Fi dels peatges: L’AP-7 entre Alacant i Tarragona ja és gratuïta

Un peatge de l'AP-7, en una imatge d'arxiu

Un peatge de l’AP-7, en una imatge d’arxiu | ACN

Els peatges en l’AP-7 entre Tarragona i Alacant ja han passat, a partir d’este dimarts, a la història. En concret, a les 20.30, els operaris de l’autopista del Mediterrani han alçat les barreres de protecció i han facilitat l’entrada dels vehicles, sense haver de dur a terme el tradicional pagament. 

 

En la pràctica suposa que finalitza el termini concessional de dos dels grans trams de l’AP-7, que sumen 374 quilòmetres de longitud, després de quasi 50 anys de peatge per part dels usuaris. Estos trams revertixen ara a l’Administració General de l’Estat, i passen a ser lliures de peatge, és a dir, d’ús gratuït per als usuaris.

 

A partir d’ara els vehicles ja no hauran d’abonar cap import en el seu recorregut per esta via, i de fet, en alguns municipis, es va començar a retirar les màquines de pagament des de dimecres passat. 

 

Ara, es procedirà a tapar les màquines expenedores i s’emprarà senyalística tal com ja es va fer l’any passat en l’AP-1 (Burgos-Armiñón), que es va convertir l’1 de desembre de 2018 en la primera autopista lliure de peatge a Espanya.

«Un fet històric»

El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha celebrat hui el fi del peatge en l’AP-7 en el tram entre Tarragona i Alacant, «un fet històric que canviarà la filosofia» de les autopistes, ha augurat. Este és el «major tram d’autopista alliberat fins hui», ha subratllat. 374 quilòmetres, que a partir d’aquest 1 de gener permetran que circular per la Xarxa de Carreteres de l’Estat de la Comunitat Valenciana siga un 93% més barat i suposarà un estalvi anual de 300 milions d’euros per als usuaris.

 

Quant a l’afecció a la via, Ábalos ha assenyalat que basant-se en experiències anteriors, la previsió del Ministeri és que la circulació augmente al voltant d’un 30%, fet que «no afectarà a la circulació» en la via.

També pots llegir…

Últimes notícies

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.