Alacant concedirà llicències exprés i gratuïtes per a la venda de menjar per a endur en bars i restaurants

Establiment de menjar per a endur

Els bars i restaurants d’Alacant podran rebre la llicència per a fer menjar per a endur de forma immediata | Pxhere

 

La regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Alacant, que dirigix Adrián Santos Pérez, ha arbitrat un procediment d’urgència per a autoritzar en 24 hores als bars i restaurants d’Alacant que ho sol·liciten l’elaboració i venda de menjar per a endur i que podran arreplegar els clients en el mateix establiment.

 

«Fins ara, bars i restaurants estaven habilitats —explica el regidor d’Urbanisme, Adrián Santos Pérez— per a l’enviament a domicili però no per a que els clients que ho desitgen acudisquen als seus establiments preferits i puguen endur-se els seus plats predilectes per a degustar-los en casa. Amb esta decisió creiem que contribuïm al retorn gradual a la normalitat i ajudem al sector hostaler en la seua recuperació econòmica. No podem oblidar que és un sector que genera molts llocs de treball».

 

Un dels sectors més afectats per la crisi del coronavirus

El regidor afegix que «s’ha pres esta decisió per a col·laborar amb el sector de l’hostaleria, que s’ha vist molt durament afectat pel tancament obligat. Hem cregut convenient, ara que es comença a plantejar la reobertura gradual i limitada d’estos establiments, donar tota classe de facilitats per a que, tant bars com restaurants, puguen accedir amb la màxima rapidesa i la major facilitat al permís que necessiten per a poder elaborar i vendre menjar per a endur. Vullc recalcar que la decisió d’Urbanisme no anirà en detriment de cap de les mesures de seguretat que estos establiments estan obligats a mantindre per a garantir la seguretat de clients i empleats. Volem ajudar a la recuperació econòmica de la nostra hostaleria però sempre des de la més estricta responsabilitat»

 

Segons el regidor, «la llicència exprés i gratuïta per a que bars i restaurants puguen cuinar i vendre menjar per a endur és en una decisió de l’equip de Govern de l’Ajuntament d’Alacant per a ajudar a estos establiments, que s’han trobat amb unes condicions d’obertura que limita molt la seua capacitat de negoci, i amb això de recuperar els llocs de treball. Amb esta possibilitat, donem una nova via de negoci i creiem que ajudem a este important i fonamental sector econòmic d’Alacant».

 

Com es podrà obtindre la llicència?

Als bars i restaurants que vullguen accedir a l’elaboració i venda de menjar per a servir a domicili se’ls demanarà per a atorgar-los esta autorització una còpia de la llicència o declaració de responsabilitat de l’activitat, la documentació que es requerix a nivell sanitari per a poder elaborar i vendre menjar a domicili, un pla a on es definisca la zona reservada dins del local per a la venda de menjar a domicili i retirada in situ. Una volta presentada i conformada la documentació, Urbanisme preveu concedir el permís de manera immediata.

Últimes notícies

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’exalcalde de Turís assegura que ningú va avisar del risc abans de la dana

L’exalcalde de Turís Ismael Corell ha explicat davant la jutgessa de Catarroja que el 29 d’octubre de 2024 no va rebre cap avís oficial de risc per la dana, malgrat acumular-se més de 700 litres per metre quadrat al municipi.
FILMOTECA D'ESTIU