L’AVE de baix cost, comença a operar a Espanya

 

Ahir es va completar la liberalització del transport ferroviari a Espanya. Es posa en servei la línia de trens d'alta velocitat del primer competidor de Renfe, Ouigo, l'empresa de baix cost de la ferroviària estatal francesa SNCF.
Ouigo, primer competidor de Renfe

L'operadora ferroviària francesa SNCF inicia hui les seues operacions a Espanya, amb la seua marca de 'low cost' Ouigo. Es tracta del primer competidor de Renfe que recorrerà les vies espanyoles una vegada va començar a la liberalització del transport de viatgers per ferrocarril a Espanya.

Inicialment, SNCF havia de llançar el seu servei de baix cost Ouigo al març, però va retardar el llançament al mercat a causa de la declaració de l'estat d'alarma a Espanya per part de l'Executiu per a frenar els contagis per coronavirus.

La marca de baix cost Ouigo es va llançar fa 8 anys i ara opera en 40 destins a França. L'operador ofereix 10 serveis diaris entre Madrid i Barcelona via Saragossa i Tarragona amb una duració del viatge de 2 hores i 30 minuts.

La flota dels 4 trens Euroduplex d'Ouigo, que van ser transformats per Alstom per a circular per la xarxa ferroviària espanyola, pot transportar fins a 5.000 passatgers al dia. Les tarifes dels bitllets van des dels 9 euros. Ouigo embene fins a 1.000 bitllets per hora.

Últimes notícies

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.