Avís preocupant de Simón sobre la situació en Espanya: No vol enganyar

Després que esta setmana Fernando Simón i Salvador Illa hagen assegurat que les mesures en Espanya estan funcionant i que la situació del país està cada volta més en una fase d’estabilització, podria haver eixit un cert positivisme respecte a l’actual moment d’Espanya amb el coronavirus.

 

No obstant això, Simón s’ha preocupat per haver pogut donar a entendre que Espanya es troba en una situació millor de la que està en realitat. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha tornat a recalcar que el nostre territori estaria ja en una fase d’una certa estabilització o lleuger descens en la transmissió del coronavirus. Es tractaria d’unes dades que el Ministeri de Sanitat portaria ja observant des de fa uns set i deu dies.

 

Espanya continua en una situació «molt complicada»

Simón ha volgut deixar clar que això no es tracta ja d’una victòria, encara hi ha molt de camí a recórrer abans de poder vèncer al Covid-19. «Ho deixe clar per a no incitar a engany», ha assegurat.

 

Ha assegurat que les dades indiquen «una estabilització i una situació fins i tot descendent en algunes comunitats autònomes», però afirma que la situació encara és «molt complicada», a demés de comptar amb una incidència de més de 504 casos per cada 100.000 habitants, «molt per damunt» dels llindars de risc alt marcats per la Unió Europea.

 

Quasi totes les comunitats, en situacions complicades

Fernando Simón ha volgut deixar clar que, a pesar que les dades de la incidència del coronavirus han anat millorant l’últims dies i setmanes, pràcticament totes les comunitats es troben encara en situació perillosa excepte Canàries «i, marginalment, Balears». Precisament per este motiu cal mantindre les mesures que fins ara s’han imposat.

 

Segons han confirmat, sí que és cert que les bones dades donen cabuda a un raig d’esperança, ja que això suposarà en els pròxims dies un impacte positiu als hospitals, en els que probablement baixa la pressió assistencial.

 

Una de les dades bones que també destaquen és la baixada de la transmissió entre un dels grups més vulnerables, els de persones de més de 65 anys. Respecte a este tema, Simón ha recalcat que, a pesar que cal protegir a la gent major, sí que és cert que «no podem aïllar del món, marginar del món als nostres majors, hem de ser capaços de protegir-los sense necessitat d’aïllar-los del món».

 

Per això assegura que s’estan preparant recomanacions per a Nadal, que inclouen les residències d’ancians, però que estes no suposaran l’aïllament de les persones majors, «no poden estar aïllats». «L’aïllament social és tan dur i greu com pot ser el coronavirus», ha assegurat.

 

Recomanacions específiques per a Nadal

Simón ha parlat també del que passarà durant les festes de Nadal, encara que de moment no hi ha res pactat, si que ha avançat, com ja hem dit, que s’estan preparant unes recomanacions específiques per a tals dates.

 

«Hem d’entendre, com hem entès relativament bé amb el pont de Tots els Sants i, en Madrid, amb el de l’Almudena, que són situacions d’alt risc», ha dit Fernando Simón, qui ha afegit que això s’ha de fer «perquè no tinguem rebrots com els que es van observar als deu o quinze dies del pont del Pilar».

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.