Lady Di, 24 anys d’una mort que va commocionar el planeta

Diana de Gales

Diana de Gal·les | Instagram

 

El 31 d’agost de 1997, la mort de Diana de Gal·les en un tràgic accident va deixar a tot el planeta commocionat i als seus dos fills, els prínceps Enric i Guillermo, amb tan sols 12 i 15 anys, devastats.

 

Ara, 24 anys després, és probable que els fills de Lady Di, néts de la reina Isabel II, passen aquesta data en la intimitat, després que van homenatjar a la seua mare el passat 1 de juliol, en inaugurar una estàtua en el seu honor, el dia en què hauria complit 60 anys.

 

Tant Enrique com Guillermo han mostrat en múltiples ocasions el dolor per l’absència de la seua mare, quan tots dos eren encara molt xicotets. “Cada dia, desitjaríem que encara estiguera amb nosaltres, i la nostra esperança és que aquesta estàtua siga vista per sempre com un símbol de la seua vida i el seu llegat”, van afirmar en un comunicat després d’inaugurar l’estàtua, en el qual van destacar “la calidesa, l’elegància i l’energia” de Diana, a més del “impacte universal i generacional” del seu treball.

 

Diana de Gal·les

La princesa Diana amb els seus dos fills, Enrique i Guillermo | Instagram

Un accident de trànsit a París, el final de la princesa Diana

El Regne Unit començava el dia fa 24 anys amb la trista defunció de Diana Frances Spencer  en un accident de trànsit a París, mentre viatjava amb la seua parella Dodi Al Fayed, qui també va perdre la vida. Lady Di va morir en el pont de l’Ànima de París quan el cotxe en el qual viatjava la princesa anava a tota velocitat en un intent per escapar de la persecució dels paparazzis, els mateixos que dies abans la van fotografiar a França mentre passava unes vacances amb Dodi i la seua família.

 

En l’accident, també va morir el conductor del vehicle, Henri Paul. La notícia, va arribar als mitjans britànics cap a la 01.00 hores local, quan la princesa estava amb vida i hospitalitzada, encara que se sabia que Diana havia patit ferides molt greus al cap.

 

La confirmació oficial de la mort de la Princesa Diana de Gal·les es va produir unes dues hores després, mentre els seus fills, Guillermo i Enrique, passaven les vacances amb el seu pare, el príncep Carles, al castell escocés de Balmoral, pertanyent a la Corona Reial Britànica.

 

El 6 de setembre de 1997, va tindre lloc el funeral de Lady Di, en l’Abadia de Westminster (Londres). El Regne Unit va decretar sis dies de dol per la mort de Diana Spencer

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.

El PP exigix a Ximo Puig explicacions i el seu cessament com a ambaixador després del processament del seu germà

El PPCV reclama que Ximo Puig done explicacions públiques i deixe el càrrec d'ambaixador davant l'OCDE després que l'Audiència de València haja confirmat el processament del seu germà Francis Puig per una presumpta trama de subvencions.

L’UCO detalla reunions de Jorge Bellver amb l’empresari d’Assut per a tractar operacions urbanístiques

Un nou informe de l'UCO aporta al jutjat detalls sobre reunions de Jorge Bellver amb l'empresari Jaime Febrer i reforça la tesi d'obsequis per a influir en tràmits urbanístics a València.

La jutgessa de la DANA exigix a la Generalitat el detall dels bombers forestals mobilitzats

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA reclama a la Generalitat un llistat detallat de les unitats de bombers forestals mobilitzades i demana a À Punt missatges i vídeos sobre les alertes prèvies.