Arriba ‘Cultura de proximitat’, el web de la Diputació de València que et porta a casa els museus valencians

Les mans d'una mare i una nena, davant d'un ordinador portàtil, a punt de participar en la redacció d'un relat col·lectiu fet entre els habitants del poble de Sarral (Conca de Barberà) per passar el confinament

Imatge d’arxiu | ACN

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València ha preparat un repertori escollit i variat de materials culturals, que ara seran fàcilment accessibles en un sol contenidor, amb la intenció bàsica de redescobrir la cultura, arrimar-la a la ciutadania i aprofitar la disponibilitat de temps.

 

El web, anomenat Cultura de proximitat, està operatiu des del passat 2 de maig, i s’ha estructurat en huit apartats. La plataforma, com explica el diputat de Cultura Xavier Rius, «no s’ha plantejat com a alternativa als habituals canals de comunicació de cada museu o de cada servici, sinó com a un complement que pot facilitar el transvasament de les nostres inquietuds i preferències d’uns àmbits a altres».

 

Amb la intenció de demostrar i reivindicar la utilitat de la cultura, el diputat de Cultura de la Diputació de València, Xavier Rius, ha volgut fer la seua aportació. «De sobte ens hem trobat amb hores i hores per a ordenar tots els racons de casa. També en el nostre imaginari hem pogut obrir departaments oblidats, interconnectar-los, despertar de la mà de la cultura, curiositats, aficions i pensaments que ens poden ajudar a fer la vida més fàcil».

 

Diversitat cultural

‘Cultura de proximitat’ pretén facilitar l’accessibilitat als materials culturals, que evidentment són de molts àmbits i característiques ben diferenciades. D’eixa forma, hi ha una bona col·lecció de catàlegs i estudis editats pels museus de la Diputació.

 

També apareixen en el web algunes produccions pròpies fins ara disperses, com els primers vídeos del programa ‘València és música’, als que seguiran altres en les pròximes setmanes. Materials didàctics per a l’aprenentatge del valencià i també accés a algunes obres de teatre produïdes pel Teatre Escalante de la Diputació de València i molts altres materials d’interés.

 

Amb tot, cultura de proximitat pretén fer una fotografia molt precisa de quins són els àmbits per a on es mou la promoció cultural feta des de la Diputació de València. Es tracta d’acostar un conjunt de projectes que han servit d’estímul a la cultura valenciana, i que en estes setmanes i els mesos post confinament serviran encara més per a promocionar i mantenir el teixit cultural valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.