15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Alacant comprarà més de 5 milions de mascaretes per a un nou repartiment massiu

 

La Junta de Govern de l‘Ajuntament d’Alacant ha aprovat este dimarts la compra de més de cinc milions de mascaretes per a fer nous repartiments massius entre tota la població i, d’eixa manera, facilitar la seua protecció davant de l’evolució de la pandèmia de coronarvirus.

 

«L’adquisició del material preventiu, amb una inversió de 564.313,08 euros, es fa a través d’una tramitació excepcional d’emergència davant de l’augment del número de contagiats, considerant-se un segon brot del Covid-19, i davant de l’autorització de l’estat alarma fins al 9 de maig de 2021», segons un comunicat del consistori.

 

A demés de la població i als col·lectius més vulnerables, s’atendran les necessitats de protecció del personal i usuaris dels servicis públics municipals. Segons la nota de premsa, «l’Ajuntament d’Alacant va ser un dels primers d’Espanya en repartir mascaretes entre la població, distribuint més d’un milió en l’abril passat, en l’inici de la desescalada, en finalitzar l’estat de confinament».

 

En una campanya ja «es va reforçar amb altres dos repartiments al juny i octubre passats, amb la distribució entre el col·lectiu de majors de 65 anys de més de 60.000 packs de quatre unitats per a previndre els contagis entre el sector de la població que presentava major risc de contagi i mortalitat pels efectes del coronavirus».

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.