10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

L’Ajuntament de València anuncia com serà la nova avinguda del Port de la ciutat

 

Este matí de dilluns la regidora d’Urbanisme de l’Ajuntament de València, Sandra Gómez, ha anunciat en una roda de premsa com serà la nova avinguda del Port de la ciutat. El canvi més gran de l’obra és l’eliminació de dos carrils de circulació i una banda d’aparcament, amb el que es recuperarà uns 7 metres.

 

Segons ha informat la Regidoria de Desenvolupament i Renovació Urbana de València a través del seu compte de Twitter, l’objectiu del nou projecte de la renaturalització de l’avinguda és recuperar espais per als vianants i crear un eix que connecte esta zona amb el centre de la ciutat.

 

 

Quant a les modificacions, a demés d’eliminar dos carrils i una banda d’aparcament, les obres també comptaran amb una ampliació de la vorera, es baixarà el carril bici d’esta i es plantarà molta vegetació per a combatre la calor i el drenatge d’aigües pluvials.

 

«Volem millorar la qualitat de vida de la ciutadania»

En total, la superfície d’actuació serà d’uns 2,5 quilòmetres de llarg i uns 75.000 m², amb el que es recuperaran  30.000 m² d’espai públic. D’esta forma, es quedaran 52.500 m² per a les persones i es reduiran 22.500 m² l’espai per als vehicles.

 

Segons ha explicat Gómez, el que es vol és «proporcionar espai públic de caràcter universal que millore l’habitabilitat i qualitat de vida de la ciutadania. Volem donar la volta als percentatges d’ocupació d’espai».

Últimes notícies

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.

El xiquet rescatat de l’aigua a Oliva roman ingressat en La Fe amb pronòstic reservat

El menor de 10 anys va ser trobat de nit a 400 metres del port d'Oliva, inconscient en l'aigua, i va aconseguir ser reanimat. Continua en La Fe amb pronòstic reservat.

Els CIPS van notificar 440 nous casos de VIH en la Comunitat Valenciana en 2024

Els centres d'informació i prevenció de la sida van atendre prop de 18.000 consultes i més de 8.000 proves en 2024, amb 440 casos autòctons i 156 importats. El perfil predominant va ser d'hòmens de 25 a 29 anys i la transmissió es va concentrar en pràctiques sexuals sense preservatiu.