Consulta els aliments retirats per al consum per òxid d’etilè

 

Durant l’estiu s’han retirat diferents lots gelats de diferents marques, com els de Nestlé, per l’alta presència d’òxid d’etilè al seu interior.

Ara, s’ha sabut que la Unió Europea porta diversos mesos darrere dels aliments amb alts nivells d’òxid d’etilè que s’han trobat en lots de llavors de sèsam procedents de l’Índia.

Per este motiu, s’han retirat en altres països nombrosos aliments elaborats amb sèsam o oli de sèsam, com són barreges de llavors, barretes de cereals, galetes, pa de llavors, brioixeria, tahina i hummus.

A Espanya, Decathlon ha informat sobre la retirada d’alguns dels seus productes per contenir òxid d’etilè. Es tracta de cinc productes de la firma Aptonia entre els quals podem trobar barretes i càpsules creades amb sèsam que es van vendre en el mercat entre el 19 de juny i el 12 d’agost.

No s’han de consumir estos productes de Decathlon

Decathlon ha publicat un comunicat a la seua pàgina web advertint als seus usuaris de l’alta presència d’òxid d’etilè en diversos productes que s’han posat a la venda.

Concretament, el contingut d’òxid d’etilè és superior a l’fixat per la normativa vigent a les barretes Vitamines + Minerals de gust taronja. En els lots 21.140 i 21.189 que es van vendre fins al passat 12 d’agost. També el lot 21.166 de les barretes Electrolytes Tables «Ecosize» de sabor llimona i el lot 21.167 de el mateix producte.

D’altra banda, Decathlon també adverteix de l’alta presència d’òxid d’etilè en el pot de 100 càpsules de electròlits de la signatura Salts Caps. Concretament de el lot 21.182, que es va vendre en el mercat fins al passat 12 d’agost.

Des de Decathlon demanen, a totes aquelles persones que tinguen qualsevol d’estos productes, que els tornen com més prompte «Si tens qualsevol d’estos lots, et demanem que no els consumeixis i que els tornes a la recepció de la botiga més propera, perquè te’ls canvien o et tornen els diners (encara que el producte estiga incomplet) «. En cas de dubte, els responsables adverteixen que es pot consultar més informació en el nombre de telèfon gratuït 900 100 903.

Últimes notícies

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.

Castro reivindica el gran final de temporada del Llevant i apunta a Europa pel nivell a casa

Luis Castro subratlla que l'excel·lent rendiment del Llevant a casa va ser clau per a la permanència i sosté que, amb eixe nivell fora, l'equip hauria pogut barallar per Europa.

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.