L’atur va baixar al maig en 4.516 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 4.516 persones, la qual cosa suposa un 1,26% menys respecte al del mes d’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 352.711.

La Comunitat és una de les poques autonomies d’Espanya que ha mantingut una bona tendència en el mercat laboral.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social fets públics aquest dijous, en termes interanuals l’atur va baixar en la Comunitat Valenciana en 82.554 persones, un 18,97% menys respecte a maig de 2021.

D’aquesta manera, es consolida la bona tendència, a pesar del complicat context econòmic actual, marcat per l’escala de preus general i les conseqüències de la guerra d’Ucraïna. A Alacant l’atur s’ha reduït l’atur en 3.243 ciutadans, mentre que a València han sigut 1.428.

A Castelló el nombre d’aturats va quedar situat en 36.928, que són 7.230 menys que al maig de l’any passat i un descens del 16,37%.

El nombre d’afiliats a la Seguretat Social també ha repuntat durant aquest període en la Comunitat Valenciana. Les dades del Ministeri assenyalen que l’alça se situa en 12.006 altes, mentre que a nivell nacional l’augment és d’unes 200.000. En l’autonomia hi ha un total de 2.038.839 afiliats a tancament de maig.

A Espanya, l’atur baixa dels 3 milions per primera vegada des de 2008

A Espanya, l’atur s’ha reduït en 99.512 persones al maig i se situa en 2.922.911, amb el que per primera vegada des de 2008 està per davall dels tres milions, mentre que ha baixat en totes les comunitats autònomes, sobretot a Andalusia (-20.341), Catalunya ( -16.671) i Madrid (-13.249).

Els sectors que més baixen: serveis, indústria, construcció i agricultura

Amb aqueixes dades, el total de persones parades ascendeix a 246.827 en serveis, 43.626 en indústria, 26.443 en construcció, 23.403 en el col·lectiu sense ocupació anterior i 12.412 en agricultura.

El nombre de contractes el mes de maig va ascendir a 164.227, la qual cosa suposa un ascens del 13,80% (19.913 més) respecte a abril i un increment del 9,59% (14.367 més) en termes anuals.

Del total de contractes, 79.508 van ser indefinits (un 10,58% més que a l’abril) i 84.719 temporals (un 16,99% més). Els contractes temporals representen el 66,07% del total i els indefinits el 33,93%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.