Huit de cada deu ancians morts en residències valencianes no es van sotmetre a proves PCR

 

Segons l’informe de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, remés al Ministeri de Sanitat, entre el 21 de març i el 4 d’abril, van morir 13 ancians, residents en els centres de majors valencians, amb una prova PCR de COVID-19 positiva. A pesar d’això, en el mateix període, segons les dades facilitades per la Conselleria, van morir 90 residents a causa del coronavirus.

 

Es tracta d’un ball de xifres important que suposa que huit de cada deu ancians morts en les residències, suposadament a causa de la COVID-19, no han sigut sotmesos a una prova PCR, és a dir, 77 dels 90. Es tracta de persones que consten com a mortes per coronavirus en el recompte de la Conselleria en ser residents en centres amb casos positius i presentar causes de defunció associades.

 

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat este mateix matí, en una entrevista en ‘Onda Cero’, que consten com a defuncions per COVID-19 perquè hi ha un vincle epidemiològic i els experts de la Conselleria consideren que s’han de comptabilitzar d’esta manera.

 

«No sabíem que en una proporció tan exagerada»

Des de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià (Aerte), segons han traslladat a ‘Las Provincias’, demanen a Barceló que «corregisca les dades i es compten, com exigix el Ministeri de Sanitat, només els morts amb PCR positiva».

 

«Sabíem que la Conselleria comptabilitzava defuncions sense confirmar amb símptomes compatibles, però no sabíem que en una proporció tan exagerada», han assegurat. «Pensàvem que es feia per una voluntat de transparència, però al final el resultat és que la Conselleria està computant més morts dels que realment hi ha», conclouen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla