L’AVE de baix cost, comença a operar a Espanya

 

Ahir es va completar la liberalització del transport ferroviari a Espanya. Es posa en servei la línia de trens d'alta velocitat del primer competidor de Renfe, Ouigo, l'empresa de baix cost de la ferroviària estatal francesa SNCF.
Ouigo, primer competidor de Renfe

L'operadora ferroviària francesa SNCF inicia hui les seues operacions a Espanya, amb la seua marca de 'low cost' Ouigo. Es tracta del primer competidor de Renfe que recorrerà les vies espanyoles una vegada va començar a la liberalització del transport de viatgers per ferrocarril a Espanya.

Inicialment, SNCF havia de llançar el seu servei de baix cost Ouigo al març, però va retardar el llançament al mercat a causa de la declaració de l'estat d'alarma a Espanya per part de l'Executiu per a frenar els contagis per coronavirus.

La marca de baix cost Ouigo es va llançar fa 8 anys i ara opera en 40 destins a França. L'operador ofereix 10 serveis diaris entre Madrid i Barcelona via Saragossa i Tarragona amb una duració del viatge de 2 hores i 30 minuts.

La flota dels 4 trens Euroduplex d'Ouigo, que van ser transformats per Alstom per a circular per la xarxa ferroviària espanyola, pot transportar fins a 5.000 passatgers al dia. Les tarifes dels bitllets van des dels 9 euros. Ouigo embene fins a 1.000 bitllets per hora.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.