Consulta els aliments retirats per al consum per òxid d’etilè

 

Durant l’estiu s’han retirat diferents lots gelats de diferents marques, com els de Nestlé, per l’alta presència d’òxid d’etilè al seu interior.

Ara, s’ha sabut que la Unió Europea porta diversos mesos darrere dels aliments amb alts nivells d’òxid d’etilè que s’han trobat en lots de llavors de sèsam procedents de l’Índia.

Per este motiu, s’han retirat en altres països nombrosos aliments elaborats amb sèsam o oli de sèsam, com són barreges de llavors, barretes de cereals, galetes, pa de llavors, brioixeria, tahina i hummus.

A Espanya, Decathlon ha informat sobre la retirada d’alguns dels seus productes per contenir òxid d’etilè. Es tracta de cinc productes de la firma Aptonia entre els quals podem trobar barretes i càpsules creades amb sèsam que es van vendre en el mercat entre el 19 de juny i el 12 d’agost.

No s’han de consumir estos productes de Decathlon

Decathlon ha publicat un comunicat a la seua pàgina web advertint als seus usuaris de l’alta presència d’òxid d’etilè en diversos productes que s’han posat a la venda.

Concretament, el contingut d’òxid d’etilè és superior a l’fixat per la normativa vigent a les barretes Vitamines + Minerals de gust taronja. En els lots 21.140 i 21.189 que es van vendre fins al passat 12 d’agost. També el lot 21.166 de les barretes Electrolytes Tables «Ecosize» de sabor llimona i el lot 21.167 de el mateix producte.

D’altra banda, Decathlon també adverteix de l’alta presència d’òxid d’etilè en el pot de 100 càpsules de electròlits de la signatura Salts Caps. Concretament de el lot 21.182, que es va vendre en el mercat fins al passat 12 d’agost.

Des de Decathlon demanen, a totes aquelles persones que tinguen qualsevol d’estos productes, que els tornen com més prompte «Si tens qualsevol d’estos lots, et demanem que no els consumeixis i que els tornes a la recepció de la botiga més propera, perquè te’ls canvien o et tornen els diners (encara que el producte estiga incomplet) «. En cas de dubte, els responsables adverteixen que es pot consultar més informació en el nombre de telèfon gratuït 900 100 903.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.