L’Ajuntament de València acorda posposar totes les activitats programades i els mercats extraordinaris

 

El Centre de Coordinació Operativa Municipal (CECOPAL) de València ha acordat este dijous l’ajornament de totes les activitats autoritzades i organitzades pel consistori i els mercats ambulants extraordinaris, inclòs el Rastre, segons ha informat l’Àrea de Protecció Ciutadana.

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha qualificat de crítica la situació generada pel coronavirus i ha fet una crida al compliment «estricte de les mesures aprovades per les autoritats sanitàries per a revertir la greu situació en la que ens trobem».

 

El CECOPAL s’ha reunit de nou este dijous davant la situació «excepcionalment greu» que patix la ciutat per l’increment de casos en els últims dies. En la reunió, presidida per l’alcalde de València, Joan Ribó, s’han adoptat estes decisions, s’ha garantit el subministrament de tots els servicis essencials que presta el consistori i s’han acordat mesures per a que totes les instal·lacions municipals essencials tinguen garantit també el seu funcionament.

 

Garantir els servicis municipals essencials

Segons Cano, este òrgan «ha acordat les mesures necessàries per a garantir que tots els servicis municipals essencials queden garantits a pesar de l’alta incidència del virus en la ciutat».

 

En la reunió han estat presents, a demés de l’alcalde, la vicealcaldessa, Sandra Gómez; la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Luisa Valía; la regidora de Personal, Luisa Notario; la d’Educació, Maite Ibáñez; Isabel Lozano, edil de Servicis Socials; Lucia Beamud, de Pedanies i representants de Policia Local de València, Bombers i Protecció Civil.

 

«La situació és crítica en tota la ciutat i exigix mesures excepcionals com l’ajornament de totes les activitats que organitza o autoritza l’Ajuntament de València», ha manifestat Cano, que ha reiterat la seua crida a tota la ciutadania per a que complisca «estrictament totes les recomanacions que han indicat les autoritats sanitàries per a revertir com més prompte millor esta greu situació». Segons l’edil, l’equip de govern «no té més objectiu que el de protegir a tota la ciutadania i en este objectiu s’està deixant la pell».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Colp a la banda albanesa que va robar 11 xalets de luxe de Dénia a Rota i es va emportar fins a 2 milions

La Policia ha desarticulat parcialment una organització albanesa que va assaltar 11 xalets i viles de luxe de Dénia a Rota. El botí va ascendir a entre 1,5 i 2 milions en efectiu, joies i rellotges.

PP i Vox aproven de manera definitiva el pressupost municipal d’Alacant: 367,3 milions

PP i Vox han aprovat definitivament el pressupost de l'Ajuntament d'Alacant, que ascendix a 367,3 milions i creix un 5,8%. Els comptes prioritzen neteja, manteniment i impuls social i cultural.

Un policia fora de servici deté a una dona per almenys cinc ‘furts amorosos’ a València

Un policia nacional anara de servici ha interceptat en Campanar a una jove de 29 anys quan abordava a dos ancianes amb gestos afectuosos. A l'arrestada se li imputen altres quatre fets comesos entre el 19 i el 23 de febrer i ha passat a disposició judicial.

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.

La Generalitat garantix la compatibilitat dels parcs inundables de l’Horta Sud amb les obres hidràuliques de l’Estat

La Generalitat assegura que la xarxa de parcs metropolitans inundables de l'Horta Sud es coordina amb les actuacions hidràuliques estatals per a evitar duplicitats i reforçar la protecció enfront d'inundacions. El pla, d'unes 1.500 hectàrees i amb aval tècnic, preveu solucions basades en la naturalesa i usos compatibles

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.

Radiografien amb tècniques veterinàries el cavall de cartó de les festes d’Alcoi per a la seua rèplica

L'icònic cavall de cartó de l'Aparició ha sigut radiografiat per a conéixer la seua estructura interna i preparar una rèplica exacta. La iniciativa busca preservar l'original i respectar les tècniques tradicionals.

Futurmoda 2026 posa el focus en la innovació de maquinària per a calçat i marroquineria

La 55a edició se celebra el 4 i 5 de març en IFA-Fira Alacant amb la major oferta d'equips per al sector. Hi haurà un fòrum sobre ecodisseny i passaport digital.