Estat d’alarma: Totes les noves mesures i ajudes que ha aprovat hui el Govern

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d'aquest 12 de març del 2020

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d’aquest 12 de març del 2020 | ACN

 

El Govern ha aprovat este dimarts un nou paquet de mesures per a ajudar a autònoms, inquilins, persones vulnerables i empleades de la casa mentres dure la crisi del coronavirus. La ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero ha aclarit que estes mesures «complementen les que s’han anat aprovant en les setmanes anteriors» i que la intenció és que «ningú es quede darrere».

 

Les noves mesures aprovades

  • Lloguer: Se suspenen tots els desnonaments sis mesos després de la fi de l’estat d’alarma, la pròrroga extraordinària de sis mesos dels contractes de lloguer de la casa habitual per a evitar pujades abusives. A demés, qui caiga en situació de vulnerabilitat pot acollir-se a un microcrèdit que donarà l’estat a tipus 0 d’interés, a retornar en 6 anys ampliable a 10 en cas de dificultats. Podran acollir-se a esta classe d’ajudes persones afectades per una reducció de jornada, un ERTO, una caiguda d’ingressos. El Govern també ha afirmat que els xicotets propietaris perceben integralment les rendes i els grans i fons voltor assumiran part de l’impacte.

 

  • Empleades de la casa i treballadors temporals: Les treballadores de la llar podran acollir-se a un subsidi extraordinari temporal sempre que estiguen inscrites en la Seguretat Social i que hagen sigut despedides o no puguen treballar durant la crisi sanitària del coronavirus. A demés, els treballadors temporals també tindran un subsidi extraordinari per a aquells als que se’ls acabe el contracte durant l’estat d’alarma i no tinguen dret a cobrar l’atur per no haver reunit la cotització mínima. La duració d’esta ajuda serà d’un mes, ampliable si es decidix, i la seua quantia ascendirà al 80% de l’Indicador Públic de Rendes amb Efectes Múltiples (Iprem), uns 430 euros mensuals amb l’Iprem vigent en 2020. L’únic requisit que s’exigirà per a rebre este subsidi és que la duració mínima del contracte que s’extingix siga, com a mínim, dos mesos, excloent-se les relacions contractuals esporàdiques.

 

  • Talls de llum, aigua i gas: El Govern ha ampliat la prohibició de talls de subministrament d’electricitat, gas i aigua en totes les cases durant el període que es prolongue l’estat d’alarma per la crisi sanitària del coronavirus, excepte per motius lligats a la seguretat del subministrament.

 

  • Autònoms: S’ha aprovat una prorrogació del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social durant sis mesos dels autònoms i empreses. També s’ha posat en marxa una posposició del pagament de deutes fins al 30 de juny de 2020 i una moratòria de les quotes pels dies treballats de març sense interessos. El període de meritació en cas d’empreses estaria comprés entre abril i juny de 2020, mentres que en el cas d’autònoms estaria comprés entre maig i juliol de 2020.

 

  • Hipoteques: Es farà una ampliació de la suspensió d’hipoteques que també s’estendrà a locals i oficines d’autònoms, a demés de locals comercials.

 

  • Violència de gènere: Es garantixen com a servicis essencials l’atenció a víctimes d’explotació sexual i es reforça l’ajuda a víctimes de violència masclista.

 

  • Crèdits al consum: S’aprova una posposició de pagament de crèdits al consum per a persones en vulnerabilitat econòmica amb possibilitat de rebre un bo per als viatges que hagen sigut cancel·lats.

 

  • Publicitat del joc: L’última de les mesures preses ha sigut la prohibició de la publicitat del joc online durant el temps que dure l’estat d’alarma.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig