Avís preocupant de Simón sobre la situació en Espanya: No vol enganyar

Després que esta setmana Fernando Simón i Salvador Illa hagen assegurat que les mesures en Espanya estan funcionant i que la situació del país està cada volta més en una fase d’estabilització, podria haver eixit un cert positivisme respecte a l’actual moment d’Espanya amb el coronavirus.

 

No obstant això, Simón s’ha preocupat per haver pogut donar a entendre que Espanya es troba en una situació millor de la que està en realitat. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha tornat a recalcar que el nostre territori estaria ja en una fase d’una certa estabilització o lleuger descens en la transmissió del coronavirus. Es tractaria d’unes dades que el Ministeri de Sanitat portaria ja observant des de fa uns set i deu dies.

 

Espanya continua en una situació «molt complicada»

Simón ha volgut deixar clar que això no es tracta ja d’una victòria, encara hi ha molt de camí a recórrer abans de poder vèncer al Covid-19. «Ho deixe clar per a no incitar a engany», ha assegurat.

 

Ha assegurat que les dades indiquen «una estabilització i una situació fins i tot descendent en algunes comunitats autònomes», però afirma que la situació encara és «molt complicada», a demés de comptar amb una incidència de més de 504 casos per cada 100.000 habitants, «molt per damunt» dels llindars de risc alt marcats per la Unió Europea.

 

Quasi totes les comunitats, en situacions complicades

Fernando Simón ha volgut deixar clar que, a pesar que les dades de la incidència del coronavirus han anat millorant l’últims dies i setmanes, pràcticament totes les comunitats es troben encara en situació perillosa excepte Canàries «i, marginalment, Balears». Precisament per este motiu cal mantindre les mesures que fins ara s’han imposat.

 

Segons han confirmat, sí que és cert que les bones dades donen cabuda a un raig d’esperança, ja que això suposarà en els pròxims dies un impacte positiu als hospitals, en els que probablement baixa la pressió assistencial.

 

Una de les dades bones que també destaquen és la baixada de la transmissió entre un dels grups més vulnerables, els de persones de més de 65 anys. Respecte a este tema, Simón ha recalcat que, a pesar que cal protegir a la gent major, sí que és cert que «no podem aïllar del món, marginar del món als nostres majors, hem de ser capaços de protegir-los sense necessitat d’aïllar-los del món».

 

Per això assegura que s’estan preparant recomanacions per a Nadal, que inclouen les residències d’ancians, però que estes no suposaran l’aïllament de les persones majors, «no poden estar aïllats». «L’aïllament social és tan dur i greu com pot ser el coronavirus», ha assegurat.

 

Recomanacions específiques per a Nadal

Simón ha parlat també del que passarà durant les festes de Nadal, encara que de moment no hi ha res pactat, si que ha avançat, com ja hem dit, que s’estan preparant unes recomanacions específiques per a tals dates.

 

«Hem d’entendre, com hem entès relativament bé amb el pont de Tots els Sants i, en Madrid, amb el de l’Almudena, que són situacions d’alt risc», ha dit Fernando Simón, qui ha afegit que això s’ha de fer «perquè no tinguem rebrots com els que es van observar als deu o quinze dies del pont del Pilar».

Últimes notícies

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.
FILMOTECA D'ESTIU