Un autocine de Dénia serà el primer en obrir amb l’entrada en la Fase 1

L'autocine de Dénia, en la Marina Alta, obrirà el pròxim 14 de maig

L’autocine de Dénia | Wikipedia

 

L’autocinema Drive-in de Dénia, en la Marina Alta (Alacant), un dels tres que opera en el territori valencià, ha passat tots els protocols pertinents per a ser el primer a reprendre l’activitat com a local d’espectacles a l’aire lliure el pròxim dia 14 de maig.

 

«Ja tenim el vistiplau del Ministeri de Sanitat, de les conselleries de Sanitat i Cultura i de l’Ajuntament de Dénia», ha avançat a Efe el propietari de Drive-in, Carlos Miralles, qui ha continuat que «només falta la confirmació que el territori valencià pot passar a fase 1 el dia 11».

 

L’autocinema, situat en la partida de les Deveses de la capital de la Marina Alta, va haver de tancar a causa de l’estat d’alarma decretat pel Govern per la pandèmia de  la COVID-19. Dos mesos després del tancament, tenen tot a punt per a la reobertura, amb doble sessió tots els dies.

 

Obriran el 50% de la seua capacitat

«Els cotxes que venen al cinema se situen entre dos pals amb sis metres de separació», ha explicat Miralles, que ha explicat que «fins ara podien situar-se dos cotxes en eixe espai, però durant la fase 1 només permetrem que aparque un». A demés, també disminuiran a la mitat la capacitat de la terrassa de la seua cafeteria, i el bar serà «exclusivament d’autoservici, sense cambrers».

 

De la mateixa manera, han instal·lat pantalles de plàstic per a garantir la prevenció sanitària de clients i treballadors. Martínez ha avançat també  que estan adequant les seues instal·lacions a les mesures preventives dictades pel Govern, especialment en el bar, amb pantalles protectores i dispensadors de gel alcohòlic.

 

Quant a la programació, Miralles ha advertit que tornaran a projectar pel·lícules «sense que encara hi haja estrenes programades». Per tant, han decidit «recuperar clàssics de la història del cinema», juntament amb altres més recents.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU