Estat d’alarma: Totes les noves mesures i ajudes que ha aprovat hui el Govern

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d'aquest 12 de març del 2020

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d’aquest 12 de març del 2020 | ACN

 

El Govern ha aprovat este dimarts un nou paquet de mesures per a ajudar a autònoms, inquilins, persones vulnerables i empleades de la casa mentres dure la crisi del coronavirus. La ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero ha aclarit que estes mesures «complementen les que s’han anat aprovant en les setmanes anteriors» i que la intenció és que «ningú es quede darrere».

 

Les noves mesures aprovades

  • Lloguer: Se suspenen tots els desnonaments sis mesos després de la fi de l’estat d’alarma, la pròrroga extraordinària de sis mesos dels contractes de lloguer de la casa habitual per a evitar pujades abusives. A demés, qui caiga en situació de vulnerabilitat pot acollir-se a un microcrèdit que donarà l’estat a tipus 0 d’interés, a retornar en 6 anys ampliable a 10 en cas de dificultats. Podran acollir-se a esta classe d’ajudes persones afectades per una reducció de jornada, un ERTO, una caiguda d’ingressos. El Govern també ha afirmat que els xicotets propietaris perceben integralment les rendes i els grans i fons voltor assumiran part de l’impacte.

 

  • Empleades de la casa i treballadors temporals: Les treballadores de la llar podran acollir-se a un subsidi extraordinari temporal sempre que estiguen inscrites en la Seguretat Social i que hagen sigut despedides o no puguen treballar durant la crisi sanitària del coronavirus. A demés, els treballadors temporals també tindran un subsidi extraordinari per a aquells als que se’ls acabe el contracte durant l’estat d’alarma i no tinguen dret a cobrar l’atur per no haver reunit la cotització mínima. La duració d’esta ajuda serà d’un mes, ampliable si es decidix, i la seua quantia ascendirà al 80% de l’Indicador Públic de Rendes amb Efectes Múltiples (Iprem), uns 430 euros mensuals amb l’Iprem vigent en 2020. L’únic requisit que s’exigirà per a rebre este subsidi és que la duració mínima del contracte que s’extingix siga, com a mínim, dos mesos, excloent-se les relacions contractuals esporàdiques.

 

  • Talls de llum, aigua i gas: El Govern ha ampliat la prohibició de talls de subministrament d’electricitat, gas i aigua en totes les cases durant el període que es prolongue l’estat d’alarma per la crisi sanitària del coronavirus, excepte per motius lligats a la seguretat del subministrament.

 

  • Autònoms: S’ha aprovat una prorrogació del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social durant sis mesos dels autònoms i empreses. També s’ha posat en marxa una posposició del pagament de deutes fins al 30 de juny de 2020 i una moratòria de les quotes pels dies treballats de març sense interessos. El període de meritació en cas d’empreses estaria comprés entre abril i juny de 2020, mentres que en el cas d’autònoms estaria comprés entre maig i juliol de 2020.

 

  • Hipoteques: Es farà una ampliació de la suspensió d’hipoteques que també s’estendrà a locals i oficines d’autònoms, a demés de locals comercials.

 

  • Violència de gènere: Es garantixen com a servicis essencials l’atenció a víctimes d’explotació sexual i es reforça l’ajuda a víctimes de violència masclista.

 

  • Crèdits al consum: S’aprova una posposició de pagament de crèdits al consum per a persones en vulnerabilitat econòmica amb possibilitat de rebre un bo per als viatges que hagen sigut cancel·lats.

 

  • Publicitat del joc: L’última de les mesures preses ha sigut la prohibició de la publicitat del joc online durant el temps que dure l’estat d’alarma.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.