Alacant concedirà llicències exprés i gratuïtes per a la venda de menjar per a endur en bars i restaurants

Establiment de menjar per a endur

Els bars i restaurants d’Alacant podran rebre la llicència per a fer menjar per a endur de forma immediata | Pxhere

 

La regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Alacant, que dirigix Adrián Santos Pérez, ha arbitrat un procediment d’urgència per a autoritzar en 24 hores als bars i restaurants d’Alacant que ho sol·liciten l’elaboració i venda de menjar per a endur i que podran arreplegar els clients en el mateix establiment.

 

«Fins ara, bars i restaurants estaven habilitats —explica el regidor d’Urbanisme, Adrián Santos Pérez— per a l’enviament a domicili però no per a que els clients que ho desitgen acudisquen als seus establiments preferits i puguen endur-se els seus plats predilectes per a degustar-los en casa. Amb esta decisió creiem que contribuïm al retorn gradual a la normalitat i ajudem al sector hostaler en la seua recuperació econòmica. No podem oblidar que és un sector que genera molts llocs de treball».

 

Un dels sectors més afectats per la crisi del coronavirus

El regidor afegix que «s’ha pres esta decisió per a col·laborar amb el sector de l’hostaleria, que s’ha vist molt durament afectat pel tancament obligat. Hem cregut convenient, ara que es comença a plantejar la reobertura gradual i limitada d’estos establiments, donar tota classe de facilitats per a que, tant bars com restaurants, puguen accedir amb la màxima rapidesa i la major facilitat al permís que necessiten per a poder elaborar i vendre menjar per a endur. Vullc recalcar que la decisió d’Urbanisme no anirà en detriment de cap de les mesures de seguretat que estos establiments estan obligats a mantindre per a garantir la seguretat de clients i empleats. Volem ajudar a la recuperació econòmica de la nostra hostaleria però sempre des de la més estricta responsabilitat»

 

Segons el regidor, «la llicència exprés i gratuïta per a que bars i restaurants puguen cuinar i vendre menjar per a endur és en una decisió de l’equip de Govern de l’Ajuntament d’Alacant per a ajudar a estos establiments, que s’han trobat amb unes condicions d’obertura que limita molt la seua capacitat de negoci, i amb això de recuperar els llocs de treball. Amb esta possibilitat, donem una nova via de negoci i creiem que ajudem a este important i fonamental sector econòmic d’Alacant».

 

Com es podrà obtindre la llicència?

Als bars i restaurants que vullguen accedir a l’elaboració i venda de menjar per a servir a domicili se’ls demanarà per a atorgar-los esta autorització una còpia de la llicència o declaració de responsabilitat de l’activitat, la documentació que es requerix a nivell sanitari per a poder elaborar i vendre menjar a domicili, un pla a on es definisca la zona reservada dins del local per a la venda de menjar a domicili i retirada in situ. Una volta presentada i conformada la documentació, Urbanisme preveu concedir el permís de manera immediata.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.