Huit de cada deu ancians morts en residències valencianes no es van sotmetre a proves PCR

 

Segons l’informe de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, remés al Ministeri de Sanitat, entre el 21 de març i el 4 d’abril, van morir 13 ancians, residents en els centres de majors valencians, amb una prova PCR de COVID-19 positiva. A pesar d’això, en el mateix període, segons les dades facilitades per la Conselleria, van morir 90 residents a causa del coronavirus.

 

Es tracta d’un ball de xifres important que suposa que huit de cada deu ancians morts en les residències, suposadament a causa de la COVID-19, no han sigut sotmesos a una prova PCR, és a dir, 77 dels 90. Es tracta de persones que consten com a mortes per coronavirus en el recompte de la Conselleria en ser residents en centres amb casos positius i presentar causes de defunció associades.

 

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat este mateix matí, en una entrevista en ‘Onda Cero’, que consten com a defuncions per COVID-19 perquè hi ha un vincle epidemiològic i els experts de la Conselleria consideren que s’han de comptabilitzar d’esta manera.

 

«No sabíem que en una proporció tan exagerada»

Des de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià (Aerte), segons han traslladat a ‘Las Provincias’, demanen a Barceló que «corregisca les dades i es compten, com exigix el Ministeri de Sanitat, només els morts amb PCR positiva».

 

«Sabíem que la Conselleria comptabilitzava defuncions sense confirmar amb símptomes compatibles, però no sabíem que en una proporció tan exagerada», han assegurat. «Pensàvem que es feia per una voluntat de transparència, però al final el resultat és que la Conselleria està computant més morts dels que realment hi ha», conclouen.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.