13.2 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

Alerten d’una estafa en la que se suplanta a Endesa per a furtar-te

Ordinador

Un ordinador en una imatge d’arxiu | Pixabay

Les estafes online són un recurs que els qui volen robar dades o diners utilitzen cada volta més. Un dels mètodes d’estafa més recurrents és el ‘phishing‘, que es fa a través d’internet i que pretén enganyar a les víctimes fent-se passar per grans empreses o altres persones per a poder aconseguir el que ells volen. 

 

En este últim cas detectat, l’estafa es rep en forma d’SMS al telèfon mòbil. Les persones que l’han rebut denuncien que en el missatge se’ls demana que entren en un link perquè se’ls retorne una quantitat de diners d’una factura que, suposadament, han pagat a Endesa dos voltes.

 

El link de la falsa web demana les dades bancàries

Endesa ja s’ha pronunciat a través dels seus canals oficials i ha assegurat que es tracta clarament d’un phishing i que tracten d’ignorar-lo, ja que si no podrien caure en la trampa dels hackers. El missatge que arriba als usuaris és el següent: «Notem que va pagar la factura dos voltes al mateix temps. Quantitat: 159,99 €. Per a confirmar el seu reemborsament faça clic en l’enllaç». És este enllaç el que enganya a tot el món: porta fins a una pàgina, que es fa passar per l’oficial, i que demana totes les dades de la persona que hi ha accedit.

 

 

Endesa, l’empresa a la que han suplantat la identitat, ha demanat a totes les persones que tinguen este missatge que no façan cas. «Des d’Endesa ja hem informat a les autoritats, i estem fent tot el possible per acabar amb l’amenaça». 

 

Detalls molt obvis poden ajudar a destapar l’estafa

Encara que els estafadors estudien la trampa amb tots els detalls per a fer-la el més creïble possible, hi ha aspectes molt fàcilment detectables que ens poden permetre saber si es tracta d’una enganyifa o no. Per començar, i com explica el portal ‘Maldito Bulo’, el que ens pot portar a saber si realment es tracta d’una mentida o si és veritat és l’enllaç de la pàgina web. En el cas que pertoca ara, l’SMS de l’estafa dirigix cap a un portal nomenat ‘endesa.01espagne’. En canvi, l’enllaç real de l’empresa de llum i gas és ‘endesaclientes.com’.

 

Un altre punt que es pot tindre en compte és que, en la falsa pàgina web, l’únic moviment que es pot realitzar és la introducció de les dades bancàries. En cap cas deixa triar anar a la pàgina inicial del portal, ni entrar en cap altra categoria… Això fa evident que no es tracta d’una pàgina oficial ni fiable.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Reial Madrid va firmar l’acta sota protesta però no va precisar els motius

El club blanc va firmar l'acta del partit davant València Basket sota protesta, però no va deixar per escrit la raó. Scariolo va assenyalar un temps mort no concedit.

El València imposa la llei del triple: 89-76 al Reial Madrid

El València va derrotar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga amb 16 triples i un 39% d'encert per 7 i un 23% del seu rival. El tir exterior i les faltes de Tavares van marcar el dol.

89-76. València tomba al Reial Madrid a colp de triple

València Basket es va imposar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga gràcies a 16 triples i un 39% exterior. L'encert perimetral va neutralitzar el domini blanc del rebot.

Mazón defén que ningú ha donat més explicacions ni assumit més responsabilitats per la dana

En Les Corts, el president en funcions ha reivindicat que porta un any donant explicacions i que va arribar a dimitir després de la dana del 29 d'octubre de 2024, amb 229 morts. Ha demanat centrar-se en causes i solucions i ha retret la falta d'explicacions del Govern.

L’activitat de Coca-Cola aporta 692 milions a l’economia valenciana i 11.011 ocupacions

Un estudi xifra en 692 milions el valor afegit de l'activitat de Coca-Cola en la Comunitat Valenciana, el 0,47% del PIB en 2024. La companyia sosté 11.011 ocupacions gràcies a la seua cadena de valor i a una planta clau a Quart de Poblet.

PSPV i Compromís han retret a Mazón ‘victimisme’ i haver desatés l’emergència de la DANA

PSPV i Compromís han acusat a Carlos Mazón de presentar-se com a víctima i de no liderar la resposta a la DANA del 29 d'octubre. Han denunciat que no va respondre a preguntes clau i que va incórrer en mentides.

PP i Vox enaltixen que Mazón compareix per la DANA i enlletgixen l’absència del Govern

PP i Vox han subratllat que Carlos Mazón ha donat explicacions en la comissió d'investigació sobre la DANA en Les Corts, mentres el Govern no ha acudit. La sessió ha derivat en retrets per la gestió, les alertes i les obres pendents.

PP i Vox destaquen que Mazón ha comparegut per la DANA i que el Govern no ha donat la cara

PP i Vox han subratllat la compareixença de Carlos Mazón davant la comissió de la DANA i han retret l'absència del Govern. Han posat el focus en les cadires buides i en la gestió de la tragèdia que va deixar 229 morts.