14.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Les últimes analítiques d’aigües residuals de Sagunt han confirmat que no hi ha restes de coronavirus

 

El clavegueram de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), està lliure de restes genòmiques del virus causant del Covid-19 en les aigües residuals. Esta dada es desprén de l’informe encarregat per Aigües de Sagunt al laboratori que analitza de manera sistemàtica les aigües residuals i les potables i confirma que en les últimes mostres preses des del 2 de juny fins al 6 de juliol en la ciutat no s’han obtingut resultats amb presència del virus.

 

Des de què en maig es començara a fer esta anàlisi, s’han pres 131 mostres, tres voltes per setmana, i en total s’han obtingut 17 resultats positius amb presència de SARS-CoV2, l’últim l’1 de juny en la mostra presa en els voltants de l’Hospital de Sagunt, cosa que demostra una evolució favorable.

 

GAMASER, laboratori contractat per Aigües de Sagunt, amb el seu mètode pioner i validat pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), determina quantitativament el número d’unitats genòmiques del SARS-CoV2, causant del Covid-19, presents per litre d’aigua i, per tant, permet establir la corba de l’epidèmia després de fer un mostreig de dades i anàlisis.

 

L’últim Consell d’Administració d’Aigües de Sagunt, empresa mixta de la que l’Ajuntament de Sagunt n’és soci majoritari amb Global Omnium, va aprovar destinar una partida per a que de manera sistemàtica s’analitzaren les aigües residuals de 5 punts de la ciutat, que s’arrepleguen al llarg de tot el dia, per a intentar incrementar la representativitat de la mostra que es pren i detectar la possible presència de possibles restes de virus.

 

La intenció d’este sistema és que puga servir d’alerta per a detectar l’existència de persones infectades per coronavirus ja siguen sense símptomes o bé que no hagen sigut diagnosticades, segons ha explicat el regidor delegat d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil. «D’esta manera, quan tenim els resultats i si són positius, els comuniquem a les autoritats sanitàries per a que puguen actuar i previndre o avançar-se a les possibles conseqüències, encara que esperem que no siga d’esta manera», ha aclarit el regidor.

 

L’edil ha matisat que el virus no es transmet a través de les aigües i per tant no hi ha risc, «però sí que pot ser un sistema d’alerta implementat per a poder detectar de manera preventiva i ràpida que puga haver malalts i, per tant, contagiar a més gent».

 

Quatre fases de mostreig en Sagunt

En els resultats de les anàlisis fetes per GAMASER es distingixen quatre fases ben diferenciades amb una clara tendència a la baixa.

 

  1. La primera fase (mostres congelades) entre el 28 d’abril i el 2 de maig: trobem valors positius en un 69% de les mostres amb alguns valors significativament alts (987 000 ug/L).
  2. La segona fase entre el 14 i el 20 de maig: el número de casos positius es reduix notablement passant del 69% al 17% i amb valors molt més baixos (aprox. 75 000 ug/L).
  3. La tercera fase del 21 de maig i el 03 juny: es van prendre un total de 51 mostres, d’elles una va obtindre un resultat positiu de 34 465 ug/L en data 1 de juny. Este punt de mostreig correspon al P1 Hospital Sagunt.
  4. La quarta fase fins a 6 de juliol es van prendre més de 25 mostres amb 0 resultats de presència de SARS-CoV2 en tot el municipi.

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.