Anuncien el preu del primer medicament contra el Covid-19

 

Fa pocs dies arribava la bona notícia de l’aprovació, per part de l’Agència Europea del Medicament (EMA), de l’antiviral remdesivir com a primer fàrmac contra el coronavirus. Ara, la farmacèutica nord-americana Gilead acaba de comunicar el preu del medicament: uns 2.100 euros per un tractament de sis dosis, que podria augmentar fins als 3.800 euros si es necessiten més dosis.

 

El cost anunciat este dilluns pel laboratori Gilead s’oferirà a tots els governs dels països desenrotllats de tot el món a on el remdesivir està aprovat o autoritzat per al seu ús. Es tracta, segons la companyia, d’una quantitat «molt per davall» del cost del medicament, per tal de garantir un accés ampli i equitatiu al fàrmac en un moment de necessitat mundial urgent.

 

Preu reduït als països en vies de desenrotllament

En els Estats Units, donades les característiques del seu sistema sanitari, el preu serà de 520 dòlars per vial (462,80 euros) per a les companyies d’assegurances privades, mentres que manté els 390 dòlars per dosi per a programes públics. En una carta oberta, el president i director executiu del laboratori, Daniel O’Day, ha destacat que «l’objectiu és ajudar a la quantitat més gran de pacients possible, el més ràpid possible i de la manera més responsable».

 

El laboratori ha especificat que els 390 dòlars per dosi és el que demanarà als governs dels països més desenrotllats. Per als que estan en vies de creixement, ha arribat a diferents acords amb productors de medicaments genèrics per a poder oferir el tractament a un preu més reduït i facilitar d’eixa manera el seu accés.

 

Queixes dels pacients

L’anunci del preu del remdesivir no ha convençut a alguns sectors. Sense anar més lluny, associacions de defensors dels pacients, com Public Citizen, argumenten que el cost hauria de ser menor, ja que el fàrmac va ser fet amb el suport financer de govern dels Estats Units.

 

Peter Maybarduk, director del programa d’accés a medicaments de Public Citizen, va qualificar el preu com «una mostra d’arrogància i menyspreu pel públic». A això ha afegit que el medicament va reduir modestament l’estada dels pacients en l’hospital, però no ha demostrat que redusca les morts dels pacients amb el Covid -19 .

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.

Consell i Ajuntament impulsen zones d’ombra en patis escolars d’Alacant

La Generalitat i l'Ajuntament treballen en un pla per a instal·lar sombrajes en patis escolars i prioritzar centres segons necessitat. També avancen licitacions i obres en col·legis i patrimoni.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space construirà una planta en l'àrea Porta d'Elx per a escalar producció i operacions. La companyia preveu arribar a prop de 1.000 ocupacions a partir de mediats de 2028.