Alfafar millora la seguretat viària amb pictogrames en passos de vianants

L’Ajuntament d’Alfafar ha iniciat l’adaptació dels passos de vianants del municipi per a millorar l’accessibilitat i inclusió. Mitjançant una seqüència d’imatges s’indica, tant al col·lectiu de persones amb TEA com a la resta de vianants, quines són les accions a seguir per a travessar el carrer amb seguretat.

Gràcies al conveni signat amb l’Associació TEAVIAL, Alfafar està incorporant dos seqüències gràfiques en diferents punts del municipi. Ambdues, pintades en el color blau vinculat tant a l’autisme com a la seguretat viària, suposen una successió lògica d’accions a seguir.

Aquells passos de vianants amb semàfor compten amb les indicacions “Per a, mira, semàfor (verda) i creua”, mentre que en la resta la seqüència indica «Per a, mira, cotxe parat i creua”.

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major.

Amb esta acció es facilita la comprensió i accessibilitat de l’entorn en espais públics i es treballa en la seguretat de totes les persones.

L’Ajuntament d’Alfafar continua treballant el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió.

Últimes notícies

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.