17 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Lady Di, 24 anys d’una mort que va commocionar el planeta

Diana de Gales

Diana de Gal·les | Instagram

 

El 31 d’agost de 1997, la mort de Diana de Gal·les en un tràgic accident va deixar a tot el planeta commocionat i als seus dos fills, els prínceps Enric i Guillermo, amb tan sols 12 i 15 anys, devastats.

 

Ara, 24 anys després, és probable que els fills de Lady Di, néts de la reina Isabel II, passen aquesta data en la intimitat, després que van homenatjar a la seua mare el passat 1 de juliol, en inaugurar una estàtua en el seu honor, el dia en què hauria complit 60 anys.

 

Tant Enrique com Guillermo han mostrat en múltiples ocasions el dolor per l’absència de la seua mare, quan tots dos eren encara molt xicotets. “Cada dia, desitjaríem que encara estiguera amb nosaltres, i la nostra esperança és que aquesta estàtua siga vista per sempre com un símbol de la seua vida i el seu llegat”, van afirmar en un comunicat després d’inaugurar l’estàtua, en el qual van destacar “la calidesa, l’elegància i l’energia” de Diana, a més del “impacte universal i generacional” del seu treball.

 

Diana de Gal·les

La princesa Diana amb els seus dos fills, Enrique i Guillermo | Instagram

Un accident de trànsit a París, el final de la princesa Diana

El Regne Unit començava el dia fa 24 anys amb la trista defunció de Diana Frances Spencer  en un accident de trànsit a París, mentre viatjava amb la seua parella Dodi Al Fayed, qui també va perdre la vida. Lady Di va morir en el pont de l’Ànima de París quan el cotxe en el qual viatjava la princesa anava a tota velocitat en un intent per escapar de la persecució dels paparazzis, els mateixos que dies abans la van fotografiar a França mentre passava unes vacances amb Dodi i la seua família.

 

En l’accident, també va morir el conductor del vehicle, Henri Paul. La notícia, va arribar als mitjans britànics cap a la 01.00 hores local, quan la princesa estava amb vida i hospitalitzada, encara que se sabia que Diana havia patit ferides molt greus al cap.

 

La confirmació oficial de la mort de la Princesa Diana de Gal·les es va produir unes dues hores després, mentre els seus fills, Guillermo i Enrique, passaven les vacances amb el seu pare, el príncep Carles, al castell escocés de Balmoral, pertanyent a la Corona Reial Britànica.

 

El 6 de setembre de 1997, va tindre lloc el funeral de Lady Di, en l’Abadia de Westminster (Londres). El Regne Unit va decretar sis dies de dol per la mort de Diana Spencer

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.