Anuncien el preu del primer medicament contra el Covid-19

 

Fa pocs dies arribava la bona notícia de l’aprovació, per part de l’Agència Europea del Medicament (EMA), de l’antiviral remdesivir com a primer fàrmac contra el coronavirus. Ara, la farmacèutica nord-americana Gilead acaba de comunicar el preu del medicament: uns 2.100 euros per un tractament de sis dosis, que podria augmentar fins als 3.800 euros si es necessiten més dosis.

 

El cost anunciat este dilluns pel laboratori Gilead s’oferirà a tots els governs dels països desenrotllats de tot el món a on el remdesivir està aprovat o autoritzat per al seu ús. Es tracta, segons la companyia, d’una quantitat «molt per davall» del cost del medicament, per tal de garantir un accés ampli i equitatiu al fàrmac en un moment de necessitat mundial urgent.

 

Preu reduït als països en vies de desenrotllament

En els Estats Units, donades les característiques del seu sistema sanitari, el preu serà de 520 dòlars per vial (462,80 euros) per a les companyies d’assegurances privades, mentres que manté els 390 dòlars per dosi per a programes públics. En una carta oberta, el president i director executiu del laboratori, Daniel O’Day, ha destacat que «l’objectiu és ajudar a la quantitat més gran de pacients possible, el més ràpid possible i de la manera més responsable».

 

El laboratori ha especificat que els 390 dòlars per dosi és el que demanarà als governs dels països més desenrotllats. Per als que estan en vies de creixement, ha arribat a diferents acords amb productors de medicaments genèrics per a poder oferir el tractament a un preu més reduït i facilitar d’eixa manera el seu accés.

 

Queixes dels pacients

L’anunci del preu del remdesivir no ha convençut a alguns sectors. Sense anar més lluny, associacions de defensors dels pacients, com Public Citizen, argumenten que el cost hauria de ser menor, ja que el fàrmac va ser fet amb el suport financer de govern dels Estats Units.

 

Peter Maybarduk, director del programa d’accés a medicaments de Public Citizen, va qualificar el preu com «una mostra d’arrogància i menyspreu pel públic». A això ha afegit que el medicament va reduir modestament l’estada dels pacients en l’hospital, però no ha demostrat que redusca les morts dels pacients amb el Covid -19 .

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.