Un asteroide de la mida d’un edifici de set plantes passarà divendres entre la Lluna i la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra | PIXABAY

 

Aquest divendres ens passarà de ben a prop un gran asteroide que no arribarà a impactar contra la Terra. Es tracta d’una roca d’una mida important, equivalent a un edifici de set plantes, ja que fa entre 18 i 40 metres, que passarà just entre la Lluna i el nostre planeta. Astrònoms de l’observatori Monte Lemon d’Arizona, als Estats Units, van detectar l’objecte el passat 9 de març.

 

Amb el nom de 2019 EA2, els experts de la NASA calculen que l’asteroide passarà a una distància de la Terra de tan sols 306.171 quilòmetres, més a prop que l’òrbita de la Lluna al voltant del nostre planeta. El meteorit és dos vegades més gran que el que va caure l’any 2013 a Cheliábinsk, a Rússia, i que va provocar 1.500 ferits i nombrosos danys materials.

 

L'asteroide passarà entre la Lluna i la Terra

L’asteroide passarà entre la Lluna i la Terra | Arxiu

 

Un meteorit que avança lentament

Segons expliquen els experts, el meteorit va a una velocitat lenta en relació a la Terra, ja que quan faça la seua màxima aproximació al nostre planeta ho farà a una velocitat de tan sols 19.336 quilòmetres per hora, molt reduïda a nivell astronòmic.

 

El pas de meteorits a prop de la Terra a menys distància que la Lluna no és freqüent però ni molt menys és excepcional, ja que, segons dades dels astrònoms, cada any passen prop de 10 roques d’aquesta mida entre el nostre planeta i el satèl·lit. L’asteroide 2019 EA2 no tornarà a passar a prop de la Terra fins l’any 2.131.

 

 

Per tant, una vegada passe a prop de la Terra l’asteroide continuarà la seua ruta al voltant del Sol i no el tornarem a veure fins d’ací a 112 anys. Durant tot aquest període, la roca es mourà entre les òrbites del nostre planeta i de Venus. Per la seua banda, l’Institut d’Astronomia de l’Acadèmia de Ciències de Rússia va més enllà i afirma que un cos com aquest «seria més interessant» si passara a tan sols 20.000 quilòmetres de la Terra, ja que el risc de col·lisió seria molt elevat.

Últimes notícies

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.