19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Un asteroide de la mida d’un edifici de set plantes passarà divendres entre la Lluna i la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra | PIXABAY

 

Aquest divendres ens passarà de ben a prop un gran asteroide que no arribarà a impactar contra la Terra. Es tracta d’una roca d’una mida important, equivalent a un edifici de set plantes, ja que fa entre 18 i 40 metres, que passarà just entre la Lluna i el nostre planeta. Astrònoms de l’observatori Monte Lemon d’Arizona, als Estats Units, van detectar l’objecte el passat 9 de març.

 

Amb el nom de 2019 EA2, els experts de la NASA calculen que l’asteroide passarà a una distància de la Terra de tan sols 306.171 quilòmetres, més a prop que l’òrbita de la Lluna al voltant del nostre planeta. El meteorit és dos vegades més gran que el que va caure l’any 2013 a Cheliábinsk, a Rússia, i que va provocar 1.500 ferits i nombrosos danys materials.

 

L'asteroide passarà entre la Lluna i la Terra

L’asteroide passarà entre la Lluna i la Terra | Arxiu

 

Un meteorit que avança lentament

Segons expliquen els experts, el meteorit va a una velocitat lenta en relació a la Terra, ja que quan faça la seua màxima aproximació al nostre planeta ho farà a una velocitat de tan sols 19.336 quilòmetres per hora, molt reduïda a nivell astronòmic.

 

El pas de meteorits a prop de la Terra a menys distància que la Lluna no és freqüent però ni molt menys és excepcional, ja que, segons dades dels astrònoms, cada any passen prop de 10 roques d’aquesta mida entre el nostre planeta i el satèl·lit. L’asteroide 2019 EA2 no tornarà a passar a prop de la Terra fins l’any 2.131.

 

 

Per tant, una vegada passe a prop de la Terra l’asteroide continuarà la seua ruta al voltant del Sol i no el tornarem a veure fins d’ací a 112 anys. Durant tot aquest període, la roca es mourà entre les òrbites del nostre planeta i de Venus. Per la seua banda, l’Institut d’Astronomia de l’Acadèmia de Ciències de Rússia va més enllà i afirma que un cos com aquest «seria més interessant» si passara a tan sols 20.000 quilòmetres de la Terra, ja que el risc de col·lisió seria molt elevat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.

La jutgessa de la DANA demana al Congrés la còpia de la compareixença de José Manuel Cuenca

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha sol·licitat al Congrés la remissió íntegra de la compareixença de José Manuel Cuenca del 9 de febrer. L'excap de gabinet de Carlos Mazón va negar ordenar a Salomé Pradas 'no confinar' i va defendre que només demanava cobertura legal.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre del domicili a València del presumpte autor del doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. La investigació seguix sota secret i el sospitós passarà este divendres a disposició judicial

Sarabia confia a aconseguir la primera victòria fora en San Mamés

El tècnic de l'Elx va afirmar que l'equip està preparat per a assaltar San Mamés i va demanar equilibri, fortalesa mental i focus en el dia a dia.

Athletic i Elx es creuen en San Mamés amb ratxes oposades

L'Athletic arriba amb 7 de 9 punts i marge sobre el descens; l'Elx encadena set jornades sense guanyar i no ha vençut fora. Baixes i dubtes marquen el xoc.

Llevant identifica a l’aficionat que va llançar una botella a Cömert després del derbi

El Llevant ha identificat a l'aficionat que va llançar una botella que va impactar en Eray Cömert després del derbi davant el València. LaLiga ja va denunciar els incidents i el club decidirà mesures en les pròximes hores.

Treballadora de la guarderia d’Algemesí declara com investigada després del tancament per maltractament

Una empleada del centre, segona investigada en la causa, ha declarat en els jutjats d'Alzira. La guarderia va ser tancada després de la detenció de la directora.

Copete: L’equip està capacitat per a guanyar en La Ceràmica

José Copete, central del València, va assegurar que van pels tres punts en La Ceràmica malgrat la dificultat del rival. Torna després de sanció i subratlla la millora defensiva de l'equip.