11.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

L’AVE de baix cost, comença a operar a Espanya

 

Ahir es va completar la liberalització del transport ferroviari a Espanya. Es posa en servei la línia de trens d'alta velocitat del primer competidor de Renfe, Ouigo, l'empresa de baix cost de la ferroviària estatal francesa SNCF.
Ouigo, primer competidor de Renfe

L'operadora ferroviària francesa SNCF inicia hui les seues operacions a Espanya, amb la seua marca de 'low cost' Ouigo. Es tracta del primer competidor de Renfe que recorrerà les vies espanyoles una vegada va començar a la liberalització del transport de viatgers per ferrocarril a Espanya.

Inicialment, SNCF havia de llançar el seu servei de baix cost Ouigo al març, però va retardar el llançament al mercat a causa de la declaració de l'estat d'alarma a Espanya per part de l'Executiu per a frenar els contagis per coronavirus.

La marca de baix cost Ouigo es va llançar fa 8 anys i ara opera en 40 destins a França. L'operador ofereix 10 serveis diaris entre Madrid i Barcelona via Saragossa i Tarragona amb una duració del viatge de 2 hores i 30 minuts.

La flota dels 4 trens Euroduplex d'Ouigo, que van ser transformats per Alstom per a circular per la xarxa ferroviària espanyola, pot transportar fins a 5.000 passatgers al dia. Les tarifes dels bitllets van des dels 9 euros. Ouigo embene fins a 1.000 bitllets per hora.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.