7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

L’Ajuntament de València critica a la Basílica: «L’Església hauria de predicar amb l’exemple»

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Continua oberta la polèmica pel vídeo en el que es veu com, este diumenge, la Basílica de València ha mostrat la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats en el dia de la festivitat de la patrona de la ciutat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha criticat estos fets perquè «genera un punt de concentració de persones» i ho traslladarà a la Delegació del Govern per a vore si s’ha infringit l’estat d’alarma. Per part seua, l’Arquebisbat ha assegurat que no s’han incomplit les mesures de seguretat i defensa que no havia convocat als fidels.

 

En les imàtgens, es veu com diferents persones concentrades en la plaça han aplaudit la imatge de la verge, entre els advertiments dels policies als assistents per a que respecten la distància de seguretat. En el vídeo també s’escolta com un megàfon de la Policia insta de la mateixa manera a respectar les distàncies.

 

Segons ha explicat l’edil de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, no s’havia notificat a la Regidoria esta acció i l’Ajuntament elaborarà un informe sobre el que ha passat, que elevarà a la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana. La Delegació ha indicat que analitzaran si s’han infringit les mesures de l’estat d’alarma quan reben els informes de la Policia Local i Nacional.

 

Cano ha explicat que els mesuraments apunten a que unes 300 persones s’han congregat en la plaça i ha detallat que sí s’havien mobilitzat efectius de la Policia Local «com a previsió» per si «alguna persona s’arrimava a manera de peregrinació» a la Basílica en la festa de la patrona. Els agents estaven en la plaça per a «evitar problemes de concentració de persones», ha explicat.

 

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat»

«No sabíem la intenció de l’Arquebisbat, que en cap cas ha comunicat a Protecció Ciutadana cap classe de fet com els que s’han fet, ni l’obertura ni el toc de campana», ha criticat, per a després insistir: «No podíem preveure res», ha insistit.

 

Cano ha relatat que l’Església «ha procedit a l’obertura de les portes mostrant la imatge de la Verge» i ha denunciat que això «genera un punt d’atracció i concentració de persones». «Si el dia de la Verge poses a la Verge en la Basílica és impossible que d’una manera organitzada la gent s’arrime», ha lamentat.

 

Al seu juí, «l’Església hauria de predicar amb l’exemple» perquè a demés «és a on milers de persones es miren en l’espill». «Han de comportar-se responsablement i hui no ho han fet», ha recriminat, per a després recordar que «tot el món està fent esforços», des de «l’àmbit laboral i festiu». «Ens hem quedat sense Falles, sense Fogueres, sense cap festa», ha recordat.

 

 

L’Arquebisbat diu que les portes s’obrin quatre hores al dia

Per part seua, des de l’Arquebisbat de València han assenyalat que no han obert este diumenge les portes per la missa, sinó que la Basílica està oberta quatre hores al dia des del 14 de març, dos de vesprada i dos de matí, i que la missa s’ha celebrat «a porta tancada i sense fidels». Segons ha explicat, en acabar l’ofici és quan s’ha mostrat la imatge «sempre des de dins del temple».

 

L’Arquebisbat ha remarcat que només l’han vista les persones que estaven en eixos moments en la plaça perquè «no s’havia fet cap convocatòria». A demés, han especificat que el temps que s’ha mostrat la imatge s’ha limitat al que dura l’himne regional.

 

Des de l’Arquebisbat insistixen que respecten sempre les mesures de seguretat, que a demés este diumenge i en els últims dies s’havien «extremat» davant la possibilitat que la ciutat entrara en la fase 1 de la desescalada el dilluns. En qualsevol cas, l’Arquebisbat insistix que s’han respectat les mesures de distanciament.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.