Estat d’alarma: Totes les noves mesures i ajudes que ha aprovat hui el Govern

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d'aquest 12 de març del 2020

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d’aquest 12 de març del 2020 | ACN

 

El Govern ha aprovat este dimarts un nou paquet de mesures per a ajudar a autònoms, inquilins, persones vulnerables i empleades de la casa mentres dure la crisi del coronavirus. La ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero ha aclarit que estes mesures «complementen les que s’han anat aprovant en les setmanes anteriors» i que la intenció és que «ningú es quede darrere».

 

Les noves mesures aprovades

  • Lloguer: Se suspenen tots els desnonaments sis mesos després de la fi de l’estat d’alarma, la pròrroga extraordinària de sis mesos dels contractes de lloguer de la casa habitual per a evitar pujades abusives. A demés, qui caiga en situació de vulnerabilitat pot acollir-se a un microcrèdit que donarà l’estat a tipus 0 d’interés, a retornar en 6 anys ampliable a 10 en cas de dificultats. Podran acollir-se a esta classe d’ajudes persones afectades per una reducció de jornada, un ERTO, una caiguda d’ingressos. El Govern també ha afirmat que els xicotets propietaris perceben integralment les rendes i els grans i fons voltor assumiran part de l’impacte.

 

  • Empleades de la casa i treballadors temporals: Les treballadores de la llar podran acollir-se a un subsidi extraordinari temporal sempre que estiguen inscrites en la Seguretat Social i que hagen sigut despedides o no puguen treballar durant la crisi sanitària del coronavirus. A demés, els treballadors temporals també tindran un subsidi extraordinari per a aquells als que se’ls acabe el contracte durant l’estat d’alarma i no tinguen dret a cobrar l’atur per no haver reunit la cotització mínima. La duració d’esta ajuda serà d’un mes, ampliable si es decidix, i la seua quantia ascendirà al 80% de l’Indicador Públic de Rendes amb Efectes Múltiples (Iprem), uns 430 euros mensuals amb l’Iprem vigent en 2020. L’únic requisit que s’exigirà per a rebre este subsidi és que la duració mínima del contracte que s’extingix siga, com a mínim, dos mesos, excloent-se les relacions contractuals esporàdiques.

 

  • Talls de llum, aigua i gas: El Govern ha ampliat la prohibició de talls de subministrament d’electricitat, gas i aigua en totes les cases durant el període que es prolongue l’estat d’alarma per la crisi sanitària del coronavirus, excepte per motius lligats a la seguretat del subministrament.

 

  • Autònoms: S’ha aprovat una prorrogació del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social durant sis mesos dels autònoms i empreses. També s’ha posat en marxa una posposició del pagament de deutes fins al 30 de juny de 2020 i una moratòria de les quotes pels dies treballats de març sense interessos. El període de meritació en cas d’empreses estaria comprés entre abril i juny de 2020, mentres que en el cas d’autònoms estaria comprés entre maig i juliol de 2020.

 

  • Hipoteques: Es farà una ampliació de la suspensió d’hipoteques que també s’estendrà a locals i oficines d’autònoms, a demés de locals comercials.

 

  • Violència de gènere: Es garantixen com a servicis essencials l’atenció a víctimes d’explotació sexual i es reforça l’ajuda a víctimes de violència masclista.

 

  • Crèdits al consum: S’aprova una posposició de pagament de crèdits al consum per a persones en vulnerabilitat econòmica amb possibilitat de rebre un bo per als viatges que hagen sigut cancel·lats.

 

  • Publicitat del joc: L’última de les mesures preses ha sigut la prohibició de la publicitat del joc online durant el temps que dure l’estat d’alarma.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.