Avís preocupant de Simón sobre la situació en Espanya: No vol enganyar

Després que esta setmana Fernando Simón i Salvador Illa hagen assegurat que les mesures en Espanya estan funcionant i que la situació del país està cada volta més en una fase d’estabilització, podria haver eixit un cert positivisme respecte a l’actual moment d’Espanya amb el coronavirus.

 

No obstant això, Simón s’ha preocupat per haver pogut donar a entendre que Espanya es troba en una situació millor de la que està en realitat. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha tornat a recalcar que el nostre territori estaria ja en una fase d’una certa estabilització o lleuger descens en la transmissió del coronavirus. Es tractaria d’unes dades que el Ministeri de Sanitat portaria ja observant des de fa uns set i deu dies.

 

Espanya continua en una situació «molt complicada»

Simón ha volgut deixar clar que això no es tracta ja d’una victòria, encara hi ha molt de camí a recórrer abans de poder vèncer al Covid-19. «Ho deixe clar per a no incitar a engany», ha assegurat.

 

Ha assegurat que les dades indiquen «una estabilització i una situació fins i tot descendent en algunes comunitats autònomes», però afirma que la situació encara és «molt complicada», a demés de comptar amb una incidència de més de 504 casos per cada 100.000 habitants, «molt per damunt» dels llindars de risc alt marcats per la Unió Europea.

 

Quasi totes les comunitats, en situacions complicades

Fernando Simón ha volgut deixar clar que, a pesar que les dades de la incidència del coronavirus han anat millorant l’últims dies i setmanes, pràcticament totes les comunitats es troben encara en situació perillosa excepte Canàries «i, marginalment, Balears». Precisament per este motiu cal mantindre les mesures que fins ara s’han imposat.

 

Segons han confirmat, sí que és cert que les bones dades donen cabuda a un raig d’esperança, ja que això suposarà en els pròxims dies un impacte positiu als hospitals, en els que probablement baixa la pressió assistencial.

 

Una de les dades bones que també destaquen és la baixada de la transmissió entre un dels grups més vulnerables, els de persones de més de 65 anys. Respecte a este tema, Simón ha recalcat que, a pesar que cal protegir a la gent major, sí que és cert que «no podem aïllar del món, marginar del món als nostres majors, hem de ser capaços de protegir-los sense necessitat d’aïllar-los del món».

 

Per això assegura que s’estan preparant recomanacions per a Nadal, que inclouen les residències d’ancians, però que estes no suposaran l’aïllament de les persones majors, «no poden estar aïllats». «L’aïllament social és tan dur i greu com pot ser el coronavirus», ha assegurat.

 

Recomanacions específiques per a Nadal

Simón ha parlat també del que passarà durant les festes de Nadal, encara que de moment no hi ha res pactat, si que ha avançat, com ja hem dit, que s’estan preparant unes recomanacions específiques per a tals dates.

 

«Hem d’entendre, com hem entès relativament bé amb el pont de Tots els Sants i, en Madrid, amb el de l’Almudena, que són situacions d’alt risc», ha dit Fernando Simón, qui ha afegit que això s’ha de fer «perquè no tinguem rebrots com els que es van observar als deu o quinze dies del pont del Pilar».

Últimes notícies

Fira Hàbitat, Textilhogar, Cuina i 360 by Cevisama encenen des de dilluns el motor de l’interiorisme a València

Feria Valencia reunix des de dilluns i durant quatre dies les fires Hàbitat, Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama, amb més de 1.200 marques i 110.000 m² dedicats a l’interiorisme. El nou saló 360 by Cevisama incorpora per primera vegada una àrea específica de bany i revestiments ceràmics.

El projecte VIBRA acosta la música a les persones sordes des de València

El projecte VIBRA, impulsat des de l’àrea HumanTech de la UPV, investiga recursos multisensorials perquè les persones sordes puguen viure concerts de manera inclusiva. Artistes, científics, sanitaris i entitats de la Comunitat Valenciana s’han sumat a esta iniciativa.

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.