Arriba ‘Cultura de proximitat’, el web de la Diputació de València que et porta a casa els museus valencians

Les mans d'una mare i una nena, davant d'un ordinador portàtil, a punt de participar en la redacció d'un relat col·lectiu fet entre els habitants del poble de Sarral (Conca de Barberà) per passar el confinament

Imatge d’arxiu | ACN

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València ha preparat un repertori escollit i variat de materials culturals, que ara seran fàcilment accessibles en un sol contenidor, amb la intenció bàsica de redescobrir la cultura, arrimar-la a la ciutadania i aprofitar la disponibilitat de temps.

 

El web, anomenat Cultura de proximitat, està operatiu des del passat 2 de maig, i s’ha estructurat en huit apartats. La plataforma, com explica el diputat de Cultura Xavier Rius, «no s’ha plantejat com a alternativa als habituals canals de comunicació de cada museu o de cada servici, sinó com a un complement que pot facilitar el transvasament de les nostres inquietuds i preferències d’uns àmbits a altres».

 

Amb la intenció de demostrar i reivindicar la utilitat de la cultura, el diputat de Cultura de la Diputació de València, Xavier Rius, ha volgut fer la seua aportació. «De sobte ens hem trobat amb hores i hores per a ordenar tots els racons de casa. També en el nostre imaginari hem pogut obrir departaments oblidats, interconnectar-los, despertar de la mà de la cultura, curiositats, aficions i pensaments que ens poden ajudar a fer la vida més fàcil».

 

Diversitat cultural

‘Cultura de proximitat’ pretén facilitar l’accessibilitat als materials culturals, que evidentment són de molts àmbits i característiques ben diferenciades. D’eixa forma, hi ha una bona col·lecció de catàlegs i estudis editats pels museus de la Diputació.

 

També apareixen en el web algunes produccions pròpies fins ara disperses, com els primers vídeos del programa ‘València és música’, als que seguiran altres en les pròximes setmanes. Materials didàctics per a l’aprenentatge del valencià i també accés a algunes obres de teatre produïdes pel Teatre Escalante de la Diputació de València i molts altres materials d’interés.

 

Amb tot, cultura de proximitat pretén fer una fotografia molt precisa de quins són els àmbits per a on es mou la promoció cultural feta des de la Diputació de València. Es tracta d’acostar un conjunt de projectes que han servit d’estímul a la cultura valenciana, i que en estes setmanes i els mesos post confinament serviran encara més per a promocionar i mantenir el teixit cultural valencià.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.