7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

L’ampliació de les mesures contra el Covid-19 entra en vigor esta nit en el territori valencià

 

L’ampliació del tancament perimetral del territori valencià i del toc de queda nocturn fins al 15 de gener entra en vigor esta mitjanit de dimecres, igual que les mesures addicionals de la Conselleria de Sanitat i les que regiran durant les festes nadalenques.

 

D’eixa forma ho establix el decret del president de la Generalitat pel que es prorroga el confinament perimetral i la resolució de la Conselleria de Sanitat sobre mesures addicionals pel Covid-19 que es van publicar dissabte passat.

 

Tancament perimetral i toc de queda

  • La restricció d’entrada i eixida de persones del territori valencià -excepte les excepcions acreditades- es prorroga fins a les 23.59 hores del dia 15 de gener de 2021.
  • Els dies 23, 24, 25 i 31 de desembre de 2020 i 1 de gener de 2021, s’autoritzen els desplaçaments a territoris que siguen lloc de residència habitual de familiars o persones reunides dels qui es desplacen, complint-se en tot moment els límits a la permanència de grups de persones.
  • Toc de queda: les nits del 24 al 26 de desembre de 2020 i del 31 de desembre de 2020 a l’1 de gener de 2021, la limitació de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn s’amplia fins a les 01.30 hores, únicament per a permetre el retorn a casa.
  • Reunions familiars o amb afins: es manté en 6 persones el màxim, amb l’excepció dels menjars i sopars nadalencs dels dies 24, 25, 26 i 31 de desembre de 2020 i de l’1 de gener de 2021, a on podran ser deu. Es recomana no superar els dos grups de convivència.
  • Llocs de culte: per a reunions, celebracions i trobades religioses, incloses les cerimònies nupcials o altres celebracions religioses específiques, es manté fins a les 23.59 hores del 15 de gener de 2021 la limitació del 30% de l’aforament.

 

Mesures addicionals per sectors

  • Actes o activitats socioculturals, com a espectacles i celebracions populars: màxim de 150 persones i 50% de l’aforament. S’han de comunicar a l’autoritat municipal les mesures de seguretat i facilitar gels als assistents.
  • Actes deportius, entrenaments o competicions no professionals en instal·lacions: podran fer-se amb un aforament de públic màxim del 30% i un límit de 150 assistents. Es poden fer activitats en el medi natural en grups de fins a 30 persones.
  • Els centres firals i parcs d’atraccions poden obrir al públic fins al límit d’aforament del 50% tant en instal·lacions tancades i a l’aire lliure. S’inclouen els parcs temàtics, zoològics o aquaris.
  • Activitats de guia turístic: màxim de 15 persones per grup a l’aire lliure, i de 10 en espais tancats, incloent al guia. No es podran entregar fullets.
  • Piscines i instal·lacions: es podrà fer ús dels vestuaris, però no de les dutxes ni fonts d’aigua.
  • En els mercats ambulants, es manté l’aforament del 50% de llocs o l’augment d’espai que equivalga a això, però s’introduïx l’alternativa de no limitar el número de llocs però sí l’aforament de visitants al 50%.

 

Mesures específiques per a Nadal

  • Restauració i hostaleria: les nits del 24 al 26 de desembre i del 31 de desembre a l’1 de gener de 2021 es tanca a les 01.00 hores de la nit (en lloc de les 00.00), sense que puguen acceptar comandes a partir de les 00.30 hores. L’ocupació de taules eixos dies serà d’un màxim de 6, o de 10 si són familiars.
  • Es permetran les cavalcades estàtiques en llocs a on es puga controlar l’accés, garantint sempre el compliment de totes les normes de prevenció. En tot cas, s’autoritzarà al fet que els Reis Mags facen un recorregut als pobles i ciutats a bord de vehicles de transport, sense que puguen tirar caramels, o objectes.
  • No es podran celebrar carreres populars típiques de les festes nadalenques, com la Sant Silvestre.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.