Alfafar millora la seguretat viària amb pictogrames en passos de vianants

L’Ajuntament d’Alfafar ha iniciat l’adaptació dels passos de vianants del municipi per a millorar l’accessibilitat i inclusió. Mitjançant una seqüència d’imatges s’indica, tant al col·lectiu de persones amb TEA com a la resta de vianants, quines són les accions a seguir per a travessar el carrer amb seguretat.

Gràcies al conveni signat amb l’Associació TEAVIAL, Alfafar està incorporant dos seqüències gràfiques en diferents punts del municipi. Ambdues, pintades en el color blau vinculat tant a l’autisme com a la seguretat viària, suposen una successió lògica d’accions a seguir.

Aquells passos de vianants amb semàfor compten amb les indicacions “Per a, mira, semàfor (verda) i creua”, mentre que en la resta la seqüència indica «Per a, mira, cotxe parat i creua”.

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major.

Amb esta acció es facilita la comprensió i accessibilitat de l’entorn en espais públics i es treballa en la seguretat de totes les persones.

L’Ajuntament d’Alfafar continua treballant el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.