16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Arranquen les reserves de la Setmana de la Paella

 

A partir de hui estan obertes les reserves per a la Setmana de la Paella, certamen gastronòmic que se celebra amb motiu del World Paella Day, a través de la web www.worldpaelladay.org.

Durant 10 dies, un total de 28 restaurants oferiran diferents tipologies de menús el plat principal dels quals serà l’arròs, i comptaran amb entrant i postres.

El regidor de Turisme i president de Visit València, Emiliano García, ha destacat que “amb motiu del World Paella Day Restaurant Week els restaurants de València fan una proposta gastronòmica especial perquè, tant residents com visitants, puguen gaudir del nostre plat més emblemàtic, i descobrir tant la recepta més tradicional, com la rica gastronomia valenciana vinculada a l’arròs”. 

García ha afegit que “és fonamental que, entre les accions desenvolupades amb motiu del 20 de setembre, Dia Mundial de la Paella, estiguen incloses iniciatives que dinamitzen l’hostaleria i contribuïsquen a reforçar el consum entre els restaurants”.

En esta edició participen des dels establiments més icònics de la paella tradicional, com la Borja Azcutia, Ampar (Hospes Palau de la Mar) o Llevant Benissanó o, a aquells més avantguardistes que serveixen arrossos, com Kaymus. En tots ells hi ha un comú denominador: l’exquisida tècnica en el cuinat de l’arròs.

Així, són 28 els restaurants participants entre els quals es troben alguns dels més reconeguts establiments vinculats a la paella que compten amb Sols Repsol i Cullera d’Assot.

Entre l’oferta que han preparat es pot gaudir, com no podia ser d’una altra manera, de paella valenciana, paella de confit d’ànec, pernil d’ànec i bolets; paella de Galera, llagostins i llobarro salvatge, o “Arròs en fenoll, llard i caragols”.

Les reserves per a esta edició especial de la Setmana de la Paella estan ja disponibles en la web oficial del World Paella Day (www.worldpaelladay.org). 

World Paella Day Restaurant Week, esdeveniment en el qual s’emmarca la Setmana de la Paella, està impulsat per i organitzat per Ajuntament de València, a través de Visit València, Diputació de València, Turisme Comunitat Valenciana i L’Exquisit Mediterrani, Wikipaella i Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca.
 

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.