Avís preocupant de Simón sobre la situació en Espanya: No vol enganyar

Després que esta setmana Fernando Simón i Salvador Illa hagen assegurat que les mesures en Espanya estan funcionant i que la situació del país està cada volta més en una fase d’estabilització, podria haver eixit un cert positivisme respecte a l’actual moment d’Espanya amb el coronavirus.

 

No obstant això, Simón s’ha preocupat per haver pogut donar a entendre que Espanya es troba en una situació millor de la que està en realitat. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha tornat a recalcar que el nostre territori estaria ja en una fase d’una certa estabilització o lleuger descens en la transmissió del coronavirus. Es tractaria d’unes dades que el Ministeri de Sanitat portaria ja observant des de fa uns set i deu dies.

 

Espanya continua en una situació «molt complicada»

Simón ha volgut deixar clar que això no es tracta ja d’una victòria, encara hi ha molt de camí a recórrer abans de poder vèncer al Covid-19. «Ho deixe clar per a no incitar a engany», ha assegurat.

 

Ha assegurat que les dades indiquen «una estabilització i una situació fins i tot descendent en algunes comunitats autònomes», però afirma que la situació encara és «molt complicada», a demés de comptar amb una incidència de més de 504 casos per cada 100.000 habitants, «molt per damunt» dels llindars de risc alt marcats per la Unió Europea.

 

Quasi totes les comunitats, en situacions complicades

Fernando Simón ha volgut deixar clar que, a pesar que les dades de la incidència del coronavirus han anat millorant l’últims dies i setmanes, pràcticament totes les comunitats es troben encara en situació perillosa excepte Canàries «i, marginalment, Balears». Precisament per este motiu cal mantindre les mesures que fins ara s’han imposat.

 

Segons han confirmat, sí que és cert que les bones dades donen cabuda a un raig d’esperança, ja que això suposarà en els pròxims dies un impacte positiu als hospitals, en els que probablement baixa la pressió assistencial.

 

Una de les dades bones que també destaquen és la baixada de la transmissió entre un dels grups més vulnerables, els de persones de més de 65 anys. Respecte a este tema, Simón ha recalcat que, a pesar que cal protegir a la gent major, sí que és cert que «no podem aïllar del món, marginar del món als nostres majors, hem de ser capaços de protegir-los sense necessitat d’aïllar-los del món».

 

Per això assegura que s’estan preparant recomanacions per a Nadal, que inclouen les residències d’ancians, però que estes no suposaran l’aïllament de les persones majors, «no poden estar aïllats». «L’aïllament social és tan dur i greu com pot ser el coronavirus», ha assegurat.

 

Recomanacions específiques per a Nadal

Simón ha parlat també del que passarà durant les festes de Nadal, encara que de moment no hi ha res pactat, si que ha avançat, com ja hem dit, que s’estan preparant unes recomanacions específiques per a tals dates.

 

«Hem d’entendre, com hem entès relativament bé amb el pont de Tots els Sants i, en Madrid, amb el de l’Almudena, que són situacions d’alt risc», ha dit Fernando Simón, qui ha afegit que això s’ha de fer «perquè no tinguem rebrots com els que es van observar als deu o quinze dies del pont del Pilar».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.