Alacant concedirà llicències exprés i gratuïtes per a la venda de menjar per a endur en bars i restaurants

Establiment de menjar per a endur

Els bars i restaurants d’Alacant podran rebre la llicència per a fer menjar per a endur de forma immediata | Pxhere

 

La regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Alacant, que dirigix Adrián Santos Pérez, ha arbitrat un procediment d’urgència per a autoritzar en 24 hores als bars i restaurants d’Alacant que ho sol·liciten l’elaboració i venda de menjar per a endur i que podran arreplegar els clients en el mateix establiment.

 

«Fins ara, bars i restaurants estaven habilitats —explica el regidor d’Urbanisme, Adrián Santos Pérez— per a l’enviament a domicili però no per a que els clients que ho desitgen acudisquen als seus establiments preferits i puguen endur-se els seus plats predilectes per a degustar-los en casa. Amb esta decisió creiem que contribuïm al retorn gradual a la normalitat i ajudem al sector hostaler en la seua recuperació econòmica. No podem oblidar que és un sector que genera molts llocs de treball».

 

Un dels sectors més afectats per la crisi del coronavirus

El regidor afegix que «s’ha pres esta decisió per a col·laborar amb el sector de l’hostaleria, que s’ha vist molt durament afectat pel tancament obligat. Hem cregut convenient, ara que es comença a plantejar la reobertura gradual i limitada d’estos establiments, donar tota classe de facilitats per a que, tant bars com restaurants, puguen accedir amb la màxima rapidesa i la major facilitat al permís que necessiten per a poder elaborar i vendre menjar per a endur. Vullc recalcar que la decisió d’Urbanisme no anirà en detriment de cap de les mesures de seguretat que estos establiments estan obligats a mantindre per a garantir la seguretat de clients i empleats. Volem ajudar a la recuperació econòmica de la nostra hostaleria però sempre des de la més estricta responsabilitat»

 

Segons el regidor, «la llicència exprés i gratuïta per a que bars i restaurants puguen cuinar i vendre menjar per a endur és en una decisió de l’equip de Govern de l’Ajuntament d’Alacant per a ajudar a estos establiments, que s’han trobat amb unes condicions d’obertura que limita molt la seua capacitat de negoci, i amb això de recuperar els llocs de treball. Amb esta possibilitat, donem una nova via de negoci i creiem que ajudem a este important i fonamental sector econòmic d’Alacant».

 

Com es podrà obtindre la llicència?

Als bars i restaurants que vullguen accedir a l’elaboració i venda de menjar per a servir a domicili se’ls demanarà per a atorgar-los esta autorització una còpia de la llicència o declaració de responsabilitat de l’activitat, la documentació que es requerix a nivell sanitari per a poder elaborar i vendre menjar a domicili, un pla a on es definisca la zona reservada dins del local per a la venda de menjar a domicili i retirada in situ. Una volta presentada i conformada la documentació, Urbanisme preveu concedir el permís de manera immediata.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.