10.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

L’AVE de baix cost, comença a operar a Espanya

 

Ahir es va completar la liberalització del transport ferroviari a Espanya. Es posa en servei la línia de trens d'alta velocitat del primer competidor de Renfe, Ouigo, l'empresa de baix cost de la ferroviària estatal francesa SNCF.
Ouigo, primer competidor de Renfe

L'operadora ferroviària francesa SNCF inicia hui les seues operacions a Espanya, amb la seua marca de 'low cost' Ouigo. Es tracta del primer competidor de Renfe que recorrerà les vies espanyoles una vegada va començar a la liberalització del transport de viatgers per ferrocarril a Espanya.

Inicialment, SNCF havia de llançar el seu servei de baix cost Ouigo al març, però va retardar el llançament al mercat a causa de la declaració de l'estat d'alarma a Espanya per part de l'Executiu per a frenar els contagis per coronavirus.

La marca de baix cost Ouigo es va llançar fa 8 anys i ara opera en 40 destins a França. L'operador ofereix 10 serveis diaris entre Madrid i Barcelona via Saragossa i Tarragona amb una duració del viatge de 2 hores i 30 minuts.

La flota dels 4 trens Euroduplex d'Ouigo, que van ser transformats per Alstom per a circular per la xarxa ferroviària espanyola, pot transportar fins a 5.000 passatgers al dia. Les tarifes dels bitllets van des dels 9 euros. Ouigo embene fins a 1.000 bitllets per hora.

Últimes notícies

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.

Corberán complix un any al València: de la salvació heroica a la part baixa

Carlos Corberán complix un any en la banqueta del València després d'un rescat fulgurant i una segona volta de nivell, i tanca el curs en la zona baixa de la taula.