Fi dels peatges: L’AP-7 entre Alacant i Tarragona ja és gratuïta

Un peatge de l'AP-7, en una imatge d'arxiu

Un peatge de l’AP-7, en una imatge d’arxiu | ACN

Els peatges en l’AP-7 entre Tarragona i Alacant ja han passat, a partir d’este dimarts, a la història. En concret, a les 20.30, els operaris de l’autopista del Mediterrani han alçat les barreres de protecció i han facilitat l’entrada dels vehicles, sense haver de dur a terme el tradicional pagament. 

 

En la pràctica suposa que finalitza el termini concessional de dos dels grans trams de l’AP-7, que sumen 374 quilòmetres de longitud, després de quasi 50 anys de peatge per part dels usuaris. Estos trams revertixen ara a l’Administració General de l’Estat, i passen a ser lliures de peatge, és a dir, d’ús gratuït per als usuaris.

 

A partir d’ara els vehicles ja no hauran d’abonar cap import en el seu recorregut per esta via, i de fet, en alguns municipis, es va començar a retirar les màquines de pagament des de dimecres passat. 

 

Ara, es procedirà a tapar les màquines expenedores i s’emprarà senyalística tal com ja es va fer l’any passat en l’AP-1 (Burgos-Armiñón), que es va convertir l’1 de desembre de 2018 en la primera autopista lliure de peatge a Espanya.

«Un fet històric»

El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha celebrat hui el fi del peatge en l’AP-7 en el tram entre Tarragona i Alacant, «un fet històric que canviarà la filosofia» de les autopistes, ha augurat. Este és el «major tram d’autopista alliberat fins hui», ha subratllat. 374 quilòmetres, que a partir d’aquest 1 de gener permetran que circular per la Xarxa de Carreteres de l’Estat de la Comunitat Valenciana siga un 93% més barat i suposarà un estalvi anual de 300 milions d’euros per als usuaris.

 

Quant a l’afecció a la via, Ábalos ha assenyalat que basant-se en experiències anteriors, la previsió del Ministeri és que la circulació augmente al voltant d’un 30%, fet que «no afectarà a la circulació» en la via.

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.