L’atur va baixar al maig en 4.516 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 4.516 persones, la qual cosa suposa un 1,26% menys respecte al del mes d’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 352.711.

La Comunitat és una de les poques autonomies d’Espanya que ha mantingut una bona tendència en el mercat laboral.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social fets públics aquest dijous, en termes interanuals l’atur va baixar en la Comunitat Valenciana en 82.554 persones, un 18,97% menys respecte a maig de 2021.

D’aquesta manera, es consolida la bona tendència, a pesar del complicat context econòmic actual, marcat per l’escala de preus general i les conseqüències de la guerra d’Ucraïna. A Alacant l’atur s’ha reduït l’atur en 3.243 ciutadans, mentre que a València han sigut 1.428.

A Castelló el nombre d’aturats va quedar situat en 36.928, que són 7.230 menys que al maig de l’any passat i un descens del 16,37%.

El nombre d’afiliats a la Seguretat Social també ha repuntat durant aquest període en la Comunitat Valenciana. Les dades del Ministeri assenyalen que l’alça se situa en 12.006 altes, mentre que a nivell nacional l’augment és d’unes 200.000. En l’autonomia hi ha un total de 2.038.839 afiliats a tancament de maig.

A Espanya, l’atur baixa dels 3 milions per primera vegada des de 2008

A Espanya, l’atur s’ha reduït en 99.512 persones al maig i se situa en 2.922.911, amb el que per primera vegada des de 2008 està per davall dels tres milions, mentre que ha baixat en totes les comunitats autònomes, sobretot a Andalusia (-20.341), Catalunya ( -16.671) i Madrid (-13.249).

Els sectors que més baixen: serveis, indústria, construcció i agricultura

Amb aqueixes dades, el total de persones parades ascendeix a 246.827 en serveis, 43.626 en indústria, 26.443 en construcció, 23.403 en el col·lectiu sense ocupació anterior i 12.412 en agricultura.

El nombre de contractes el mes de maig va ascendir a 164.227, la qual cosa suposa un ascens del 13,80% (19.913 més) respecte a abril i un increment del 9,59% (14.367 més) en termes anuals.

Del total de contractes, 79.508 van ser indefinits (un 10,58% més que a l’abril) i 84.719 temporals (un 16,99% més). Els contractes temporals representen el 66,07% del total i els indefinits el 33,93%.

Últimes notícies

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.