12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Alerten d’una estafa en la que se suplanta a Endesa per a furtar-te

Ordinador

Un ordinador en una imatge d’arxiu | Pixabay

Les estafes online són un recurs que els qui volen robar dades o diners utilitzen cada volta més. Un dels mètodes d’estafa més recurrents és el ‘phishing‘, que es fa a través d’internet i que pretén enganyar a les víctimes fent-se passar per grans empreses o altres persones per a poder aconseguir el que ells volen. 

 

En este últim cas detectat, l’estafa es rep en forma d’SMS al telèfon mòbil. Les persones que l’han rebut denuncien que en el missatge se’ls demana que entren en un link perquè se’ls retorne una quantitat de diners d’una factura que, suposadament, han pagat a Endesa dos voltes.

 

El link de la falsa web demana les dades bancàries

Endesa ja s’ha pronunciat a través dels seus canals oficials i ha assegurat que es tracta clarament d’un phishing i que tracten d’ignorar-lo, ja que si no podrien caure en la trampa dels hackers. El missatge que arriba als usuaris és el següent: «Notem que va pagar la factura dos voltes al mateix temps. Quantitat: 159,99 €. Per a confirmar el seu reemborsament faça clic en l’enllaç». És este enllaç el que enganya a tot el món: porta fins a una pàgina, que es fa passar per l’oficial, i que demana totes les dades de la persona que hi ha accedit.

 

 

Endesa, l’empresa a la que han suplantat la identitat, ha demanat a totes les persones que tinguen este missatge que no façan cas. «Des d’Endesa ja hem informat a les autoritats, i estem fent tot el possible per acabar amb l’amenaça». 

 

Detalls molt obvis poden ajudar a destapar l’estafa

Encara que els estafadors estudien la trampa amb tots els detalls per a fer-la el més creïble possible, hi ha aspectes molt fàcilment detectables que ens poden permetre saber si es tracta d’una enganyifa o no. Per començar, i com explica el portal ‘Maldito Bulo’, el que ens pot portar a saber si realment es tracta d’una mentida o si és veritat és l’enllaç de la pàgina web. En el cas que pertoca ara, l’SMS de l’estafa dirigix cap a un portal nomenat ‘endesa.01espagne’. En canvi, l’enllaç real de l’empresa de llum i gas és ‘endesaclientes.com’.

 

Un altre punt que es pot tindre en compte és que, en la falsa pàgina web, l’únic moviment que es pot realitzar és la introducció de les dades bancàries. En cap cas deixa triar anar a la pàgina inicial del portal, ni entrar en cap altra categoria… Això fa evident que no es tracta d’una pàgina oficial ni fiable.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.