Anuncien el preu del primer medicament contra el Covid-19

 

Fa pocs dies arribava la bona notícia de l’aprovació, per part de l’Agència Europea del Medicament (EMA), de l’antiviral remdesivir com a primer fàrmac contra el coronavirus. Ara, la farmacèutica nord-americana Gilead acaba de comunicar el preu del medicament: uns 2.100 euros per un tractament de sis dosis, que podria augmentar fins als 3.800 euros si es necessiten més dosis.

 

El cost anunciat este dilluns pel laboratori Gilead s’oferirà a tots els governs dels països desenrotllats de tot el món a on el remdesivir està aprovat o autoritzat per al seu ús. Es tracta, segons la companyia, d’una quantitat «molt per davall» del cost del medicament, per tal de garantir un accés ampli i equitatiu al fàrmac en un moment de necessitat mundial urgent.

 

Preu reduït als països en vies de desenrotllament

En els Estats Units, donades les característiques del seu sistema sanitari, el preu serà de 520 dòlars per vial (462,80 euros) per a les companyies d’assegurances privades, mentres que manté els 390 dòlars per dosi per a programes públics. En una carta oberta, el president i director executiu del laboratori, Daniel O’Day, ha destacat que «l’objectiu és ajudar a la quantitat més gran de pacients possible, el més ràpid possible i de la manera més responsable».

 

El laboratori ha especificat que els 390 dòlars per dosi és el que demanarà als governs dels països més desenrotllats. Per als que estan en vies de creixement, ha arribat a diferents acords amb productors de medicaments genèrics per a poder oferir el tractament a un preu més reduït i facilitar d’eixa manera el seu accés.

 

Queixes dels pacients

L’anunci del preu del remdesivir no ha convençut a alguns sectors. Sense anar més lluny, associacions de defensors dels pacients, com Public Citizen, argumenten que el cost hauria de ser menor, ja que el fàrmac va ser fet amb el suport financer de govern dels Estats Units.

 

Peter Maybarduk, director del programa d’accés a medicaments de Public Citizen, va qualificar el preu com «una mostra d’arrogància i menyspreu pel públic». A això ha afegit que el medicament va reduir modestament l’estada dels pacients en l’hospital, però no ha demostrat que redusca les morts dels pacients amb el Covid -19 .

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.