Arranquen les reserves de la Setmana de la Paella

 

A partir de hui estan obertes les reserves per a la Setmana de la Paella, certamen gastronòmic que se celebra amb motiu del World Paella Day, a través de la web www.worldpaelladay.org.

Durant 10 dies, un total de 28 restaurants oferiran diferents tipologies de menús el plat principal dels quals serà l’arròs, i comptaran amb entrant i postres.

El regidor de Turisme i president de Visit València, Emiliano García, ha destacat que “amb motiu del World Paella Day Restaurant Week els restaurants de València fan una proposta gastronòmica especial perquè, tant residents com visitants, puguen gaudir del nostre plat més emblemàtic, i descobrir tant la recepta més tradicional, com la rica gastronomia valenciana vinculada a l’arròs”. 

García ha afegit que “és fonamental que, entre les accions desenvolupades amb motiu del 20 de setembre, Dia Mundial de la Paella, estiguen incloses iniciatives que dinamitzen l’hostaleria i contribuïsquen a reforçar el consum entre els restaurants”.

En esta edició participen des dels establiments més icònics de la paella tradicional, com la Borja Azcutia, Ampar (Hospes Palau de la Mar) o Llevant Benissanó o, a aquells més avantguardistes que serveixen arrossos, com Kaymus. En tots ells hi ha un comú denominador: l’exquisida tècnica en el cuinat de l’arròs.

Així, són 28 els restaurants participants entre els quals es troben alguns dels més reconeguts establiments vinculats a la paella que compten amb Sols Repsol i Cullera d’Assot.

Entre l’oferta que han preparat es pot gaudir, com no podia ser d’una altra manera, de paella valenciana, paella de confit d’ànec, pernil d’ànec i bolets; paella de Galera, llagostins i llobarro salvatge, o “Arròs en fenoll, llard i caragols”.

Les reserves per a esta edició especial de la Setmana de la Paella estan ja disponibles en la web oficial del World Paella Day (www.worldpaelladay.org). 

World Paella Day Restaurant Week, esdeveniment en el qual s’emmarca la Setmana de la Paella, està impulsat per i organitzat per Ajuntament de València, a través de Visit València, Diputació de València, Turisme Comunitat Valenciana i L’Exquisit Mediterrani, Wikipaella i Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca.
 

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.