20.6 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

L’atur va baixar al maig en 4.516 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 4.516 persones, la qual cosa suposa un 1,26% menys respecte al del mes d’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 352.711.

La Comunitat és una de les poques autonomies d’Espanya que ha mantingut una bona tendència en el mercat laboral.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social fets públics aquest dijous, en termes interanuals l’atur va baixar en la Comunitat Valenciana en 82.554 persones, un 18,97% menys respecte a maig de 2021.

D’aquesta manera, es consolida la bona tendència, a pesar del complicat context econòmic actual, marcat per l’escala de preus general i les conseqüències de la guerra d’Ucraïna. A Alacant l’atur s’ha reduït l’atur en 3.243 ciutadans, mentre que a València han sigut 1.428.

A Castelló el nombre d’aturats va quedar situat en 36.928, que són 7.230 menys que al maig de l’any passat i un descens del 16,37%.

El nombre d’afiliats a la Seguretat Social també ha repuntat durant aquest període en la Comunitat Valenciana. Les dades del Ministeri assenyalen que l’alça se situa en 12.006 altes, mentre que a nivell nacional l’augment és d’unes 200.000. En l’autonomia hi ha un total de 2.038.839 afiliats a tancament de maig.

A Espanya, l’atur baixa dels 3 milions per primera vegada des de 2008

A Espanya, l’atur s’ha reduït en 99.512 persones al maig i se situa en 2.922.911, amb el que per primera vegada des de 2008 està per davall dels tres milions, mentre que ha baixat en totes les comunitats autònomes, sobretot a Andalusia (-20.341), Catalunya ( -16.671) i Madrid (-13.249).

Els sectors que més baixen: serveis, indústria, construcció i agricultura

Amb aqueixes dades, el total de persones parades ascendeix a 246.827 en serveis, 43.626 en indústria, 26.443 en construcció, 23.403 en el col·lectiu sense ocupació anterior i 12.412 en agricultura.

El nombre de contractes el mes de maig va ascendir a 164.227, la qual cosa suposa un ascens del 13,80% (19.913 més) respecte a abril i un increment del 9,59% (14.367 més) en termes anuals.

Del total de contractes, 79.508 van ser indefinits (un 10,58% més que a l’abril) i 84.719 temporals (un 16,99% més). Els contractes temporals representen el 66,07% del total i els indefinits el 33,93%.

Últimes notícies

Vox insistix que l’important són les polítiques després de la proposta del PP per a rellevar a Mazón

Ignacio Garriga ha reiterat que el focus està en les mesures, no en els noms, després que el PP haja proposat a Juan Francisco Pérez Llorca per a substituir a Carlos Mazón. Vox ha evitat valorar el relleu fins a tindre informació 'de primera mà' i ha subratllat la urgència de la reconstrucció després de la DANA.

Feijóo designa a Pérez Llorca com a candidat a la Presidència de la Generalitat

Feijóo ha comunicat que Juan Francisco Pérez Llorca serà el candidat del PP per a substituir a Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat Valenciana. El PPCV informarà a Vox i a la resta de grups en Les Corts.

El PSPV titlla d’indigne que les víctimes de la DANA no puguen assistir a la comissió de Mazón

El PSPV ha denunciat que les associacions de víctimes de la DANA no puguen acudir a la comissió en la qual compareixerà Mazón i ha registrat una protesta formal. Compromís ha criticat que es prevalga a assessors del president en els seients reservats per a convidats.

Torrevieja relleva a Benidorm i acollirà el Low Festival en l’estiu de 2026

Torrevieja acollirà el Low Festival en 2026 després de l'adeu a Benidorm. El parc Antonio Soria serà el recinte i les dates es concretaran este matí.

La cirurgia endovascular amb endopròtesis fenestrades demostra eficàcia en majors de 80 amb aneurismes d’aorta complexos

Un estudi de l'Hospital Doctor Peset ha confirmat que la tècnica FEVAR és segura i eficaç en octogenaris amb aneurismes complexos d'aorta, amb èxit tècnic del 100%.

Investiguen a un venedor amb 1.063 peces falsificades després d’un control a Venta del Moro

La Guàrdia Civil investiga a un home després de localitzar 1.063 peces falsificades en la seua vehicule durant un control en l'A-3 a l'altura de Venta del Moro. El material, valorat en 78.000 euros, ténia com a destí Granada per a la seua venda ambulant.

La Comunitat Valenciana va liderar el creixement poblacional del tercer trimestre i va fregar els 5,5 milions

La Comunitat Valenciana va registrar el major augment de residents en el tercer trimestre: +21.708 persones (0,40%), fins a 5.491.582, segons l'INE. Espanya va marcar rècord.

El transport públic en la Comunitat va créixer un 4% al setembre i va fregar els 16,3 milions

La demanda de transport públic en la Comunitat Valenciana va augmentar un 4% al setembre fins a quasi 16,3 milions de viatgers, en un mes d'avanços generalitzats.