15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Almàssera fa una recollida ciutadana de fem en el barranc del Carraixet

 

La regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), va organitzar dissabte passat 20 de març una activitat participativa oberta a la ciutadania que consistia en la neteja de la zona del barranc del Carraixet al seu pas per Almàssera.

 

L’activitat es va fer en el marc del projecte ‘¡ALLIBERA, units contra la basuraleza’ promogut per l’ONG ambiental SEU/BirdLife, projecte que naix per a frenar les conseqüències del fem abandonat en els espais naturals. L’objectiu d’esta iniciativa és conscienciar i mobilitzar a la ciutadania per a mantindre els espais naturals lliures de fem i poder alliberar molta més vida en favor de la biodiversitat.

 

En l’activitat van participar un total de 10 persones voluntàries compromeses amb el medi ambient que van recollir 67 quilos de fem consistent en plàstics, burilles, un carro de la compra, restes d’un televisor, sabatilles trencades, cristalls, excrements de gossos i restes de petards entre altres. Les persones participants van rebre en agraïment a la seua labor mediambiental el calendari 2021 de l’associació ecologista Per l’Horta.

 

L’agraïment del regidor de Medi Ambient a tots els participants

Antonio Sánchez, regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera declara que «este tipus d’activitats són importants per a continuar amb la labor de conscienciació de la importància de mantindre els nostres espais naturals lliures de fem, però sobretot per a adonar-nos que som moltes les persones que vivim en Almàssera a les que ens importa el Medi Ambient i fins i tot estem disposades a fer un esforç per a retirar el fem que unes altres van deixar allí, amb la condició de deixar un lloc millor per a la resta. Vull agrair de cor a totes estes persones el seu esforç, temps i generositat».

 

Per part seua, Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera reitera la importància d’esta classe d’activitats a favor del medi ambient perquè considera «que les institucions han de ser un exemple de la cura de la naturalesa i han de promoure iniciatives com esta que animen a la ciutadania a col·laborar en la neteja dels espais naturals però també a no embrutar».

Últimes notícies

El Vila-real afronta un febrer propici i queda a l’espera de la data del Barça

L'equip encara un calendari amb dos partits a casa i una única eixida davant rivals en mala ratxa o zona baixa, i espera la data del Barça. Amb 42 punts, té a tir a l'Atlètic, tercer amb 45.

Reial Societat, Osasuna i Athletic posen a prova a un Elx necessitat al febrer

La Reial Societat, Osasuna i Athletic esperen a un Elx sense victòries en 2026 i amb només dos punts sobre el descens. El mes pot incloure un quart dol davant l'Espanyol en el Martínez Valero.

Absolts d’una violació grupal a Novelda per falta de proves

L'Audiència d'Alacant ha absolt a tres jóvens acusats d'agredir sexualment a una menor en 2019 al no trobar evidències que corroboren el seu relat. El tribunal subratlla el retard de cinc anys en la denúncia i l'absència d'indicis objectius.

El conseller de Sanitat anuncia accions legals per difamació contra Diana Morant

Marciano Gómez ha anunciat que acudirà als tribunals per atemptat contra l'honor, calúmnies i injúries. L'anunci arriba després de crítiques de Diana Morant per la privatització de la sanitat.

Morant sobre les cues del padró a València: el padró és competència de l’Ajuntament

Morant ha atribuït les cues del padró a una competència municipal i ha demanat reforços. Delegació la recolza i avança una tramitació urgent amb inici aproximat a l'abril.

Morant denuncia que més de 90.000 valencianes es van quedar sense cribratge de càncer de mama en 2025

La ministra Diana Morant ha denunciat que més de 90.000 dones de la Comunitat Valenciana no van ser citades en 2025 per al cribratge de càncer de mama, la qual cosa, ha advertit, 'posar en perill la seua vida'. També ha defés la inversió estatal en investigació oncològica i el suport als pròxims passos de l'equip de Mariano Barbacid.

Guia Repsol premia a quatre restaurants pel seu lideratge en sostenibilitat

Guia Repsol ha distingit amb el Sol Sostenible a Ricard Camarena, Els Moles, Ansils i Tram pel seu treball respectuós amb el medi ambient. La distinció busca crear referents en cada categoria de la guia.

Banda de València, volteig de campanes i pirotècnia celebraran els 600 anys del Micalet

La plaça de la Reina acollirà el diumenge 8 de febrer un concert de la Banda Simfònica Municipal amb 'L'Obertura 1812', volteig del Micalet i pirotècnia. La cita commemora la finalització de la torre en 1426 i s'emmarca a València Music City.