‘Amunt persianes’, més de 887.000 euros a l’obertura de 64 nous baixos comercials

L’Ajuntament de València destinarà, a través d’‘Amunt persianes’, 887.388 euros per a impulsar l’activitat econòmica i l’ocupació en els districtes i barris de València amb l’obertura de 64 nous baixos comercials.

L’èxit d’esta convocatòria demostra el necessari que és el suport del consistori a la revitalització dels barris amb l’obertura de nous negocis en baixos buits”, ha explicat la regidora d’Emprenedoria i Innovació Econòmica, Pilar Bernabé.

Es tracta que amb el suport de fins als 20.000 € que rebran per projecte tornen a apujar les persianes, per a dinamitzar els barris i accelerar la seua recuperació, perquè cada vegada que un negoci obri les seues portes el barri s’ompli de vida. I és que cada vegada que puja una persiana, puja l’ànim de tot un barri”, ha remarcat la regidora.

Així mateix, Bernabé ha recordat que “la convocatòria encara continua oberta, per la qual cosa les persones interessades podran presentar les sol·licituds a través de la Seu Electrònica fins al 15 de novembre de 2022 o fins que s’esgote el crèdit destinat a la convocatòria, en este cas, 1.000.000 d’euros, ampliables a 3.000.000 d’euros”.

Les ajudes es dirigixen a cobrir les despeses d’inversió de l’activitat empresarial sempre que impliquen la posada en marxa d’un negoci en un local en planta baixa que prèviament haguera estat buit, entenent-se com a tal aquell en el qual no s’exerceix activitat econòmica, professional o empresarial i que es trobe disponible per a lloguer, venda, o traspàs, inclosos aquells locals que es troben en reforma.

Els projectes beneficiaris de la convocatòria ‘Amunt persianes’ rebran fins a 20.000 euros. Esta és la quantia màxima contemplada per als barris que tenen una desertització comercial severa com Benicalap, Ciutat Fallera, El Botànic, El Pilar, La Roqueta, Marxalenes, Nou Moles, Russafa, Soternes, Tormos i Torrefiel.
Els projectes situats en barris que presenten símptomes de desertització comercial podran rebre fins a 15.000 euros.

Estos barris són Aiora, Arrancapins, Beteró, El Calvari, El Carme, Els Orriols, En Corts, La Creu Coberta, La Petxina, La Seu, La Xerea, Mont-Olivet i Morvedre. Finalment, els negocis que òbriguen en la resta de barris podran rebre fins a 10.000 d’euros.

En este cas se subvencionarà fins a un màxim del 80% del pressupost del projecte presentat destinat a despeses d’inversió, entenent-se com a tals els de l’adquisició del local; els de rehabilitació i adequació del local; els associats al funcionament operatiu de l’activitat, com els de maquinària, instal·lacions tècniques i utillatge, mobiliari, equips per a processos d’informació; i les inversions de caràcter immaterial com els de propietat industrial, obtenció de patents, marques i propietat intel·lectual.

Podran ser beneficiàries de les ajudes, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes que hagen subscrit un contracte de compravenda, d’arrendament o de cessió del local on s’exercirà l’activitat per a la qual sol·licita subvenció o disposar d’una escriptura de propietat d’este local.

A més, és requisit necessari perquè el projecte siga beneficiari d’esta subvenció que el local en planta baixa on vaja a desenvolupar-se l’activitat es trobe en el terme municipal de València i estiga buit.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.