Estat d’alarma: Totes les noves mesures i ajudes que ha aprovat hui el Govern

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d'aquest 12 de març del 2020

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d’aquest 12 de març del 2020 | ACN

 

El Govern ha aprovat este dimarts un nou paquet de mesures per a ajudar a autònoms, inquilins, persones vulnerables i empleades de la casa mentres dure la crisi del coronavirus. La ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero ha aclarit que estes mesures «complementen les que s’han anat aprovant en les setmanes anteriors» i que la intenció és que «ningú es quede darrere».

 

Les noves mesures aprovades

  • Lloguer: Se suspenen tots els desnonaments sis mesos després de la fi de l’estat d’alarma, la pròrroga extraordinària de sis mesos dels contractes de lloguer de la casa habitual per a evitar pujades abusives. A demés, qui caiga en situació de vulnerabilitat pot acollir-se a un microcrèdit que donarà l’estat a tipus 0 d’interés, a retornar en 6 anys ampliable a 10 en cas de dificultats. Podran acollir-se a esta classe d’ajudes persones afectades per una reducció de jornada, un ERTO, una caiguda d’ingressos. El Govern també ha afirmat que els xicotets propietaris perceben integralment les rendes i els grans i fons voltor assumiran part de l’impacte.

 

  • Empleades de la casa i treballadors temporals: Les treballadores de la llar podran acollir-se a un subsidi extraordinari temporal sempre que estiguen inscrites en la Seguretat Social i que hagen sigut despedides o no puguen treballar durant la crisi sanitària del coronavirus. A demés, els treballadors temporals també tindran un subsidi extraordinari per a aquells als que se’ls acabe el contracte durant l’estat d’alarma i no tinguen dret a cobrar l’atur per no haver reunit la cotització mínima. La duració d’esta ajuda serà d’un mes, ampliable si es decidix, i la seua quantia ascendirà al 80% de l’Indicador Públic de Rendes amb Efectes Múltiples (Iprem), uns 430 euros mensuals amb l’Iprem vigent en 2020. L’únic requisit que s’exigirà per a rebre este subsidi és que la duració mínima del contracte que s’extingix siga, com a mínim, dos mesos, excloent-se les relacions contractuals esporàdiques.

 

  • Talls de llum, aigua i gas: El Govern ha ampliat la prohibició de talls de subministrament d’electricitat, gas i aigua en totes les cases durant el període que es prolongue l’estat d’alarma per la crisi sanitària del coronavirus, excepte per motius lligats a la seguretat del subministrament.

 

  • Autònoms: S’ha aprovat una prorrogació del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social durant sis mesos dels autònoms i empreses. També s’ha posat en marxa una posposició del pagament de deutes fins al 30 de juny de 2020 i una moratòria de les quotes pels dies treballats de març sense interessos. El període de meritació en cas d’empreses estaria comprés entre abril i juny de 2020, mentres que en el cas d’autònoms estaria comprés entre maig i juliol de 2020.

 

  • Hipoteques: Es farà una ampliació de la suspensió d’hipoteques que també s’estendrà a locals i oficines d’autònoms, a demés de locals comercials.

 

  • Violència de gènere: Es garantixen com a servicis essencials l’atenció a víctimes d’explotació sexual i es reforça l’ajuda a víctimes de violència masclista.

 

  • Crèdits al consum: S’aprova una posposició de pagament de crèdits al consum per a persones en vulnerabilitat econòmica amb possibilitat de rebre un bo per als viatges que hagen sigut cancel·lats.

 

  • Publicitat del joc: L’última de les mesures preses ha sigut la prohibició de la publicitat del joc online durant el temps que dure l’estat d’alarma.

Últimes notícies

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.