Huit de cada deu ancians morts en residències valencianes no es van sotmetre a proves PCR

 

Segons l’informe de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, remés al Ministeri de Sanitat, entre el 21 de març i el 4 d’abril, van morir 13 ancians, residents en els centres de majors valencians, amb una prova PCR de COVID-19 positiva. A pesar d’això, en el mateix període, segons les dades facilitades per la Conselleria, van morir 90 residents a causa del coronavirus.

 

Es tracta d’un ball de xifres important que suposa que huit de cada deu ancians morts en les residències, suposadament a causa de la COVID-19, no han sigut sotmesos a una prova PCR, és a dir, 77 dels 90. Es tracta de persones que consten com a mortes per coronavirus en el recompte de la Conselleria en ser residents en centres amb casos positius i presentar causes de defunció associades.

 

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat este mateix matí, en una entrevista en ‘Onda Cero’, que consten com a defuncions per COVID-19 perquè hi ha un vincle epidemiològic i els experts de la Conselleria consideren que s’han de comptabilitzar d’esta manera.

 

«No sabíem que en una proporció tan exagerada»

Des de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià (Aerte), segons han traslladat a ‘Las Provincias’, demanen a Barceló que «corregisca les dades i es compten, com exigix el Ministeri de Sanitat, només els morts amb PCR positiva».

 

«Sabíem que la Conselleria comptabilitzava defuncions sense confirmar amb símptomes compatibles, però no sabíem que en una proporció tan exagerada», han assegurat. «Pensàvem que es feia per una voluntat de transparència, però al final el resultat és que la Conselleria està computant més morts dels que realment hi ha», conclouen.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.