11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Anuncien el preu del primer medicament contra el Covid-19

 

Fa pocs dies arribava la bona notícia de l’aprovació, per part de l’Agència Europea del Medicament (EMA), de l’antiviral remdesivir com a primer fàrmac contra el coronavirus. Ara, la farmacèutica nord-americana Gilead acaba de comunicar el preu del medicament: uns 2.100 euros per un tractament de sis dosis, que podria augmentar fins als 3.800 euros si es necessiten més dosis.

 

El cost anunciat este dilluns pel laboratori Gilead s’oferirà a tots els governs dels països desenrotllats de tot el món a on el remdesivir està aprovat o autoritzat per al seu ús. Es tracta, segons la companyia, d’una quantitat «molt per davall» del cost del medicament, per tal de garantir un accés ampli i equitatiu al fàrmac en un moment de necessitat mundial urgent.

 

Preu reduït als països en vies de desenrotllament

En els Estats Units, donades les característiques del seu sistema sanitari, el preu serà de 520 dòlars per vial (462,80 euros) per a les companyies d’assegurances privades, mentres que manté els 390 dòlars per dosi per a programes públics. En una carta oberta, el president i director executiu del laboratori, Daniel O’Day, ha destacat que «l’objectiu és ajudar a la quantitat més gran de pacients possible, el més ràpid possible i de la manera més responsable».

 

El laboratori ha especificat que els 390 dòlars per dosi és el que demanarà als governs dels països més desenrotllats. Per als que estan en vies de creixement, ha arribat a diferents acords amb productors de medicaments genèrics per a poder oferir el tractament a un preu més reduït i facilitar d’eixa manera el seu accés.

 

Queixes dels pacients

L’anunci del preu del remdesivir no ha convençut a alguns sectors. Sense anar més lluny, associacions de defensors dels pacients, com Public Citizen, argumenten que el cost hauria de ser menor, ja que el fàrmac va ser fet amb el suport financer de govern dels Estats Units.

 

Peter Maybarduk, director del programa d’accés a medicaments de Public Citizen, va qualificar el preu com «una mostra d’arrogància i menyspreu pel públic». A això ha afegit que el medicament va reduir modestament l’estada dels pacients en l’hospital, però no ha demostrat que redusca les morts dels pacients amb el Covid -19 .

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.