Almàssera fa una recollida ciutadana de fem en el barranc del Carraixet

 

La regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), va organitzar dissabte passat 20 de març una activitat participativa oberta a la ciutadania que consistia en la neteja de la zona del barranc del Carraixet al seu pas per Almàssera.

 

L’activitat es va fer en el marc del projecte ‘¡ALLIBERA, units contra la basuraleza’ promogut per l’ONG ambiental SEU/BirdLife, projecte que naix per a frenar les conseqüències del fem abandonat en els espais naturals. L’objectiu d’esta iniciativa és conscienciar i mobilitzar a la ciutadania per a mantindre els espais naturals lliures de fem i poder alliberar molta més vida en favor de la biodiversitat.

 

En l’activitat van participar un total de 10 persones voluntàries compromeses amb el medi ambient que van recollir 67 quilos de fem consistent en plàstics, burilles, un carro de la compra, restes d’un televisor, sabatilles trencades, cristalls, excrements de gossos i restes de petards entre altres. Les persones participants van rebre en agraïment a la seua labor mediambiental el calendari 2021 de l’associació ecologista Per l’Horta.

 

L’agraïment del regidor de Medi Ambient a tots els participants

Antonio Sánchez, regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera declara que «este tipus d’activitats són importants per a continuar amb la labor de conscienciació de la importància de mantindre els nostres espais naturals lliures de fem, però sobretot per a adonar-nos que som moltes les persones que vivim en Almàssera a les que ens importa el Medi Ambient i fins i tot estem disposades a fer un esforç per a retirar el fem que unes altres van deixar allí, amb la condició de deixar un lloc millor per a la resta. Vull agrair de cor a totes estes persones el seu esforç, temps i generositat».

 

Per part seua, Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera reitera la importància d’esta classe d’activitats a favor del medi ambient perquè considera «que les institucions han de ser un exemple de la cura de la naturalesa i han de promoure iniciatives com esta que animen a la ciutadania a col·laborar en la neteja dels espais naturals però també a no embrutar».

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.