Un asteroide de la mida d’un edifici de set plantes passarà divendres entre la Lluna i la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra

El meteorit passarà molt a prop de la Terra | PIXABAY

 

Aquest divendres ens passarà de ben a prop un gran asteroide que no arribarà a impactar contra la Terra. Es tracta d’una roca d’una mida important, equivalent a un edifici de set plantes, ja que fa entre 18 i 40 metres, que passarà just entre la Lluna i el nostre planeta. Astrònoms de l’observatori Monte Lemon d’Arizona, als Estats Units, van detectar l’objecte el passat 9 de març.

 

Amb el nom de 2019 EA2, els experts de la NASA calculen que l’asteroide passarà a una distància de la Terra de tan sols 306.171 quilòmetres, més a prop que l’òrbita de la Lluna al voltant del nostre planeta. El meteorit és dos vegades més gran que el que va caure l’any 2013 a Cheliábinsk, a Rússia, i que va provocar 1.500 ferits i nombrosos danys materials.

 

L'asteroide passarà entre la Lluna i la Terra

L’asteroide passarà entre la Lluna i la Terra | Arxiu

 

Un meteorit que avança lentament

Segons expliquen els experts, el meteorit va a una velocitat lenta en relació a la Terra, ja que quan faça la seua màxima aproximació al nostre planeta ho farà a una velocitat de tan sols 19.336 quilòmetres per hora, molt reduïda a nivell astronòmic.

 

El pas de meteorits a prop de la Terra a menys distància que la Lluna no és freqüent però ni molt menys és excepcional, ja que, segons dades dels astrònoms, cada any passen prop de 10 roques d’aquesta mida entre el nostre planeta i el satèl·lit. L’asteroide 2019 EA2 no tornarà a passar a prop de la Terra fins l’any 2.131.

 

 

Per tant, una vegada passe a prop de la Terra l’asteroide continuarà la seua ruta al voltant del Sol i no el tornarem a veure fins d’ací a 112 anys. Durant tot aquest període, la roca es mourà entre les òrbites del nostre planeta i de Venus. Per la seua banda, l’Institut d’Astronomia de l’Acadèmia de Ciències de Rússia va més enllà i afirma que un cos com aquest «seria més interessant» si passara a tan sols 20.000 quilòmetres de la Terra, ja que el risc de col·lisió seria molt elevat.

Últimes notícies

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.