Fi dels peatges: L’AP-7 entre Alacant i Tarragona ja és gratuïta

Un peatge de l'AP-7, en una imatge d'arxiu

Un peatge de l’AP-7, en una imatge d’arxiu | ACN

Els peatges en l’AP-7 entre Tarragona i Alacant ja han passat, a partir d’este dimarts, a la història. En concret, a les 20.30, els operaris de l’autopista del Mediterrani han alçat les barreres de protecció i han facilitat l’entrada dels vehicles, sense haver de dur a terme el tradicional pagament. 

 

En la pràctica suposa que finalitza el termini concessional de dos dels grans trams de l’AP-7, que sumen 374 quilòmetres de longitud, després de quasi 50 anys de peatge per part dels usuaris. Estos trams revertixen ara a l’Administració General de l’Estat, i passen a ser lliures de peatge, és a dir, d’ús gratuït per als usuaris.

 

A partir d’ara els vehicles ja no hauran d’abonar cap import en el seu recorregut per esta via, i de fet, en alguns municipis, es va començar a retirar les màquines de pagament des de dimecres passat. 

 

Ara, es procedirà a tapar les màquines expenedores i s’emprarà senyalística tal com ja es va fer l’any passat en l’AP-1 (Burgos-Armiñón), que es va convertir l’1 de desembre de 2018 en la primera autopista lliure de peatge a Espanya.

«Un fet històric»

El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha celebrat hui el fi del peatge en l’AP-7 en el tram entre Tarragona i Alacant, «un fet històric que canviarà la filosofia» de les autopistes, ha augurat. Este és el «major tram d’autopista alliberat fins hui», ha subratllat. 374 quilòmetres, que a partir d’aquest 1 de gener permetran que circular per la Xarxa de Carreteres de l’Estat de la Comunitat Valenciana siga un 93% més barat i suposarà un estalvi anual de 300 milions d’euros per als usuaris.

 

Quant a l’afecció a la via, Ábalos ha assenyalat que basant-se en experiències anteriors, la previsió del Ministeri és que la circulació augmente al voltant d’un 30%, fet que «no afectarà a la circulació» en la via.

També pots llegir…

Últimes notícies

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.