Cano ha explicat que els mesuraments apunten a que unes 300 persones s’han congregat en la plaça i ha detallat que sí s’havien mobilitzat efectius de la Policia Local «com a previsió» per si «alguna persona s’arrimava a manera de peregrinació» a la Basílica en la festa de la patrona. Els agents estaven en la plaça per a «evitar problemes de concentració de persones», ha explicat.

 

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat»

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat, que en cap cas ha comunicat a Protecció Ciutadana cap classe de fet com els que s’han fet, ni l’obertura ni el toc de campana», ha criticat, per a després insistir: «No podíem preveure res», ha insistit.

 

Cano ha relatat que l’Església «ha procedit a l’obertura de les portes mostrant la imatge de la Verge» i ha denunciat que això «genera un punt d’atracció i concentració de persones». «Si el dia de la Verge poses a la Verge en la Basílica és impossible que d’una manera organitzada la gent s’arrime», ha lamentat.

 

Al seu juí, «l’Església hauria de predicar amb l’exemple» perquè a demés «és a on milers de persones es miren en l’espill». «Han de comportar-se responsablement i hui no ho han fet», ha recriminat, per a després recordar que «tot el món està fent esforços», des de «l’àmbit laboral i festiu». «Ens hem quedat sense Falles, sense Fogueres, sense cap festa», ha recordat.

 

 

L’Arquebisbat diu que les portes s’obrin quatre hores al dia

Per part seua, des de l’Arquebisbat de València han assenyalat que no han obert este diumenge les portes per la missa, sinó que la Basílica està oberta quatre hores al dia des del 14 de març, dos de vesprada i dos de matí, i que la missa s’ha celebrat «a porta tancada i sense fidels». Segons ha explicat, en acabar l’ofici és quan s’ha mostrat la imatge «sempre des de dins del temple».

 

L’Arquebisbat ha remarcat que només l’han vista les persones que estaven en eixos moments en la plaça perquè «no s’havia fet cap convocatòria». A demés, han especificat que el temps que s’ha mostrat la imatge s’ha limitat al que dura l’himne regional.

 

Des de l’Arquebisbat insistixen que respecten sempre les mesures de seguretat, que a demés este diumenge i en els últims dies s’havien «extremat» davant la possibilitat que la ciutat entrara en la fase 1 de la desescalada el dilluns. En qualsevol cas, l’Arquebisbat insistix que s’han respectat les mesures de distanciament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.