Arriba ‘Cultura de proximitat’, el web de la Diputació de València que et porta a casa els museus valencians

Les mans d'una mare i una nena, davant d'un ordinador portàtil, a punt de participar en la redacció d'un relat col·lectiu fet entre els habitants del poble de Sarral (Conca de Barberà) per passar el confinament

Imatge d’arxiu | ACN

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València ha preparat un repertori escollit i variat de materials culturals, que ara seran fàcilment accessibles en un sol contenidor, amb la intenció bàsica de redescobrir la cultura, arrimar-la a la ciutadania i aprofitar la disponibilitat de temps.

 

El web, anomenat Cultura de proximitat, està operatiu des del passat 2 de maig, i s’ha estructurat en huit apartats. La plataforma, com explica el diputat de Cultura Xavier Rius, «no s’ha plantejat com a alternativa als habituals canals de comunicació de cada museu o de cada servici, sinó com a un complement que pot facilitar el transvasament de les nostres inquietuds i preferències d’uns àmbits a altres».

 

Amb la intenció de demostrar i reivindicar la utilitat de la cultura, el diputat de Cultura de la Diputació de València, Xavier Rius, ha volgut fer la seua aportació. «De sobte ens hem trobat amb hores i hores per a ordenar tots els racons de casa. També en el nostre imaginari hem pogut obrir departaments oblidats, interconnectar-los, despertar de la mà de la cultura, curiositats, aficions i pensaments que ens poden ajudar a fer la vida més fàcil».

 

Diversitat cultural

‘Cultura de proximitat’ pretén facilitar l’accessibilitat als materials culturals, que evidentment són de molts àmbits i característiques ben diferenciades. D’eixa forma, hi ha una bona col·lecció de catàlegs i estudis editats pels museus de la Diputació.

 

També apareixen en el web algunes produccions pròpies fins ara disperses, com els primers vídeos del programa ‘València és música’, als que seguiran altres en les pròximes setmanes. Materials didàctics per a l’aprenentatge del valencià i també accés a algunes obres de teatre produïdes pel Teatre Escalante de la Diputació de València i molts altres materials d’interés.

 

Amb tot, cultura de proximitat pretén fer una fotografia molt precisa de quins són els àmbits per a on es mou la promoció cultural feta des de la Diputació de València. Es tracta d’acostar un conjunt de projectes que han servit d’estímul a la cultura valenciana, i que en estes setmanes i els mesos post confinament serviran encara més per a promocionar i mantenir el teixit cultural valencià.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.