10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L’ampliació de les mesures contra el Covid-19 entra en vigor esta nit en el territori valencià

 

L’ampliació del tancament perimetral del territori valencià i del toc de queda nocturn fins al 15 de gener entra en vigor esta mitjanit de dimecres, igual que les mesures addicionals de la Conselleria de Sanitat i les que regiran durant les festes nadalenques.

 

D’eixa forma ho establix el decret del president de la Generalitat pel que es prorroga el confinament perimetral i la resolució de la Conselleria de Sanitat sobre mesures addicionals pel Covid-19 que es van publicar dissabte passat.

 

Tancament perimetral i toc de queda

  • La restricció d’entrada i eixida de persones del territori valencià -excepte les excepcions acreditades- es prorroga fins a les 23.59 hores del dia 15 de gener de 2021.
  • Els dies 23, 24, 25 i 31 de desembre de 2020 i 1 de gener de 2021, s’autoritzen els desplaçaments a territoris que siguen lloc de residència habitual de familiars o persones reunides dels qui es desplacen, complint-se en tot moment els límits a la permanència de grups de persones.
  • Toc de queda: les nits del 24 al 26 de desembre de 2020 i del 31 de desembre de 2020 a l’1 de gener de 2021, la limitació de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn s’amplia fins a les 01.30 hores, únicament per a permetre el retorn a casa.
  • Reunions familiars o amb afins: es manté en 6 persones el màxim, amb l’excepció dels menjars i sopars nadalencs dels dies 24, 25, 26 i 31 de desembre de 2020 i de l’1 de gener de 2021, a on podran ser deu. Es recomana no superar els dos grups de convivència.
  • Llocs de culte: per a reunions, celebracions i trobades religioses, incloses les cerimònies nupcials o altres celebracions religioses específiques, es manté fins a les 23.59 hores del 15 de gener de 2021 la limitació del 30% de l’aforament.

 

Mesures addicionals per sectors

  • Actes o activitats socioculturals, com a espectacles i celebracions populars: màxim de 150 persones i 50% de l’aforament. S’han de comunicar a l’autoritat municipal les mesures de seguretat i facilitar gels als assistents.
  • Actes deportius, entrenaments o competicions no professionals en instal·lacions: podran fer-se amb un aforament de públic màxim del 30% i un límit de 150 assistents. Es poden fer activitats en el medi natural en grups de fins a 30 persones.
  • Els centres firals i parcs d’atraccions poden obrir al públic fins al límit d’aforament del 50% tant en instal·lacions tancades i a l’aire lliure. S’inclouen els parcs temàtics, zoològics o aquaris.
  • Activitats de guia turístic: màxim de 15 persones per grup a l’aire lliure, i de 10 en espais tancats, incloent al guia. No es podran entregar fullets.
  • Piscines i instal·lacions: es podrà fer ús dels vestuaris, però no de les dutxes ni fonts d’aigua.
  • En els mercats ambulants, es manté l’aforament del 50% de llocs o l’augment d’espai que equivalga a això, però s’introduïx l’alternativa de no limitar el número de llocs però sí l’aforament de visitants al 50%.

 

Mesures específiques per a Nadal

  • Restauració i hostaleria: les nits del 24 al 26 de desembre i del 31 de desembre a l’1 de gener de 2021 es tanca a les 01.00 hores de la nit (en lloc de les 00.00), sense que puguen acceptar comandes a partir de les 00.30 hores. L’ocupació de taules eixos dies serà d’un màxim de 6, o de 10 si són familiars.
  • Es permetran les cavalcades estàtiques en llocs a on es puga controlar l’accés, garantint sempre el compliment de totes les normes de prevenció. En tot cas, s’autoritzarà al fet que els Reis Mags facen un recorregut als pobles i ciutats a bord de vehicles de transport, sense que puguen tirar caramels, o objectes.
  • No es podran celebrar carreres populars típiques de les festes nadalenques, com la Sant Silvestre.

Últimes notícies

Avís groc per nevades en el Racó d’Ademuz a partir de 900 metres

Aemet ha establit l'avís groc per nevades a l'interior nord de València, amb cota en 900 m i acumulacions previstes de 2 cm fins a les 16 h. La jornada suma ratxes de fins a 90 km/h i avisos costaners a Alacant i Castelló.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó de Castelló II

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona de 41 anys durant un control d'accés a visitants a la presó de Castelló II. Se li van intervindre 78 g de presumpte haixix i 2,20 g de suposada cocaïna ocults a l'interior del cos.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó Castelló II

Una dona de 41 anys va ser arrestada en intentar introduir haixixs i suposada cocaïna a Castelló II. L'alerta d'un gos detector va permetre intervindre els embolcalls ocults.

Startup València, Alicantec i Xarxatec acorden constituir la federació Comunitat Startup amb més de 550 empreses

Les tres associacions de l'ecosistema emprenedor han pactat crear una federació regional que representarà a més de 550 empreses tecnològiques. La iniciativa busca una veu única i interlocució més eficaç amb institucions, amb suport empresarial i de la Generalitat.

Aerte xifra l’ocupació de les residències de majors en la Comunitat en el 95,5% i alerta de dèficit de places

Aerte corregix el 61,3% difós i situa l'ocupació mitjana en el 95,5% després d'analitzar més de 10.000 places. Reclama una resposta sostinguda davant la demanda.

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.

Sindicats denuncien 11 acomiadaments en Grup Segura i ús de ETT a València

CCOO i UGT han denunciat l'acomiadament d'11 treballadors en Grup Segura a València i l'ús de ETT. L'empresa ho vincula a la fi del tercer torn i defén el seu compromís laboral.