Arriba ‘Cultura de proximitat’, el web de la Diputació de València que et porta a casa els museus valencians

Les mans d'una mare i una nena, davant d'un ordinador portàtil, a punt de participar en la redacció d'un relat col·lectiu fet entre els habitants del poble de Sarral (Conca de Barberà) per passar el confinament

Imatge d’arxiu | ACN

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València ha preparat un repertori escollit i variat de materials culturals, que ara seran fàcilment accessibles en un sol contenidor, amb la intenció bàsica de redescobrir la cultura, arrimar-la a la ciutadania i aprofitar la disponibilitat de temps.

 

El web, anomenat Cultura de proximitat, està operatiu des del passat 2 de maig, i s’ha estructurat en huit apartats. La plataforma, com explica el diputat de Cultura Xavier Rius, «no s’ha plantejat com a alternativa als habituals canals de comunicació de cada museu o de cada servici, sinó com a un complement que pot facilitar el transvasament de les nostres inquietuds i preferències d’uns àmbits a altres».

 

Amb la intenció de demostrar i reivindicar la utilitat de la cultura, el diputat de Cultura de la Diputació de València, Xavier Rius, ha volgut fer la seua aportació. «De sobte ens hem trobat amb hores i hores per a ordenar tots els racons de casa. També en el nostre imaginari hem pogut obrir departaments oblidats, interconnectar-los, despertar de la mà de la cultura, curiositats, aficions i pensaments que ens poden ajudar a fer la vida més fàcil».

 

Diversitat cultural

‘Cultura de proximitat’ pretén facilitar l’accessibilitat als materials culturals, que evidentment són de molts àmbits i característiques ben diferenciades. D’eixa forma, hi ha una bona col·lecció de catàlegs i estudis editats pels museus de la Diputació.

 

També apareixen en el web algunes produccions pròpies fins ara disperses, com els primers vídeos del programa ‘València és música’, als que seguiran altres en les pròximes setmanes. Materials didàctics per a l’aprenentatge del valencià i també accés a algunes obres de teatre produïdes pel Teatre Escalante de la Diputació de València i molts altres materials d’interés.

 

Amb tot, cultura de proximitat pretén fer una fotografia molt precisa de quins són els àmbits per a on es mou la promoció cultural feta des de la Diputació de València. Es tracta d’acostar un conjunt de projectes que han servit d’estímul a la cultura valenciana, i que en estes setmanes i els mesos post confinament serviran encara més per a promocionar i mantenir el teixit cultural valencià.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.