Anuncien el preu del primer medicament contra el Covid-19

 

Fa pocs dies arribava la bona notícia de l’aprovació, per part de l’Agència Europea del Medicament (EMA), de l’antiviral remdesivir com a primer fàrmac contra el coronavirus. Ara, la farmacèutica nord-americana Gilead acaba de comunicar el preu del medicament: uns 2.100 euros per un tractament de sis dosis, que podria augmentar fins als 3.800 euros si es necessiten més dosis.

 

El cost anunciat este dilluns pel laboratori Gilead s’oferirà a tots els governs dels països desenrotllats de tot el món a on el remdesivir està aprovat o autoritzat per al seu ús. Es tracta, segons la companyia, d’una quantitat «molt per davall» del cost del medicament, per tal de garantir un accés ampli i equitatiu al fàrmac en un moment de necessitat mundial urgent.

 

Preu reduït als països en vies de desenrotllament

En els Estats Units, donades les característiques del seu sistema sanitari, el preu serà de 520 dòlars per vial (462,80 euros) per a les companyies d’assegurances privades, mentres que manté els 390 dòlars per dosi per a programes públics. En una carta oberta, el president i director executiu del laboratori, Daniel O’Day, ha destacat que «l’objectiu és ajudar a la quantitat més gran de pacients possible, el més ràpid possible i de la manera més responsable».

 

El laboratori ha especificat que els 390 dòlars per dosi és el que demanarà als governs dels països més desenrotllats. Per als que estan en vies de creixement, ha arribat a diferents acords amb productors de medicaments genèrics per a poder oferir el tractament a un preu més reduït i facilitar d’eixa manera el seu accés.

 

Queixes dels pacients

L’anunci del preu del remdesivir no ha convençut a alguns sectors. Sense anar més lluny, associacions de defensors dels pacients, com Public Citizen, argumenten que el cost hauria de ser menor, ja que el fàrmac va ser fet amb el suport financer de govern dels Estats Units.

 

Peter Maybarduk, director del programa d’accés a medicaments de Public Citizen, va qualificar el preu com «una mostra d’arrogància i menyspreu pel públic». A això ha afegit que el medicament va reduir modestament l’estada dels pacients en l’hospital, però no ha demostrat que redusca les morts dels pacients amb el Covid -19 .

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.