21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Alerten d’una estafa en la que se suplanta a Endesa per a furtar-te

Ordinador

Un ordinador en una imatge d’arxiu | Pixabay

Les estafes online són un recurs que els qui volen robar dades o diners utilitzen cada volta més. Un dels mètodes d’estafa més recurrents és el ‘phishing‘, que es fa a través d’internet i que pretén enganyar a les víctimes fent-se passar per grans empreses o altres persones per a poder aconseguir el que ells volen. 

 

En este últim cas detectat, l’estafa es rep en forma d’SMS al telèfon mòbil. Les persones que l’han rebut denuncien que en el missatge se’ls demana que entren en un link perquè se’ls retorne una quantitat de diners d’una factura que, suposadament, han pagat a Endesa dos voltes.

 

El link de la falsa web demana les dades bancàries

Endesa ja s’ha pronunciat a través dels seus canals oficials i ha assegurat que es tracta clarament d’un phishing i que tracten d’ignorar-lo, ja que si no podrien caure en la trampa dels hackers. El missatge que arriba als usuaris és el següent: «Notem que va pagar la factura dos voltes al mateix temps. Quantitat: 159,99 €. Per a confirmar el seu reemborsament faça clic en l’enllaç». És este enllaç el que enganya a tot el món: porta fins a una pàgina, que es fa passar per l’oficial, i que demana totes les dades de la persona que hi ha accedit.

 

 

Endesa, l’empresa a la que han suplantat la identitat, ha demanat a totes les persones que tinguen este missatge que no façan cas. «Des d’Endesa ja hem informat a les autoritats, i estem fent tot el possible per acabar amb l’amenaça». 

 

Detalls molt obvis poden ajudar a destapar l’estafa

Encara que els estafadors estudien la trampa amb tots els detalls per a fer-la el més creïble possible, hi ha aspectes molt fàcilment detectables que ens poden permetre saber si es tracta d’una enganyifa o no. Per començar, i com explica el portal ‘Maldito Bulo’, el que ens pot portar a saber si realment es tracta d’una mentida o si és veritat és l’enllaç de la pàgina web. En el cas que pertoca ara, l’SMS de l’estafa dirigix cap a un portal nomenat ‘endesa.01espagne’. En canvi, l’enllaç real de l’empresa de llum i gas és ‘endesaclientes.com’.

 

Un altre punt que es pot tindre en compte és que, en la falsa pàgina web, l’únic moviment que es pot realitzar és la introducció de les dades bancàries. En cap cas deixa triar anar a la pàgina inicial del portal, ni entrar en cap altra categoria… Això fa evident que no es tracta d’una pàgina oficial ni fiable.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.

Pepelu torna al Ciutat amb una recepció adversa en un derbi clau

El primer retorn de Pepelu al Ciutat de València com a rival arriba en un ambient hostil. El Llevant és penúltim i el València marca la permanència amb cinc punts més.

Detinguts dos hòmens per atracar gasolineres a València amb cotxes robats, escopeta i ganivets

La Policia ha detingut a dos hòmens, de 46 i 47 anys, per diversos atracaments a gasolineres a la província de València. Operaven amb vehicles robats i amenaçaven amb una escopeta i armes blanques; un està a la presó provisional.

Espanya en alerta per vent, pluges i onatge: nou comunitats en taronja

La borrasca Nils manté actives alertes en tota Espanya excepte Canàries per vent, pluges i onatge. Nou comunitats estan en nivell taronja i la resta, en groc.

Detinguts dos hòmens per una cadena d’atracaments a gasolineres a València amb escopeta i ganivets

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, un a la presó provisional, per diversos assalts a gasolineres a la província de València. Actuaven amb vehicles robats i amenaçaven a empleats i clients amb una escopeta i armes blanques.

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.