Huit de cada deu ancians morts en residències valencianes no es van sotmetre a proves PCR

 

Segons l’informe de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, remés al Ministeri de Sanitat, entre el 21 de març i el 4 d’abril, van morir 13 ancians, residents en els centres de majors valencians, amb una prova PCR de COVID-19 positiva. A pesar d’això, en el mateix període, segons les dades facilitades per la Conselleria, van morir 90 residents a causa del coronavirus.

 

Es tracta d’un ball de xifres important que suposa que huit de cada deu ancians morts en les residències, suposadament a causa de la COVID-19, no han sigut sotmesos a una prova PCR, és a dir, 77 dels 90. Es tracta de persones que consten com a mortes per coronavirus en el recompte de la Conselleria en ser residents en centres amb casos positius i presentar causes de defunció associades.

 

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat este mateix matí, en una entrevista en ‘Onda Cero’, que consten com a defuncions per COVID-19 perquè hi ha un vincle epidemiològic i els experts de la Conselleria consideren que s’han de comptabilitzar d’esta manera.

 

«No sabíem que en una proporció tan exagerada»

Des de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià (Aerte), segons han traslladat a ‘Las Provincias’, demanen a Barceló que «corregisca les dades i es compten, com exigix el Ministeri de Sanitat, només els morts amb PCR positiva».

 

«Sabíem que la Conselleria comptabilitzava defuncions sense confirmar amb símptomes compatibles, però no sabíem que en una proporció tan exagerada», han assegurat. «Pensàvem que es feia per una voluntat de transparència, però al final el resultat és que la Conselleria està computant més morts dels que realment hi ha», conclouen.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.