Un asteroide de la mida d’un edifici de set plantes passarà divendres entre la Lluna i la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra | PIXABAY

 

Aquest divendres ens passarà de ben a prop un gran asteroide que no arribarà a impactar contra la Terra. Es tracta d’una roca d’una mida important, equivalent a un edifici de set plantes, ja que fa entre 18 i 40 metres, que passarà just entre la Lluna i el nostre planeta. Astrònoms de l’observatori Monte Lemon d’Arizona, als Estats Units, van detectar l’objecte el passat 9 de març.

 

Amb el nom de 2019 EA2, els experts de la NASA calculen que l’asteroide passarà a una distància de la Terra de tan sols 306.171 quilòmetres, més a prop que l’òrbita de la Lluna al voltant del nostre planeta. El meteorit és dos vegades més gran que el que va caure l’any 2013 a Cheliábinsk, a Rússia, i que va provocar 1.500 ferits i nombrosos danys materials.

 

L'asteroide passarà entre la Lluna i la Terra

L’asteroide passarà entre la Lluna i la Terra | Arxiu

 

Un meteorit que avança lentament

Segons expliquen els experts, el meteorit va a una velocitat lenta en relació a la Terra, ja que quan faça la seua màxima aproximació al nostre planeta ho farà a una velocitat de tan sols 19.336 quilòmetres per hora, molt reduïda a nivell astronòmic.

 

El pas de meteorits a prop de la Terra a menys distància que la Lluna no és freqüent però ni molt menys és excepcional, ja que, segons dades dels astrònoms, cada any passen prop de 10 roques d’aquesta mida entre el nostre planeta i el satèl·lit. L’asteroide 2019 EA2 no tornarà a passar a prop de la Terra fins l’any 2.131.

 

 

Per tant, una vegada passe a prop de la Terra l’asteroide continuarà la seua ruta al voltant del Sol i no el tornarem a veure fins d’ací a 112 anys. Durant tot aquest període, la roca es mourà entre les òrbites del nostre planeta i de Venus. Per la seua banda, l’Institut d’Astronomia de l’Acadèmia de Ciències de Rússia va més enllà i afirma que un cos com aquest «seria més interessant» si passara a tan sols 20.000 quilòmetres de la Terra, ja que el risc de col·lisió seria molt elevat.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU