14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

L’Ajuntament de València critica a la Basílica: «L’Església hauria de predicar amb l’exemple»

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Continua oberta la polèmica pel vídeo en el que es veu com, este diumenge, la Basílica de València ha mostrat la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats en el dia de la festivitat de la patrona de la ciutat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha criticat estos fets perquè «genera un punt de concentració de persones» i ho traslladarà a la Delegació del Govern per a vore si s’ha infringit l’estat d’alarma. Per part seua, l’Arquebisbat ha assegurat que no s’han incomplit les mesures de seguretat i defensa que no havia convocat als fidels.

 

En les imàtgens, es veu com diferents persones concentrades en la plaça han aplaudit la imatge de la verge, entre els advertiments dels policies als assistents per a que respecten la distància de seguretat. En el vídeo també s’escolta com un megàfon de la Policia insta de la mateixa manera a respectar les distàncies.

 

Segons ha explicat l’edil de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, no s’havia notificat a la Regidoria esta acció i l’Ajuntament elaborarà un informe sobre el que ha passat, que elevarà a la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana. La Delegació ha indicat que analitzaran si s’han infringit les mesures de l’estat d’alarma quan reben els informes de la Policia Local i Nacional.

 

Cano ha explicat que els mesuraments apunten a que unes 300 persones s’han congregat en la plaça i ha detallat que sí s’havien mobilitzat efectius de la Policia Local «com a previsió» per si «alguna persona s’arrimava a manera de peregrinació» a la Basílica en la festa de la patrona. Els agents estaven en la plaça per a «evitar problemes de concentració de persones», ha explicat.

 

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat»

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat, que en cap cas ha comunicat a Protecció Ciutadana cap classe de fet com els que s’han fet, ni l’obertura ni el toc de campana», ha criticat, per a després insistir: «No podíem preveure res», ha insistit.

 

Cano ha relatat que l’Església «ha procedit a l’obertura de les portes mostrant la imatge de la Verge» i ha denunciat que això «genera un punt d’atracció i concentració de persones». «Si el dia de la Verge poses a la Verge en la Basílica és impossible que d’una manera organitzada la gent s’arrime», ha lamentat.

 

Al seu juí, «l’Església hauria de predicar amb l’exemple» perquè a demés «és a on milers de persones es miren en l’espill». «Han de comportar-se responsablement i hui no ho han fet», ha recriminat, per a després recordar que «tot el món està fent esforços», des de «l’àmbit laboral i festiu». «Ens hem quedat sense Falles, sense Fogueres, sense cap festa», ha recordat.

 

 

L’Arquebisbat diu que les portes s’obrin quatre hores al dia

Per part seua, des de l’Arquebisbat de València han assenyalat que no han obert este diumenge les portes per la missa, sinó que la Basílica està oberta quatre hores al dia des del 14 de març, dos de vesprada i dos de matí, i que la missa s’ha celebrat «a porta tancada i sense fidels». Segons ha explicat, en acabar l’ofici és quan s’ha mostrat la imatge «sempre des de dins del temple».

 

L’Arquebisbat ha remarcat que només l’han vista les persones que estaven en eixos moments en la plaça perquè «no s’havia fet cap convocatòria». A demés, han especificat que el temps que s’ha mostrat la imatge s’ha limitat al que dura l’himne regional.

 

Des de l’Arquebisbat insistixen que respecten sempre les mesures de seguretat, que a demés este diumenge i en els últims dies s’havien «extremat» davant la possibilitat que la ciutat entrara en la fase 1 de la desescalada el dilluns. En qualsevol cas, l’Arquebisbat insistix que s’han respectat les mesures de distanciament.

Últimes notícies

El camp alacantí acomiada 2025 entre incertesa per la PAC i costos a l’alça

El sector només eleva un 1% la Renda Agrària, fins a 509.088.943 euros, per l'encariment del 7% i més càrrega burocràtica, malgrat millors collites en diversos cultius.

Morant demana la dimissió de Feijóo i que el PP l’aparte per mentir sobre la dana de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha reclamat al PP que el relleve per mentir sobre la dana de 2024. Exigix a la jutgessa la conversa completa de WhatsApp amb Carlos Mazón i critica la seua declaració telemàtica.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres que protegisquen enfront de danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per via d'urgència les obres en llits i barrancs després d'un episodi de pluges amb més de 200 l/m². La Generalitat avalua danys, amb especial atenció a la taronja en plena temporada.

Diana Morant insta a Feijóo a dimitir i exigix al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha demanat al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024. També ha reclamat que entregue a la jutgessa els guasaps amb Carlos Mazón i ha titllat de covardia la seua declaració telemàtica.

Mestalla va reunir milers en un entrenament del València sense Tárrega ni Pepelu

Prop de 5.000 aficionats van assistir a la sessió oberta a Mestalla malgrat la pluja. No van participar Tárrega ni Pepelu per grip i Dimitrievski va seguir de baixa; Cömert va reaparéixer.

La jutgessa del cas DANA permet que Feijóo declare el 9 de gener per via telemàtica

La jutgessa que investiga la DANA ha acceptat que Alberto Núñez Feijóo declare com a testimoni per videoconferència el 9 de gener des del Congrés. A més, li reitera la possibilitat d'aportar les seues respostes als missatges amb Carlos Mazón; el líder del PP ha defés que va entregar el sol·licitat i s'ha compromés a col·laborar.

Air Nostrum retorna 20 milions a la SEPI i reduïx a 91 milions el principal del préstec

Air Nostrum ha retornat 20 milions a la SEPI del préstec participatiu del FASEE i ha pagat 809.550 euros en interessos. El principal pendent descendix a 91 milions.

Pedro Martínez destaca que el més positiu és que el València Basket està construint alguna cosa

El tècnic del València Basket va fer balanç de l'any i va subratllar que l'equip estava construint un projecte més enllà dels resultats. També va analitzar el repte davant Partizan i l'exigent calendari de gener.