10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Alfafar millora la seguretat viària amb pictogrames en passos de vianants

L’Ajuntament d’Alfafar ha iniciat l’adaptació dels passos de vianants del municipi per a millorar l’accessibilitat i inclusió. Mitjançant una seqüència d’imatges s’indica, tant al col·lectiu de persones amb TEA com a la resta de vianants, quines són les accions a seguir per a travessar el carrer amb seguretat.

Gràcies al conveni signat amb l’Associació TEAVIAL, Alfafar està incorporant dos seqüències gràfiques en diferents punts del municipi. Ambdues, pintades en el color blau vinculat tant a l’autisme com a la seguretat viària, suposen una successió lògica d’accions a seguir.

Aquells passos de vianants amb semàfor compten amb les indicacions “Per a, mira, semàfor (verda) i creua”, mentre que en la resta la seqüència indica “Per a, mira, cotxe parat i creua”.

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major.

Amb esta acció es facilita la comprensió i accessibilitat de l’entorn en espais públics i es treballa en la seguretat de totes les persones.

L’Ajuntament d’Alfafar continua treballant el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.