Alguns ajuntaments s’oferixen per a portar la compra a les cases de les persones de risc

Pla mitjà d'una compradora amb mascareta al mercat dels dissabtes de Lleida, el 14 de març de 2020

Fer la compra pot resultar perillós per a les persones de risc | ACN

 

La crisi del coronavirus ha dut al Govern a decretar l’estat d’alarma, que establix el confinament de la ciutadania en les seues cases durant un temps que encara no està massa clar. Amb açò, les eixides es limiten a fer la compra, passejar a les mascotes, anar a la farmàcia o assistir a persones dependents. Però estes actuacions poden resultar perilloses per als grups de risc, entre ells les persones majors o amb malalties cròniques

 

Per esta raó, alguns ajuntaments valencians han decidit facilitar esta faena a les persones que pertanyen a estos grups de riscs, oferint-se per a portar la seua compra a domicili. Entre ells trobem a l’Ajuntament del Puig, Puçol, Rafelbunyol, Sagunt, Gandia o Cullera, entre altres. 

 

D’esta manera, els consistoris que han llançat esta proposta demanen l’ajuda de voluntaris a través de les seues xarxes socials.

 

 

Últimes notícies

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.

Camarero rebutja que la Comunitat Valenciana blanquege la política migratòria del Govern

La vicepresidenta Susana Camarero rebutja acudir a la Conferència Sectorial d’Immigració a Madrid i acusa el Govern d’imposar una regularització migratòria opaca i sense finançament suficient.

Onze anys de presó per agredir sexualment durant anys la seua filla menor a la Plana Alta

La Audiencia Provincial de Castellón ha condemnat a onze anys de presó un home per un delicte continuat d’agressió sexual a la seua filla menor en una localitat de la Plana Alta. La xiqueta, que tenia 7 anys quan van començar els abusos, va revelar els fets al col·legi en 2024.

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.