Alfafar millora la seguretat viària amb pictogrames en passos de vianants

L’Ajuntament d’Alfafar ha iniciat l’adaptació dels passos de vianants del municipi per a millorar l’accessibilitat i inclusió. Mitjançant una seqüència d’imatges s’indica, tant al col·lectiu de persones amb TEA com a la resta de vianants, quines són les accions a seguir per a travessar el carrer amb seguretat.

Gràcies al conveni signat amb l’Associació TEAVIAL, Alfafar està incorporant dos seqüències gràfiques en diferents punts del municipi. Ambdues, pintades en el color blau vinculat tant a l’autisme com a la seguretat viària, suposen una successió lògica d’accions a seguir.

Aquells passos de vianants amb semàfor compten amb les indicacions “Per a, mira, semàfor (verda) i creua”, mentre que en la resta la seqüència indica «Per a, mira, cotxe parat i creua”.

Les persones amb TEA i altres síndromes i trastorns que afecten el llenguatge utilitzen els pictogrames per a moure’s pel seu entorn, però encara més, els necessiten en els llocs públics perquè la seua comprensió del món siga major.

Amb esta acció es facilita la comprensió i accessibilitat de l’entorn en espais públics i es treballa en la seguretat de totes les persones.

L’Ajuntament d’Alfafar continua treballant el seu compromís amb l’accessibilitat del municipi per a totes les persones i reforça la seua aposta per la inclusió.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.