Fi dels peatges: L’AP-7 entre Alacant i Tarragona ja és gratuïta

Un peatge de l'AP-7, en una imatge d'arxiu

Un peatge de l’AP-7, en una imatge d’arxiu | ACN

Els peatges en l’AP-7 entre Tarragona i Alacant ja han passat, a partir d’este dimarts, a la història. En concret, a les 20.30, els operaris de l’autopista del Mediterrani han alçat les barreres de protecció i han facilitat l’entrada dels vehicles, sense haver de dur a terme el tradicional pagament. 

 

En la pràctica suposa que finalitza el termini concessional de dos dels grans trams de l’AP-7, que sumen 374 quilòmetres de longitud, després de quasi 50 anys de peatge per part dels usuaris. Estos trams revertixen ara a l’Administració General de l’Estat, i passen a ser lliures de peatge, és a dir, d’ús gratuït per als usuaris.

 

A partir d’ara els vehicles ja no hauran d’abonar cap import en el seu recorregut per esta via, i de fet, en alguns municipis, es va començar a retirar les màquines de pagament des de dimecres passat. 

 

Ara, es procedirà a tapar les màquines expenedores i s’emprarà senyalística tal com ja es va fer l’any passat en l’AP-1 (Burgos-Armiñón), que es va convertir l’1 de desembre de 2018 en la primera autopista lliure de peatge a Espanya.

«Un fet històric»

El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha celebrat hui el fi del peatge en l’AP-7 en el tram entre Tarragona i Alacant, «un fet històric que canviarà la filosofia» de les autopistes, ha augurat. Este és el «major tram d’autopista alliberat fins hui», ha subratllat. 374 quilòmetres, que a partir d’aquest 1 de gener permetran que circular per la Xarxa de Carreteres de l’Estat de la Comunitat Valenciana siga un 93% més barat i suposarà un estalvi anual de 300 milions d’euros per als usuaris.

 

Quant a l’afecció a la via, Ábalos ha assenyalat que basant-se en experiències anteriors, la previsió del Ministeri és que la circulació augmente al voltant d’un 30%, fet que «no afectarà a la circulació» en la via.

També pots llegir…

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.