Alerten d’una estafa en la que se suplanta a Endesa per a furtar-te

Ordinador

Un ordinador en una imatge d’arxiu | Pixabay

Les estafes online són un recurs que els qui volen robar dades o diners utilitzen cada volta més. Un dels mètodes d’estafa més recurrents és el ‘phishing‘, que es fa a través d’internet i que pretén enganyar a les víctimes fent-se passar per grans empreses o altres persones per a poder aconseguir el que ells volen. 

 

En este últim cas detectat, l’estafa es rep en forma d’SMS al telèfon mòbil. Les persones que l’han rebut denuncien que en el missatge se’ls demana que entren en un link perquè se’ls retorne una quantitat de diners d’una factura que, suposadament, han pagat a Endesa dos voltes.

 

El link de la falsa web demana les dades bancàries

Endesa ja s’ha pronunciat a través dels seus canals oficials i ha assegurat que es tracta clarament d’un phishing i que tracten d’ignorar-lo, ja que si no podrien caure en la trampa dels hackers. El missatge que arriba als usuaris és el següent: «Notem que va pagar la factura dos voltes al mateix temps. Quantitat: 159,99 €. Per a confirmar el seu reemborsament faça clic en l’enllaç». És este enllaç el que enganya a tot el món: porta fins a una pàgina, que es fa passar per l’oficial, i que demana totes les dades de la persona que hi ha accedit.

 

 

Endesa, l’empresa a la que han suplantat la identitat, ha demanat a totes les persones que tinguen este missatge que no façan cas. «Des d’Endesa ja hem informat a les autoritats, i estem fent tot el possible per acabar amb l’amenaça». 

 

Detalls molt obvis poden ajudar a destapar l’estafa

Encara que els estafadors estudien la trampa amb tots els detalls per a fer-la el més creïble possible, hi ha aspectes molt fàcilment detectables que ens poden permetre saber si es tracta d’una enganyifa o no. Per començar, i com explica el portal ‘Maldito Bulo’, el que ens pot portar a saber si realment es tracta d’una mentida o si és veritat és l’enllaç de la pàgina web. En el cas que pertoca ara, l’SMS de l’estafa dirigix cap a un portal nomenat ‘endesa.01espagne’. En canvi, l’enllaç real de l’empresa de llum i gas és ‘endesaclientes.com’.

 

Un altre punt que es pot tindre en compte és que, en la falsa pàgina web, l’únic moviment que es pot realitzar és la introducció de les dades bancàries. En cap cas deixa triar anar a la pàgina inicial del portal, ni entrar en cap altra categoria… Això fa evident que no es tracta d’una pàgina oficial ni fiable.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.