L’Ajuntament de València anuncia com serà la nova avinguda del Port de la ciutat

 

Este matí de dilluns la regidora d’Urbanisme de l’Ajuntament de València, Sandra Gómez, ha anunciat en una roda de premsa com serà la nova avinguda del Port de la ciutat. El canvi més gran de l’obra és l’eliminació de dos carrils de circulació i una banda d’aparcament, amb el que es recuperarà uns 7 metres.

 

Segons ha informat la Regidoria de Desenvolupament i Renovació Urbana de València a través del seu compte de Twitter, l’objectiu del nou projecte de la renaturalització de l’avinguda és recuperar espais per als vianants i crear un eix que connecte esta zona amb el centre de la ciutat.

 

 

Quant a les modificacions, a demés d’eliminar dos carrils i una banda d’aparcament, les obres també comptaran amb una ampliació de la vorera, es baixarà el carril bici d’esta i es plantarà molta vegetació per a combatre la calor i el drenatge d’aigües pluvials.

 

«Volem millorar la qualitat de vida de la ciutadania»

En total, la superfície d’actuació serà d’uns 2,5 quilòmetres de llarg i uns 75.000 m², amb el que es recuperaran  30.000 m² d’espai públic. D’esta forma, es quedaran 52.500 m² per a les persones i es reduiran 22.500 m² l’espai per als vehicles.

 

Segons ha explicat Gómez, el que es vol és «proporcionar espai públic de caràcter universal que millore l’habitabilitat i qualitat de vida de la ciutadania. Volem donar la volta als percentatges d’ocupació d’espai».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.