11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Consulta els aliments retirats per al consum per òxid d’etilè

 

Durant l’estiu s’han retirat diferents lots gelats de diferents marques, com els de Nestlé, per l’alta presència d’òxid d’etilè al seu interior.

Ara, s’ha sabut que la Unió Europea porta diversos mesos darrere dels aliments amb alts nivells d’òxid d’etilè que s’han trobat en lots de llavors de sèsam procedents de l’Índia.

Per este motiu, s’han retirat en altres països nombrosos aliments elaborats amb sèsam o oli de sèsam, com són barreges de llavors, barretes de cereals, galetes, pa de llavors, brioixeria, tahina i hummus.

A Espanya, Decathlon ha informat sobre la retirada d’alguns dels seus productes per contenir òxid d’etilè. Es tracta de cinc productes de la firma Aptonia entre els quals podem trobar barretes i càpsules creades amb sèsam que es van vendre en el mercat entre el 19 de juny i el 12 d’agost.

No s’han de consumir estos productes de Decathlon

Decathlon ha publicat un comunicat a la seua pàgina web advertint als seus usuaris de l’alta presència d’òxid d’etilè en diversos productes que s’han posat a la venda.

Concretament, el contingut d’òxid d’etilè és superior a l’fixat per la normativa vigent a les barretes Vitamines + Minerals de gust taronja. En els lots 21.140 i 21.189 que es van vendre fins al passat 12 d’agost. També el lot 21.166 de les barretes Electrolytes Tables “Ecosize” de sabor llimona i el lot 21.167 de el mateix producte.

D’altra banda, Decathlon també adverteix de l’alta presència d’òxid d’etilè en el pot de 100 càpsules de electròlits de la signatura Salts Caps. Concretament de el lot 21.182, que es va vendre en el mercat fins al passat 12 d’agost.

Des de Decathlon demanen, a totes aquelles persones que tinguen qualsevol d’estos productes, que els tornen com més prompte “Si tens qualsevol d’estos lots, et demanem que no els consumeixis i que els tornes a la recepció de la botiga més propera, perquè te’ls canvien o et tornen els diners (encara que el producte estiga incomplet) “. En cas de dubte, els responsables adverteixen que es pot consultar més informació en el nombre de telèfon gratuït 900 100 903.

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.