Alacant concedirà llicències exprés i gratuïtes per a la venda de menjar per a endur en bars i restaurants

Establiment de menjar per a endur

Els bars i restaurants d’Alacant podran rebre la llicència per a fer menjar per a endur de forma immediata | Pxhere

 

La regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Alacant, que dirigix Adrián Santos Pérez, ha arbitrat un procediment d’urgència per a autoritzar en 24 hores als bars i restaurants d’Alacant que ho sol·liciten l’elaboració i venda de menjar per a endur i que podran arreplegar els clients en el mateix establiment.

 

«Fins ara, bars i restaurants estaven habilitats —explica el regidor d’Urbanisme, Adrián Santos Pérez— per a l’enviament a domicili però no per a que els clients que ho desitgen acudisquen als seus establiments preferits i puguen endur-se els seus plats predilectes per a degustar-los en casa. Amb esta decisió creiem que contribuïm al retorn gradual a la normalitat i ajudem al sector hostaler en la seua recuperació econòmica. No podem oblidar que és un sector que genera molts llocs de treball».

 

Un dels sectors més afectats per la crisi del coronavirus

El regidor afegix que «s’ha pres esta decisió per a col·laborar amb el sector de l’hostaleria, que s’ha vist molt durament afectat pel tancament obligat. Hem cregut convenient, ara que es comença a plantejar la reobertura gradual i limitada d’estos establiments, donar tota classe de facilitats per a que, tant bars com restaurants, puguen accedir amb la màxima rapidesa i la major facilitat al permís que necessiten per a poder elaborar i vendre menjar per a endur. Vullc recalcar que la decisió d’Urbanisme no anirà en detriment de cap de les mesures de seguretat que estos establiments estan obligats a mantindre per a garantir la seguretat de clients i empleats. Volem ajudar a la recuperació econòmica de la nostra hostaleria però sempre des de la més estricta responsabilitat»

 

Segons el regidor, «la llicència exprés i gratuïta per a que bars i restaurants puguen cuinar i vendre menjar per a endur és en una decisió de l’equip de Govern de l’Ajuntament d’Alacant per a ajudar a estos establiments, que s’han trobat amb unes condicions d’obertura que limita molt la seua capacitat de negoci, i amb això de recuperar els llocs de treball. Amb esta possibilitat, donem una nova via de negoci i creiem que ajudem a este important i fonamental sector econòmic d’Alacant».

 

Com es podrà obtindre la llicència?

Als bars i restaurants que vullguen accedir a l’elaboració i venda de menjar per a servir a domicili se’ls demanarà per a atorgar-los esta autorització una còpia de la llicència o declaració de responsabilitat de l’activitat, la documentació que es requerix a nivell sanitari per a poder elaborar i vendre menjar a domicili, un pla a on es definisca la zona reservada dins del local per a la venda de menjar a domicili i retirada in situ. Una volta presentada i conformada la documentació, Urbanisme preveu concedir el permís de manera immediata.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU