11.7 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Huit de cada deu ancians morts en residències valencianes no es van sotmetre a proves PCR

 

Segons l’informe de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, remés al Ministeri de Sanitat, entre el 21 de març i el 4 d’abril, van morir 13 ancians, residents en els centres de majors valencians, amb una prova PCR de COVID-19 positiva. A pesar d’això, en el mateix període, segons les dades facilitades per la Conselleria, van morir 90 residents a causa del coronavirus.

 

Es tracta d’un ball de xifres important que suposa que huit de cada deu ancians morts en les residències, suposadament a causa de la COVID-19, no han sigut sotmesos a una prova PCR, és a dir, 77 dels 90. Es tracta de persones que consten com a mortes per coronavirus en el recompte de la Conselleria en ser residents en centres amb casos positius i presentar causes de defunció associades.

 

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat este mateix matí, en una entrevista en ‘Onda Cero’, que consten com a defuncions per COVID-19 perquè hi ha un vincle epidemiològic i els experts de la Conselleria consideren que s’han de comptabilitzar d’esta manera.

 

«No sabíem que en una proporció tan exagerada»

Des de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià (Aerte), segons han traslladat a ‘Las Provincias’, demanen a Barceló que «corregisca les dades i es compten, com exigix el Ministeri de Sanitat, només els morts amb PCR positiva».

 

«Sabíem que la Conselleria comptabilitzava defuncions sense confirmar amb símptomes compatibles, però no sabíem que en una proporció tan exagerada», han assegurat. «Pensàvem que es feia per una voluntat de transparència, però al final el resultat és que la Conselleria està computant més morts dels que realment hi ha», conclouen.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.