Alacant concedirà llicències exprés i gratuïtes per a la venda de menjar per a endur en bars i restaurants

Establiment de menjar per a endur

Els bars i restaurants d’Alacant podran rebre la llicència per a fer menjar per a endur de forma immediata | Pxhere

 

La regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Alacant, que dirigix Adrián Santos Pérez, ha arbitrat un procediment d’urgència per a autoritzar en 24 hores als bars i restaurants d’Alacant que ho sol·liciten l’elaboració i venda de menjar per a endur i que podran arreplegar els clients en el mateix establiment.

 

«Fins ara, bars i restaurants estaven habilitats —explica el regidor d’Urbanisme, Adrián Santos Pérez— per a l’enviament a domicili però no per a que els clients que ho desitgen acudisquen als seus establiments preferits i puguen endur-se els seus plats predilectes per a degustar-los en casa. Amb esta decisió creiem que contribuïm al retorn gradual a la normalitat i ajudem al sector hostaler en la seua recuperació econòmica. No podem oblidar que és un sector que genera molts llocs de treball».

 

Un dels sectors més afectats per la crisi del coronavirus

El regidor afegix que «s’ha pres esta decisió per a col·laborar amb el sector de l’hostaleria, que s’ha vist molt durament afectat pel tancament obligat. Hem cregut convenient, ara que es comença a plantejar la reobertura gradual i limitada d’estos establiments, donar tota classe de facilitats per a que, tant bars com restaurants, puguen accedir amb la màxima rapidesa i la major facilitat al permís que necessiten per a poder elaborar i vendre menjar per a endur. Vullc recalcar que la decisió d’Urbanisme no anirà en detriment de cap de les mesures de seguretat que estos establiments estan obligats a mantindre per a garantir la seguretat de clients i empleats. Volem ajudar a la recuperació econòmica de la nostra hostaleria però sempre des de la més estricta responsabilitat»

 

Segons el regidor, «la llicència exprés i gratuïta per a que bars i restaurants puguen cuinar i vendre menjar per a endur és en una decisió de l’equip de Govern de l’Ajuntament d’Alacant per a ajudar a estos establiments, que s’han trobat amb unes condicions d’obertura que limita molt la seua capacitat de negoci, i amb això de recuperar els llocs de treball. Amb esta possibilitat, donem una nova via de negoci i creiem que ajudem a este important i fonamental sector econòmic d’Alacant».

 

Com es podrà obtindre la llicència?

Als bars i restaurants que vullguen accedir a l’elaboració i venda de menjar per a servir a domicili se’ls demanarà per a atorgar-los esta autorització una còpia de la llicència o declaració de responsabilitat de l’activitat, la documentació que es requerix a nivell sanitari per a poder elaborar i vendre menjar a domicili, un pla a on es definisca la zona reservada dins del local per a la venda de menjar a domicili i retirada in situ. Una volta presentada i conformada la documentació, Urbanisme preveu concedir el permís de manera immediata.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.