Les últimes analítiques d’aigües residuals de Sagunt han confirmat que no hi ha restes de coronavirus

 

El clavegueram de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), està lliure de restes genòmiques del virus causant del Covid-19 en les aigües residuals. Esta dada es desprén de l’informe encarregat per Aigües de Sagunt al laboratori que analitza de manera sistemàtica les aigües residuals i les potables i confirma que en les últimes mostres preses des del 2 de juny fins al 6 de juliol en la ciutat no s’han obtingut resultats amb presència del virus.

 

Des de què en maig es començara a fer esta anàlisi, s’han pres 131 mostres, tres voltes per setmana, i en total s’han obtingut 17 resultats positius amb presència de SARS-CoV2, l’últim l’1 de juny en la mostra presa en els voltants de l’Hospital de Sagunt, cosa que demostra una evolució favorable.

 

GAMASER, laboratori contractat per Aigües de Sagunt, amb el seu mètode pioner i validat pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), determina quantitativament el número d’unitats genòmiques del SARS-CoV2, causant del Covid-19, presents per litre d’aigua i, per tant, permet establir la corba de l’epidèmia després de fer un mostreig de dades i anàlisis.

 

L’últim Consell d’Administració d’Aigües de Sagunt, empresa mixta de la que l’Ajuntament de Sagunt n’és soci majoritari amb Global Omnium, va aprovar destinar una partida per a que de manera sistemàtica s’analitzaren les aigües residuals de 5 punts de la ciutat, que s’arrepleguen al llarg de tot el dia, per a intentar incrementar la representativitat de la mostra que es pren i detectar la possible presència de possibles restes de virus.

 

La intenció d’este sistema és que puga servir d’alerta per a detectar l’existència de persones infectades per coronavirus ja siguen sense símptomes o bé que no hagen sigut diagnosticades, segons ha explicat el regidor delegat d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil. «D’esta manera, quan tenim els resultats i si són positius, els comuniquem a les autoritats sanitàries per a que puguen actuar i previndre o avançar-se a les possibles conseqüències, encara que esperem que no siga d’esta manera», ha aclarit el regidor.

 

L’edil ha matisat que el virus no es transmet a través de les aigües i per tant no hi ha risc, «però sí que pot ser un sistema d’alerta implementat per a poder detectar de manera preventiva i ràpida que puga haver malalts i, per tant, contagiar a més gent».

 

Quatre fases de mostreig en Sagunt

En els resultats de les anàlisis fetes per GAMASER es distingixen quatre fases ben diferenciades amb una clara tendència a la baixa.

 

  1. La primera fase (mostres congelades) entre el 28 d’abril i el 2 de maig: trobem valors positius en un 69% de les mostres amb alguns valors significativament alts (987 000 ug/L).
  2. La segona fase entre el 14 i el 20 de maig: el número de casos positius es reduix notablement passant del 69% al 17% i amb valors molt més baixos (aprox. 75 000 ug/L).
  3. La tercera fase del 21 de maig i el 03 juny: es van prendre un total de 51 mostres, d’elles una va obtindre un resultat positiu de 34 465 ug/L en data 1 de juny. Este punt de mostreig correspon al P1 Hospital Sagunt.
  4. La quarta fase fins a 6 de juliol es van prendre més de 25 mostres amb 0 resultats de presència de SARS-CoV2 en tot el municipi.

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.