Alfafar millora la seguretat viària amb pictogrames en passos de vianants

L’Ajuntament d’Alfafar ha iniciat l’adaptació dels passos de vianants del municipi per a millorar l’accessibilitat i inclusió. Mitjançant una seqüència d’imatges s’indica, tant al col·lectiu de persones amb TEA com a la resta de vianants, quines són les accions a seguir per a travessar el carrer amb seguretat.

Gràcies al conveni signat amb l’Associació TEAVIAL, Alfafar està incorporant dos seqüències gràfiques en diferents punts del municipi. Ambdues, pintades en el color blau vinculat tant a l’autisme com a la seguretat viària, suposen una successió lògica d’accions a seguir.

Aquells passos de vianants amb semàfor compten amb les indicacions “Per a, mira, semàfor (verda) i creua”, mentre que en la resta la seqüència indica «Per a, mira, cotxe parat i creua”.

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major.

Amb esta acció es facilita la comprensió i accessibilitat de l’entorn en espais públics i es treballa en la seguretat de totes les persones.

L’Ajuntament d’Alfafar continua treballant el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió.

Últimes notícies

La pujada tèrmica ompli la platja del Postiguet abans del retorn de les pluges

La lleugera pujada de temperatures, amb valors pròxims als 30 graus, ha omplit este dimarts de banyistes la platja del Postiguet a Alacant abans de l’arribada de noves pluges prevista per a dijous, segons Aemet.

Luís Castro admet que no està satisfet amb el partit del Levante contra el Barça

L’entrenador del Levante, Luís Castro, ha admés que no està content amb el resultat contra el Barça tot i el bon joc del seu equip i ja mira al duel davant l’Athletic Club, al qual considera un dels millors equips de LaLiga.

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.

1.270 milions per a modernitzar els aeroports valencians en cinc anys

El DORA 2027-2031 preveu 1.270 milions per als aeroports d’Alacant-Elx Miguel Hernández i València, dins d’un pla estatal de 13.000 milions que Aena finançarà amb ingressos propis.

Iberdrola destina 2.100 milions fins a 2031 per blindar la xarxa elèctrica després de la DANA

Iberdrola ha redissenyat la xarxa elèctrica danyada per la DANA del 29 d’octubre de 2024 amb 100 milions i anuncia 2.000 milions més fins a 2031 a la Comunitat Valenciana. El pla ha rehabilitat estacions, comptadors, centres de transformació i torres elèctriques a la província de València.

El Consell només ha pagat el 60 % de les ajudes per la DANA, segons la Sindicatura

La Sindicatura de Comptes ha constatat que fins al febrer només s'ha abonat el 60 % de les ajudes per la DANA a la Comunitat Valenciana i alerta de possibles reintegraments per riscos d'incompliments en milers d'expedients.

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.