‘Amunt persianes’, més de 887.000 euros a l’obertura de 64 nous baixos comercials

L’Ajuntament de València destinarà, a través d’‘Amunt persianes’, 887.388 euros per a impulsar l’activitat econòmica i l’ocupació en els districtes i barris de València amb l’obertura de 64 nous baixos comercials.

L’èxit d’esta convocatòria demostra el necessari que és el suport del consistori a la revitalització dels barris amb l’obertura de nous negocis en baixos buits”, ha explicat la regidora d’Emprenedoria i Innovació Econòmica, Pilar Bernabé.

Es tracta que amb el suport de fins als 20.000 € que rebran per projecte tornen a apujar les persianes, per a dinamitzar els barris i accelerar la seua recuperació, perquè cada vegada que un negoci obri les seues portes el barri s’ompli de vida. I és que cada vegada que puja una persiana, puja l’ànim de tot un barri”, ha remarcat la regidora.

Així mateix, Bernabé ha recordat que “la convocatòria encara continua oberta, per la qual cosa les persones interessades podran presentar les sol·licituds a través de la Seu Electrònica fins al 15 de novembre de 2022 o fins que s’esgote el crèdit destinat a la convocatòria, en este cas, 1.000.000 d’euros, ampliables a 3.000.000 d’euros”.

Les ajudes es dirigixen a cobrir les despeses d’inversió de l’activitat empresarial sempre que impliquen la posada en marxa d’un negoci en un local en planta baixa que prèviament haguera estat buit, entenent-se com a tal aquell en el qual no s’exerceix activitat econòmica, professional o empresarial i que es trobe disponible per a lloguer, venda, o traspàs, inclosos aquells locals que es troben en reforma.

Els projectes beneficiaris de la convocatòria ‘Amunt persianes’ rebran fins a 20.000 euros. Esta és la quantia màxima contemplada per als barris que tenen una desertització comercial severa com Benicalap, Ciutat Fallera, El Botànic, El Pilar, La Roqueta, Marxalenes, Nou Moles, Russafa, Soternes, Tormos i Torrefiel.
Els projectes situats en barris que presenten símptomes de desertització comercial podran rebre fins a 15.000 euros.

Estos barris són Aiora, Arrancapins, Beteró, El Calvari, El Carme, Els Orriols, En Corts, La Creu Coberta, La Petxina, La Seu, La Xerea, Mont-Olivet i Morvedre. Finalment, els negocis que òbriguen en la resta de barris podran rebre fins a 10.000 d’euros.

En este cas se subvencionarà fins a un màxim del 80% del pressupost del projecte presentat destinat a despeses d’inversió, entenent-se com a tals els de l’adquisició del local; els de rehabilitació i adequació del local; els associats al funcionament operatiu de l’activitat, com els de maquinària, instal·lacions tècniques i utillatge, mobiliari, equips per a processos d’informació; i les inversions de caràcter immaterial com els de propietat industrial, obtenció de patents, marques i propietat intel·lectual.

Podran ser beneficiàries de les ajudes, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes que hagen subscrit un contracte de compravenda, d’arrendament o de cessió del local on s’exercirà l’activitat per a la qual sol·licita subvenció o disposar d’una escriptura de propietat d’este local.

A més, és requisit necessari perquè el projecte siga beneficiari d’esta subvenció que el local en planta baixa on vaja a desenvolupar-se l’activitat es trobe en el terme municipal de València i estiga buit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Salven la vida a un operari després de patir una parada cardíaca en podar una palmera a València

Un operari de 41 anys va ser rescatat pels bombers a València després de quedar atrapat mentres podava una palmera, patir un esvaïment i entrar en parada cardíaca, que l'equip mèdic va aconseguir revertir abans del seu trasllat a l'hospital.

Morant titlla d’intolerable el veto a les dones en la confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig a les dones en la confraria de Sagunt i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la participació femenina.

Xoc entre tramvia i cotxe interromp les línies 4 i 6 a València i deixa cinc ferits

Un cotxe que se salta un semàfor en roig provoca un xoc amb un tramvia a València, interromp el servici en les línies 4 i 6 i deixa cinc ferits amb policontusiones.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón com a testimoni en la causa penal per la gestió de la dana i exigix responsabilitats polítiques en la Generalitat.

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.

Les víctimes de la DANA confien que Mazón diga la veritat davant la jutgessa

Les víctimes mortals de la DANA del 29 d'octubre confien que Carlos Mazón, citat com a testimoni per la jutgessa de Catarroja, diga tota la veritat i aporte llum sobre la gestió de la tragèdia.

Un home ferit d’un tret en el coll després d’una discussió en un barri d’Alacant

La Policia Nacional investiga un tiroteig en el barri Verge del Carmen d'Alacant en el qual un home resulta ferit en el coll durant una discussió, possiblement d'origen familiar.