Alerten d’una estafa en la que se suplanta a Endesa per a furtar-te

Ordinador

Un ordinador en una imatge d’arxiu | Pixabay

Les estafes online són un recurs que els qui volen robar dades o diners utilitzen cada volta més. Un dels mètodes d’estafa més recurrents és el ‘phishing‘, que es fa a través d’internet i que pretén enganyar a les víctimes fent-se passar per grans empreses o altres persones per a poder aconseguir el que ells volen. 

 

En este últim cas detectat, l’estafa es rep en forma d’SMS al telèfon mòbil. Les persones que l’han rebut denuncien que en el missatge se’ls demana que entren en un link perquè se’ls retorne una quantitat de diners d’una factura que, suposadament, han pagat a Endesa dos voltes.

 

El link de la falsa web demana les dades bancàries

Endesa ja s’ha pronunciat a través dels seus canals oficials i ha assegurat que es tracta clarament d’un phishing i que tracten d’ignorar-lo, ja que si no podrien caure en la trampa dels hackers. El missatge que arriba als usuaris és el següent: «Notem que va pagar la factura dos voltes al mateix temps. Quantitat: 159,99 €. Per a confirmar el seu reemborsament faça clic en l’enllaç». És este enllaç el que enganya a tot el món: porta fins a una pàgina, que es fa passar per l’oficial, i que demana totes les dades de la persona que hi ha accedit.

 

 

Endesa, l’empresa a la que han suplantat la identitat, ha demanat a totes les persones que tinguen este missatge que no façan cas. «Des d’Endesa ja hem informat a les autoritats, i estem fent tot el possible per acabar amb l’amenaça». 

 

Detalls molt obvis poden ajudar a destapar l’estafa

Encara que els estafadors estudien la trampa amb tots els detalls per a fer-la el més creïble possible, hi ha aspectes molt fàcilment detectables que ens poden permetre saber si es tracta d’una enganyifa o no. Per començar, i com explica el portal ‘Maldito Bulo’, el que ens pot portar a saber si realment es tracta d’una mentida o si és veritat és l’enllaç de la pàgina web. En el cas que pertoca ara, l’SMS de l’estafa dirigix cap a un portal nomenat ‘endesa.01espagne’. En canvi, l’enllaç real de l’empresa de llum i gas és ‘endesaclientes.com’.

 

Un altre punt que es pot tindre en compte és que, en la falsa pàgina web, l’únic moviment que es pot realitzar és la introducció de les dades bancàries. En cap cas deixa triar anar a la pàgina inicial del portal, ni entrar en cap altra categoria… Això fa evident que no es tracta d’una pàgina oficial ni fiable.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.