‘Amunt persianes’, més de 887.000 euros a l’obertura de 64 nous baixos comercials

L’Ajuntament de València destinarà, a través d’‘Amunt persianes’, 887.388 euros per a impulsar l’activitat econòmica i l’ocupació en els districtes i barris de València amb l’obertura de 64 nous baixos comercials.

L’èxit d’esta convocatòria demostra el necessari que és el suport del consistori a la revitalització dels barris amb l’obertura de nous negocis en baixos buits”, ha explicat la regidora d’Emprenedoria i Innovació Econòmica, Pilar Bernabé.

Es tracta que amb el suport de fins als 20.000 € que rebran per projecte tornen a apujar les persianes, per a dinamitzar els barris i accelerar la seua recuperació, perquè cada vegada que un negoci obri les seues portes el barri s’ompli de vida. I és que cada vegada que puja una persiana, puja l’ànim de tot un barri”, ha remarcat la regidora.

Així mateix, Bernabé ha recordat que “la convocatòria encara continua oberta, per la qual cosa les persones interessades podran presentar les sol·licituds a través de la Seu Electrònica fins al 15 de novembre de 2022 o fins que s’esgote el crèdit destinat a la convocatòria, en este cas, 1.000.000 d’euros, ampliables a 3.000.000 d’euros”.

Les ajudes es dirigixen a cobrir les despeses d’inversió de l’activitat empresarial sempre que impliquen la posada en marxa d’un negoci en un local en planta baixa que prèviament haguera estat buit, entenent-se com a tal aquell en el qual no s’exerceix activitat econòmica, professional o empresarial i que es trobe disponible per a lloguer, venda, o traspàs, inclosos aquells locals que es troben en reforma.

Els projectes beneficiaris de la convocatòria ‘Amunt persianes’ rebran fins a 20.000 euros. Esta és la quantia màxima contemplada per als barris que tenen una desertització comercial severa com Benicalap, Ciutat Fallera, El Botànic, El Pilar, La Roqueta, Marxalenes, Nou Moles, Russafa, Soternes, Tormos i Torrefiel.
Els projectes situats en barris que presenten símptomes de desertització comercial podran rebre fins a 15.000 euros.

Estos barris són Aiora, Arrancapins, Beteró, El Calvari, El Carme, Els Orriols, En Corts, La Creu Coberta, La Petxina, La Seu, La Xerea, Mont-Olivet i Morvedre. Finalment, els negocis que òbriguen en la resta de barris podran rebre fins a 10.000 d’euros.

En este cas se subvencionarà fins a un màxim del 80% del pressupost del projecte presentat destinat a despeses d’inversió, entenent-se com a tals els de l’adquisició del local; els de rehabilitació i adequació del local; els associats al funcionament operatiu de l’activitat, com els de maquinària, instal·lacions tècniques i utillatge, mobiliari, equips per a processos d’informació; i les inversions de caràcter immaterial com els de propietat industrial, obtenció de patents, marques i propietat intel·lectual.

Podran ser beneficiàries de les ajudes, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes que hagen subscrit un contracte de compravenda, d’arrendament o de cessió del local on s’exercirà l’activitat per a la qual sol·licita subvenció o disposar d’una escriptura de propietat d’este local.

A més, és requisit necessari perquè el projecte siga beneficiari d’esta subvenció que el local en planta baixa on vaja a desenvolupar-se l’activitat es trobe en el terme municipal de València i estiga buit.

Anuncios

Últimes notícies

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.

La Comunitat Valenciana duplica les morts en carretera a l’abril fins a deu conductors morts

Deu conductors van morir en les carreteres de la Comunitat Valenciana a l'abril, sis més que en 2025, la qual cosa la situa com la regió amb major increment de sinistres mortals a Espanya.

La Generalitat accelera 117 vivendes protegides a Benidorm amb lloguer per davall del mercat

La Generalitat construïx 117 vivendes protegides a Benidorm dins del Pla Viu, destinades a lloguer assequible sobre sòl públic i amb prioritat per a jóvens i persones amb discapacitat.

Pérez Llorca reforça la integració de les arts a les aules com a via d’inclusió de l’alumnat

Juanfran Pérez Llorca destaca el programa Innov@arts i el seu projecte Innova@cant com a exemple de com la música i les arts impulsen creativitat, inclusió i desenrotllament integral de l'alumnat.