Fi dels peatges: L’AP-7 entre Alacant i Tarragona ja és gratuïta

Un peatge de l'AP-7, en una imatge d'arxiu

Un peatge de l’AP-7, en una imatge d’arxiu | ACN

Els peatges en l’AP-7 entre Tarragona i Alacant ja han passat, a partir d’este dimarts, a la història. En concret, a les 20.30, els operaris de l’autopista del Mediterrani han alçat les barreres de protecció i han facilitat l’entrada dels vehicles, sense haver de dur a terme el tradicional pagament. 

 

En la pràctica suposa que finalitza el termini concessional de dos dels grans trams de l’AP-7, que sumen 374 quilòmetres de longitud, després de quasi 50 anys de peatge per part dels usuaris. Estos trams revertixen ara a l’Administració General de l’Estat, i passen a ser lliures de peatge, és a dir, d’ús gratuït per als usuaris.

 

A partir d’ara els vehicles ja no hauran d’abonar cap import en el seu recorregut per esta via, i de fet, en alguns municipis, es va començar a retirar les màquines de pagament des de dimecres passat. 

 

Ara, es procedirà a tapar les màquines expenedores i s’emprarà senyalística tal com ja es va fer l’any passat en l’AP-1 (Burgos-Armiñón), que es va convertir l’1 de desembre de 2018 en la primera autopista lliure de peatge a Espanya.

«Un fet històric»

El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha celebrat hui el fi del peatge en l’AP-7 en el tram entre Tarragona i Alacant, «un fet històric que canviarà la filosofia» de les autopistes, ha augurat. Este és el «major tram d’autopista alliberat fins hui», ha subratllat. 374 quilòmetres, que a partir d’aquest 1 de gener permetran que circular per la Xarxa de Carreteres de l’Estat de la Comunitat Valenciana siga un 93% més barat i suposarà un estalvi anual de 300 milions d’euros per als usuaris.

 

Quant a l’afecció a la via, Ábalos ha assenyalat que basant-se en experiències anteriors, la previsió del Ministeri és que la circulació augmente al voltant d’un 30%, fet que «no afectarà a la circulació» en la via.

També pots llegir…

Últimes notícies

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.