L’atur va baixar al maig en 4.516 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 4.516 persones, la qual cosa suposa un 1,26% menys respecte al del mes d’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 352.711.

La Comunitat és una de les poques autonomies d’Espanya que ha mantingut una bona tendència en el mercat laboral.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social fets públics aquest dijous, en termes interanuals l’atur va baixar en la Comunitat Valenciana en 82.554 persones, un 18,97% menys respecte a maig de 2021.

D’aquesta manera, es consolida la bona tendència, a pesar del complicat context econòmic actual, marcat per l’escala de preus general i les conseqüències de la guerra d’Ucraïna. A Alacant l’atur s’ha reduït l’atur en 3.243 ciutadans, mentre que a València han sigut 1.428.

A Castelló el nombre d’aturats va quedar situat en 36.928, que són 7.230 menys que al maig de l’any passat i un descens del 16,37%.

El nombre d’afiliats a la Seguretat Social també ha repuntat durant aquest període en la Comunitat Valenciana. Les dades del Ministeri assenyalen que l’alça se situa en 12.006 altes, mentre que a nivell nacional l’augment és d’unes 200.000. En l’autonomia hi ha un total de 2.038.839 afiliats a tancament de maig.

A Espanya, l’atur baixa dels 3 milions per primera vegada des de 2008

A Espanya, l’atur s’ha reduït en 99.512 persones al maig i se situa en 2.922.911, amb el que per primera vegada des de 2008 està per davall dels tres milions, mentre que ha baixat en totes les comunitats autònomes, sobretot a Andalusia (-20.341), Catalunya ( -16.671) i Madrid (-13.249).

Els sectors que més baixen: serveis, indústria, construcció i agricultura

Amb aqueixes dades, el total de persones parades ascendeix a 246.827 en serveis, 43.626 en indústria, 26.443 en construcció, 23.403 en el col·lectiu sense ocupació anterior i 12.412 en agricultura.

El nombre de contractes el mes de maig va ascendir a 164.227, la qual cosa suposa un ascens del 13,80% (19.913 més) respecte a abril i un increment del 9,59% (14.367 més) en termes anuals.

Del total de contractes, 79.508 van ser indefinits (un 10,58% més que a l’abril) i 84.719 temporals (un 16,99% més). Els contractes temporals representen el 66,07% del total i els indefinits el 33,93%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.