13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

L’AVE de baix cost, comença a operar a Espanya

 

Ahir es va completar la liberalització del transport ferroviari a Espanya. Es posa en servei la línia de trens d'alta velocitat del primer competidor de Renfe, Ouigo, l'empresa de baix cost de la ferroviària estatal francesa SNCF.
Ouigo, primer competidor de Renfe

L'operadora ferroviària francesa SNCF inicia hui les seues operacions a Espanya, amb la seua marca de 'low cost' Ouigo. Es tracta del primer competidor de Renfe que recorrerà les vies espanyoles una vegada va començar a la liberalització del transport de viatgers per ferrocarril a Espanya.

Inicialment, SNCF havia de llançar el seu servei de baix cost Ouigo al març, però va retardar el llançament al mercat a causa de la declaració de l'estat d'alarma a Espanya per part de l'Executiu per a frenar els contagis per coronavirus.

La marca de baix cost Ouigo es va llançar fa 8 anys i ara opera en 40 destins a França. L'operador ofereix 10 serveis diaris entre Madrid i Barcelona via Saragossa i Tarragona amb una duració del viatge de 2 hores i 30 minuts.

La flota dels 4 trens Euroduplex d'Ouigo, que van ser transformats per Alstom per a circular per la xarxa ferroviària espanyola, pot transportar fins a 5.000 passatgers al dia. Les tarifes dels bitllets van des dels 9 euros. Ouigo embene fins a 1.000 bitllets per hora.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.