Alguns ajuntaments s’oferixen per a portar la compra a les cases de les persones de risc

Pla mitjà d'una compradora amb mascareta al mercat dels dissabtes de Lleida, el 14 de març de 2020

Fer la compra pot resultar perillós per a les persones de risc | ACN

 

La crisi del coronavirus ha dut al Govern a decretar l’estat d’alarma, que establix el confinament de la ciutadania en les seues cases durant un temps que encara no està massa clar. Amb açò, les eixides es limiten a fer la compra, passejar a les mascotes, anar a la farmàcia o assistir a persones dependents. Però estes actuacions poden resultar perilloses per als grups de risc, entre ells les persones majors o amb malalties cròniques

 

Per esta raó, alguns ajuntaments valencians han decidit facilitar esta faena a les persones que pertanyen a estos grups de riscs, oferint-se per a portar la seua compra a domicili. Entre ells trobem a l’Ajuntament del Puig, Puçol, Rafelbunyol, Sagunt, Gandia o Cullera, entre altres. 

 

D’esta manera, els consistoris que han llançat esta proposta demanen l’ajuda de voluntaris a través de les seues xarxes socials.

 

 

Últimes notícies

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.