13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

L’Ajuntament de València farà bons descomptes per als xicotets comerços en 2021

 

L’Ajuntament de València posarà en marxa bons descompte per als xicotets comerços, la cultura i l’hostaleria de la ciutat. D’eixa forma ho ha aprovat este dijous el ple municipal amb els vots a favor de tots els grups municipals excepte Vox, que s’ha abstingut.

 

Es tracta d’un programa d’incentius al consum i a l’activitat econòmica del comerç de proximitat i del sector cultural, que es complementarà amb una campanya informativa per a donar a conéixer la iniciativa. El ple també ha aprovat continuar complementant a nivell municipal les iniciatives sanitàries que prenguen el Ministeri i la Conselleria de Sanitat. 

 

El Ple de l’Ajuntament ha aprovat un programa específic d’incentius al consum i l’activitat econòmica a través de l’emissió de bons descompte dedicats al comerç de proximitat, l’hostaleria i el sector cultural de la ciutat. Prèviament a la seua implantació, en l’any 2021, s’encetaran consultes amb la comissió tècnica d’associacions de comerciants del Consell Local de Comerç i amb les distintes associacions d’hostaleria i culturals de València. L’acord municipal també inclourà una campanya informativa de difusió del programa entre la població.

 

El programa consistix en l’emissió de bons que permeten la compra en xicotets comerços, l’assistència a actes culturals i el consum en locals d’hostaleria amb un descompte, que paga l’ajuntament. La iniciativa tindrà un cost aproximat d’un milió d’euros per a les arques municipals.

Últimes notícies

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

La massificació en Medicina impulsa la simulació clínica per a evitar les 'pràctiques ficus'. Les universitats ajusten rotacions i convenis per a garantir aprenentatge real.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.