L’atur va baixar al maig en 4.516 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 4.516 persones, la qual cosa suposa un 1,26% menys respecte al del mes d’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 352.711.

La Comunitat és una de les poques autonomies d’Espanya que ha mantingut una bona tendència en el mercat laboral.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social fets públics aquest dijous, en termes interanuals l’atur va baixar en la Comunitat Valenciana en 82.554 persones, un 18,97% menys respecte a maig de 2021.

D’aquesta manera, es consolida la bona tendència, a pesar del complicat context econòmic actual, marcat per l’escala de preus general i les conseqüències de la guerra d’Ucraïna. A Alacant l’atur s’ha reduït l’atur en 3.243 ciutadans, mentre que a València han sigut 1.428.

A Castelló el nombre d’aturats va quedar situat en 36.928, que són 7.230 menys que al maig de l’any passat i un descens del 16,37%.

El nombre d’afiliats a la Seguretat Social també ha repuntat durant aquest període en la Comunitat Valenciana. Les dades del Ministeri assenyalen que l’alça se situa en 12.006 altes, mentre que a nivell nacional l’augment és d’unes 200.000. En l’autonomia hi ha un total de 2.038.839 afiliats a tancament de maig.

A Espanya, l’atur baixa dels 3 milions per primera vegada des de 2008

A Espanya, l’atur s’ha reduït en 99.512 persones al maig i se situa en 2.922.911, amb el que per primera vegada des de 2008 està per davall dels tres milions, mentre que ha baixat en totes les comunitats autònomes, sobretot a Andalusia (-20.341), Catalunya ( -16.671) i Madrid (-13.249).

Els sectors que més baixen: serveis, indústria, construcció i agricultura

Amb aqueixes dades, el total de persones parades ascendeix a 246.827 en serveis, 43.626 en indústria, 26.443 en construcció, 23.403 en el col·lectiu sense ocupació anterior i 12.412 en agricultura.

El nombre de contractes el mes de maig va ascendir a 164.227, la qual cosa suposa un ascens del 13,80% (19.913 més) respecte a abril i un increment del 9,59% (14.367 més) en termes anuals.

Del total de contractes, 79.508 van ser indefinits (un 10,58% més que a l’abril) i 84.719 temporals (un 16,99% més). Els contractes temporals representen el 66,07% del total i els indefinits el 33,93%.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.