Un asteroide de la mida d’un edifici de set plantes passarà divendres entre la Lluna i la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra | PIXABAY

 

Aquest divendres ens passarà de ben a prop un gran asteroide que no arribarà a impactar contra la Terra. Es tracta d’una roca d’una mida important, equivalent a un edifici de set plantes, ja que fa entre 18 i 40 metres, que passarà just entre la Lluna i el nostre planeta. Astrònoms de l’observatori Monte Lemon d’Arizona, als Estats Units, van detectar l’objecte el passat 9 de març.

 

Amb el nom de 2019 EA2, els experts de la NASA calculen que l’asteroide passarà a una distància de la Terra de tan sols 306.171 quilòmetres, més a prop que l’òrbita de la Lluna al voltant del nostre planeta. El meteorit és dos vegades més gran que el que va caure l’any 2013 a Cheliábinsk, a Rússia, i que va provocar 1.500 ferits i nombrosos danys materials.

 

L'asteroide passarà entre la Lluna i la Terra

L’asteroide passarà entre la Lluna i la Terra | Arxiu

 

Un meteorit que avança lentament

Segons expliquen els experts, el meteorit va a una velocitat lenta en relació a la Terra, ja que quan faça la seua màxima aproximació al nostre planeta ho farà a una velocitat de tan sols 19.336 quilòmetres per hora, molt reduïda a nivell astronòmic.

 

El pas de meteorits a prop de la Terra a menys distància que la Lluna no és freqüent però ni molt menys és excepcional, ja que, segons dades dels astrònoms, cada any passen prop de 10 roques d’aquesta mida entre el nostre planeta i el satèl·lit. L’asteroide 2019 EA2 no tornarà a passar a prop de la Terra fins l’any 2.131.

 

 

Per tant, una vegada passe a prop de la Terra l’asteroide continuarà la seua ruta al voltant del Sol i no el tornarem a veure fins d’ací a 112 anys. Durant tot aquest període, la roca es mourà entre les òrbites del nostre planeta i de Venus. Per la seua banda, l’Institut d’Astronomia de l’Acadèmia de Ciències de Rússia va més enllà i afirma que un cos com aquest «seria més interessant» si passara a tan sols 20.000 quilòmetres de la Terra, ja que el risc de col·lisió seria molt elevat.

Últimes notícies

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.